Hi meiden, Zolang als we nu in dit huis wonen (3 jaar) is de zolder een grote bende. Ik word er een beetje kriegel van. Het is een ruime zolder met aparte wasruimte. Maar dat is alles wat ik daar kan doen...wassen. De ramen aan de voorkant laat ik dus dicht met een luxaflex, want de overburen kijken ander zo onze rommelzolder in Nu is het overgrote deel van mijn vriend, die veel gereedschap, kabels (elektronica) bouwpakketten, oude speakers voor in de auto, ladingen met oude cd's, oude schoolspullen, oude kleding en weet ik wat nog meer heeft. Als hij zich een keer waagt aan de zolder, resulteert dat altijd in veel rommel is het wasgedeelte. En ik gooi vervolgens alles weer terug omdat ik de was niet fatsoenlijk kan doen, zonder te struikelen over alles en verder niet weet wat hij met de spullen wil doen. Als ik het vraag, is standaard het antwoord 'ik ben er nog mee bezig'. Om vervolgens niet meer verder gaan uiteraard haha. Vind het zo zonde van de ruimte, ik wil het als een functionele ruimte gaan gebruiken. Zit al te denken om voor een week een opslagruimte te gaan huren, is misschien overzichtelijker om uit te zoeken, en makkelijk om meteen klaar te zetten zodat het weggegooid kan worden. Wie heeft er tips??! Liefs MamaZE
Hier vorig jaar ook de zolder aangepakt.... Elke doos/zak stuk voor stuk leeggemaakt, ben maar 2 weken bezig geweest Rommel naar de milieustraat en wat nog goed is verkocht. Uiteindelijk heeft onze rommelzolder nog voor zo'n 700 opgeleverd Alleen de verhuisdozen met leesboeken staan er nog, zo'n 14 dozen, die komen in het najaar aan de beurt.
Ik ben ook al een tijdje met onze rommelzolder bezig. Aangezien het al een paar jaar een rommelbende is ga ik niets overhaasten en doe ik het op mijn eigen tempo. Alles wat ik in mijn handen pak zoek ik meteen uit om te voorkomen dat je alles op zolder heen en weer blijft schuiven. Dus heb ik iets vast dat naar beneden moet, dat verzamel ik samen in een bak. Iets dat weg moet? Meteen in de vuilniszak die ik bij de hand heb. Zo werk ik hoekje voor hoekje, doosje voor doosje af. Spullen die ik weg wil gooien worden diezelfde avond nog weg gegooid. (Behalve grote stukken, die worden verzameld en in het weekend naar het milieupark gebracht) Spullen die ik wil verkopen daar worden meteen foto's van gemaakt en die avond nog online gezet.
Je zou voor de grap eens moeten kijken of hetgeen wat je in die opslag wilt zetten net zoveel waard is als de huur die je daarvoor moet betalen. Ik wilde ook een opslag gaan huren, en toen dacht ik later, nou als ik alles via mp nieuw koop dan ben ik goedkoper uit. Dus ik had zoveel mogelijk verkocht, en als ik het nodig heb dan koop ik wel weer nieuwe. En de rest gewoon weggegooid.
Zou ik niet doen. Kost je een hoop gesleep en ook nog eens geld. Leg dan een zeil in de tuin waar je alles uitzoekt. Mijn ouders doen dit eens in de zoveel jaar met de garage. Die word helemaal leeg getrokken en alles word buiten gezet. Binnen opgeruimd en dan alles stuk voor stuk weer naar binnen. Wil je het niet houden? Dan gaat het in het hoekje van verkopen, kringloop of weggooi. Meteen een foto ervan maken. Spul wat weg kan, meteen wegbrengen naar stort of kringloop.
Bedankt voor de tips! Wow 700,-?! Dat is nog eens een leuk bedrag inderdaad. Denk alleen niet dat wij veel waardevolle spullen hebben staan. Ja voor kinderen, maar die worden straks weer opnieuw gebruikt voor de jongste Ik ga het dan inderdaad per doos aanpakken ipv alles tegelijk. Tip van de tuin is ook wel een goeie! Kunnen we meteen de schuur meenemen
Wij hebben als motto 2 jaar niet gebruikt dan weg ermee, tenzij emotionele spullen zijn ofzo, maar kleding, speakers enzo
Hier pas alles rigoureus opgeruimd omdat het kantoor naar zolder moest ivm de babykamer. Dat was verstand op nul en alles wat langer dan twee jaar niet gebruikt is weggegooid. Behalve dan emotionele spullen en dingen als skikleding en luchtbedden enzo. Boeken uitgezocht op die manier van niet mooi? Weg ermee. Ben in een hoek begonnen doos openmaken, nieuwe doos ernaast en sorteren. Als de nieuwe doos vol zit in de hoek zetten op papiertje plattegrond maken wat erin zit en volgende. Zo alles afgegaan en uiteindelijk een kant van knieschotten helemaal leeg zodat spullen van het kantoor daar in konden. Heeft twee zaterdagen gekost en veel karretjes naar de stort maar wel een lege zolder en schuur. Moet wel zeggen ivm de tijd dat we gewoon alles wat weg moest weggegooid hebben en niet de moeite genomen om te verkopen. Duurt te lang in dit geval.
Herkenbaar zo'n zolder . Wij hebben wel voor gekozen om tijdelijk een opslag te huren (12,50 euro per maand en tuin was niet groot genoeg ), om zo ruimte te hebben de boel opnieuw in te delen, kasten neer te zetten e.d. en daarna beetje bij beetje alles op te ruimen, te organiseren of weg te gooien.
12,50 pm? Bij welk bedrijf als ik vragen mag? Wat jullie doen was bij mij inderdaad de reden dat ik zo een ruimte wil huren.