Hoevaak boodschappen doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruitje, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Hallo,

omdat ik nogal chaotisch ben wil ik wat ritme aanbrengen. Ik heb voor mijn huishoudtaken vaste dagen maar wil dit nu ook voor de boodschappen gaan doen.

Hoe doen jullie dit? Ik ben vooral benieuwd naar de meiden die 1 a 2x per week boodschappen doen. Hoe weet je wat je moet kopen? Maak je een weekschema wat avondeten betreft?

Brood haal ik wel bijna dagelijks ;)

2. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik haal op vrijdag alles voor de hele week. Zuivel is altijd hetzelfde en wat op is aan andere dingetjes schrijf ik op. Wat we gaan eten bepaal ik in de winkel, wat er in de reclame is.

Op dinsdag haal ik wat ik vergeten ben, wat ineens op is of wat we willen eten en niet hebben.

Gaat prima hier op deze manier!

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    grote boodschappen iedere week 1x... maar heel vaak tussendoor ook nog ff gauw, verse groenten bv of dingentjes die ik vergeten ben en toch echt nodig heb.. dus ik ben wel zo'n keer of 4 per week in de plaatselijke winkel. en ik rijd 1x per week naar NL voor de grote boodschappen!

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hier altijd maar 1 keer per week.. op maandag.. heerlijk rustig in de supermarkt op maandagavond..
    Ik maak dan een weeklijstje en haal alles om die week te eten maar ook vul ik de dingen aan die op zijn.
    Overigens vries ik brood altijd in en haal ik eruit wat ik nodig heb... brood blijft heeeeeerlijk vers en ik hoef niet elke dag naar de bakker voor brood

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    1x in de week, op zaterdag. Maak altijd een lijstje wat we die week gaan eten (doe nog een beetje Sonja Bakker, dus da's wel makkelijk) en aan de hand daarvan maak ik een boodschappenlijstje.

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wij doen 1x in de week boodschappen. Dan halen we groente, aardappels, zuivel, vlees en voeding voor de hele week. Het komt wel eens voor dat ik iets vergeet en op 1 van de andere dagen nog snel iets moet halen.
    Ik maak eigenlijk nooit een lijst. Door de week is het altijd aardappels, vlees en groente. Iets te snoepen hebben wij nooit en verder kijk ik vlak voor we gaan in de koelkast of er nog boter/kaas oid nodig is.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Wij doen meestal 1x in de week de grote boodschappen. Dan zorg ik gewoon dat ik voor minimaal 5 dagen avondeten heb. Anngezien ik dan ook nog wel een paar keer in de week wat kleine dingetjes haal, kan ik dan ook nog voor de overige twee dagen avondeten halen!

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb zins een halfjaar ook ingesteld dat ik 1x per week boodschappen doe
    ( het koste me namelijk zoo veel meer om iedere dag te gaan)

ik ga elke dinsdagavond boodschappen doen. ik leg een brief neer en als me iets te binnen schiet schrijf ik dat op.
    dan ga ik voor 7dagen eten verzinnen (of als we weg gaan ofzo minder)
    ik schrijf alles op wat ik daarvoor nodig heb.

brood haal ik 1x in de week bij de bakker en vries ik in ( ivm koemelk,eiwit,noten allergie zoontje)

heel soms kom ik iets te kort bv melk ofzo dan haal ik dat even bij.

wat ik doe en echt super handig vind ik doe boodschappen in 2 winkel.
    ik schrijf dus de booschappen of volgorde van de winkel op.
    anders ben ik iedere x van hot naar her aant lopen

ik vind het hier veel geld schelen met toen ik iedere dag ging,gewoon omdat je altijd dingen meenemt wie je helemaal niet nodig hebt!

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

meestal ga ik op maandag naar lidl en haal daar het meeste zoals vlees, brood, vleeswaren, wat potgroente, macaronie, rijst melk etc etc etc.

dan ga ik op vrijdag vaak nog even naar de appie als ik een keer wat ander of luxer vlees wil en voor fruit want dat vind ik bij lidl tegenvallen. ook koop ik bij de appie bambix, een potje olvarit voor op zondag voor plurk, wasmiddel en wasverzachter ( vind ik bij lidl ook niets) dus eigenlijk alles wat ik bij lidl niet kan krijgen

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    OOk ik doe vanaf dat wij samenwonen maar 1x in de week boodschappen, dag wisselt wel.

Ik kijk voordat ik ga altijd even rond wat ik nog heb en als ik nog iets nodig heb noteer ik dit, elke week hebben we zelfde aantal toetjes, melk, brood, enzo nodig dus dat is makkelijk.
    Verder ga ik vaak naar de winkel en kijk daar wat ik wil eten.
    Omdat we beide vaak laat thuis zijn en dus gemak eten we bijna altijd groente uit blik dus naar neem ik wekelijks 2/3blikken van mee, en als er vlees in de aanb. is neem ik die ook mee... zo hebben we dus altijd voldoende in huis/vriezer....

Ook ik doe indd brood invriezen en de ochtend dat we het nodig hebben haal ik het eruit... heerlijk!

Ene week ben ik heel weinig kwijt, andere week wat meer omdat er meer moest worden aangevuld....
    komt zeer weiig voor dat ik nog even naar de dorpswinkel (einde van de straat:p) ga om iets te halen....

