Wij gaan onze tuin aanpakken en nou heeft mijn man al jaren zijn zinnen gezet op een vlonderhouten terras. Hij wil er steigerplanken voor gaan gebruiken. Nou zegt hij dat die planken te behandelen zijn zodat eht terras neit glad wordt van de alg (dat was de oorzaak geloof ik). klopt dat en waarmee moet het dan behandeld worden? Wil best een houten terras, volgens mij wel sfeervol, maar wil wel veilig kunnen lopen.
ik heb idd al eens gehoord dat het behandeld kan worden, anders zou toch niemand meer zo'n terras nemen. Ik weet alleen niet hoe het heet hoor. Misschien even naar boerenbond of tuincentrum bellen, die kunnen dat wss zo zeggen.
Wij hebben hardhouten vlonders in de achtertuin, gewoon geolied enhet is absoluut niet glad. Ook niet het gedeelte waar veel schaduw is en dus wat groene aanslag. Als je het goed schoon houdt wordt het sowieso niet glad trouwens.
Wij hebben achterin de tuin een vlonder van bankirai onbehandeld. Het is spekglad, ben er zelf al regelmatig op gevallen met uitglijden als het nat is. Zou het nooit aanraden en wij gaan het ook afbreken dit najaar. Er zal zeker spul zijn om het tegen te gaan maar dat is me voor de tuin net teveel moeite eerlijk gezegd...
Wij hebben het grootste gedeelte gras, maar ook een klein stukje met hout. En eigenlijk nooit last gehad van gladheid.
Hiervoor hadden we hout en wel last van gladheid. Ook werd het na een paar jaar lelijk. Nu hebben we composiet en daarbij geen last van gladheid. Daarnaast blijft composiet veel mooier, maar is wel wat duurder. De nepheidsfactor van kwalitatief goed composiet valt gelukkig ook erg mee (daar was ik zelf nogal bang voor).
Hier hebben we steigerplanken onder onze overkapping (kan je dus neit vertellen hoe het is als het nat is) WIj zijn er wel erg blij mee.
Terras in de zon zal niet snel glad worden, in de schaduw loop je wel kans, maar bij goed schoonhouden verminder je dit. Als je profielplanken hebt heb je een niet gladde bovenzijde welke ook minder snel glad wordt. Ook is het mogelijk om het hout te lakken, beitsen etc en dan hieraan zand toe te voegen, dit geeft een ruwer oppervlakte.
idd goed bijhouden met geschikt materiaal. Ga je namelijk schuren, hogedrukreiniger enz en je hebt dan ook nog niet een hoge kwaliteit hout, dan heb je ook nog eens kans op heel ruw hout. Dat is dan wel niet glad maar daar laat je je uk niet graag op kruipen/ spelen. Vrienden hebben dat (zat al in de tuin toen ze het kochten) en ze gaan het eruit halen want de kids hebben geregelt splinters. Dus laat je goed voorlichten welk hout, hoe te behandelen en vooral met wat en wat absoluut niet