Succes;)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik doe ongeveer eens in de week grote boodschappen bij bv de C100, Agri of AH. Dan vries ik veel in en bedenk eten voor de eerste paar dagen. Uit de vriezer kan ik altijd de rest van de week volmaken ( Bv nasi daar heb ik alles voor in de vriezer, ook voor soep, spagettisaus etc. ) daarbij ga ik nog een paar keer per maand naar de aldi voor bv ijsthee, koeken en dat soort dingen.

Qua zuivel; ik ben de enigste die zuivel gebruikt dus ik weet dat als ik 't opmaak, ik naar de winkel moet. Of een paar dagen zonder zit. Vleeswaren op brood eten we niet en kaas blijft lang houdbaar. We drinken limonadesiroop of soms pakken ijsthee/fris dus ook lang houdbaar. Vlees vries ik altijd in en brood ook. Groenten helft vers, helft diepvries of vers en dan invriezen. Er ligt dus niet veel in de koelkast, behalve voor 't konijn en de caviaas.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.251
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier ook 1x per week. Wij bedenken meestal in de winkel wat we willen eten... dus zijn we vaak nogal lang bezig. ;) Meestal doet mijn man de boodschappen. Hij haalt echt per dag het avondeten in huis. Dus hij blijft heen- en weer lopen tussen de vlees- groente en rijst/pasta afdelingen. :)
    Ik probeer meestal wel voor een paar dagen ineens vlees / vis e.d. te pakken en daar dan groente bij te halen. Ik begin trouwens altijd met het avondeten, zodat ik nog lekker veel ruimte in de kar heb. Ik leg het eten per dag op stapeltjes bij elkaar, zodat ik weet hoeveel dagen ik heb en of het complete maaltijden zijn. (Ik ben nogal een chaoot. Deze manier werkt voor mij.)

Zodra ik het avondeten in m'n kar heb liggen, haal ik de rest. Dingen als brood, melk, frisdrank enz. zijn redelijk standaard, die hebben we gewoon elke week weer nodig. Verder hebben wij een whiteboard in de keuken hangen. Tijdens de week schrijven we daar dingen op die (bijna) op zijn. (wasmiddel, boter enz.) Dan is het zaterdagochtend een kwestie van die dingen even op een briefje schrijven.

Op de één of andere manier zijn mijn boodschappen wel altijd duurder dan die van mijn man. ;) En ik wil ook nog wel eens halverwege het boodschappen doen het bijltje erbij neergooien omdat ik het niet meer weet. Dan ga ik later in de week nog eens. :D

13. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik doe één keer in de week boodschappen voor de hele week. Moet er niet aan denken om elke dag na het werk naar de supermarkt te gaan en dan te bedenken wat we gaan eten...
    En volgens mij is het ook een stuk voordeliger.

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij doen ook één keer in de week boodschappen. In het weekend halen we dan alleen nog wat broodjes ofzo.
    We gaan altijd naar Hoogvliet. Ik pak op internet de folder erbij en maak een menuutje met avondeten, afhankelijk van wat er in de aanbieding is. Hier vlakbij zit ook een AH, daar haal ik dan ook wat dingen uit de bonus.
    Meestal bedenk ik voor ongeveer 4 a 5 dagen eten. Ik heb ook nog een voorraadje in de vriezer liggen. En we halen wel 1x per week iets.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij halen meestal 1x in de week boodschappen.
    Kijken idd wat we per dag willen eten en dat halen we dan. Ook halen we gelijk drinken voor een week enzo.
    Soms halen we 2x per week ligt ook aan wanneer ik moet werken...
    Maar wij vinden het wel goed werken. Elke dag naar de winkel is niks voor ons;)

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij doen meestal 1 keer per week samen de grote boodschappen en daarnaast haal ik nog 1-2 keer per week de verse dingen erbij.
    Ik koop overigens 3-4 broden en die gaan de vriezer in. Moet zeggen dat ze daar niet minder lekker door worden.

Meestal maak ik lijstje van wat we die week gaan eten, en daaraan dus ook het boodschappenlijstje. Soms koop ik gewoon waar ik zin in heb en maak ik thuis een weekmenu.

17. luuus

luuus Niet meer actief

hier ook 1 keeer in de week..

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik haal 1x per week de grote boodschappen en probeer dan het meeste te kopen, dus gewoon groente voor de hele week, vlees voor de hele week etc

Alleen koop ik om de dag brood

19. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Elke dag halen we boodschappen, gek word ik ervan. Maar de ervaring leert dat we de helft vergeten als we maar 1x per week gaan. Dan gaat het niet eens om avondeten maar dan bv om flesvoeding, wc papier, kattenvoer e.d.
    Voordeel is dat we vlakbij 3 AH's werken en dat er een Digros in de straat is. Bij de Digros halen we alleen maar kleine dingen zoals pindakaas en de rest bij de AH en slager/bakker.

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Maar hoe doen jullie dat met de groente dan, dat blijft toch geen week goed. Ik deed altijd elke dag boodschappen maar dat gaat nu vanwege de bi niet meer dus nu is t om de 3 dagen ofzo

Deel Deze Pagina