Show je Ikea keuken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nox, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Mooie keukens allemaal! Scheelt het qua prijs veel met andere keuken zaken? Wij hebben net een ander huis gekocht en zijn ons alvast aan het oriënteren wat betreft een keuken.

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Deze keuken hadden we ook in vorige huis, zelf toen uitgezocht. Nu net 2 maanden verhuisd en dit huis heeft echt nieuwe keuken nodig. Als t mee zit eind dit jaar. Wordt wel weer een IKEA keuken.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hebben jullie die keukens zelf geplaatst??? Moet je dan zelf doen kraan aansluiten, blad afkitten en de tegels op de muur plakken? En zo ja is dat te doen voor een leek?

4. Within

Within Niet meer actief

Ja, dat moet je zelf doen.
    Ikea heeft ook een montageservice maar die kan best prijzig zijn.

Wij hadden de mazzel dat mijn schoonvader in de bouw werkt. Ik zelf heb alles in elkaar gezet en hij heeft alles verder geïnstalleerd en de tegels gezet.

5. Within

Within Niet meer actief

Wij waren +/- 2500 euro kwijt voor keuken, blad en oven/afzuigkap/gasfornuis.
    Koelkast en magnetron hebben we los meegenomen uit ons vorige huis.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben het laten doen, want we hadden een nieuwbouwhuis en hebben verder zelf alles al gedaan tot het maken/installeren van de badkamer, tegelen etc. aan toe en hadden gewoonweg geen tijd om nog meer te doen, want we moesten ons oude huis ook uit.
    Al is het niet echt moeilijk hoor, zag er tenminste niet ingewikkeld uit ;). Alleen tegelen hebben we zelf gedaan en kitten.
    Wij hebben de keuken buiten een actieperiode om gekocht, maar wel gezegd dat we hem voor een actieprijs wilden hebben, ook de installatie. Dat deden ze en vervolgens hebben ze nog een aardige rekenfout in ons voordeel gemaakt, dus dat scheelde.
    Overigens is Ikea niet met alles goedkoop. Wij hebben nu veel Siemensapparatuur voor hetzelfde bedrag als die Whirlpooldingen van Ikea en dan hebben we zelfs nog luxere uitvoeringen. Ons granieten aanrechtblad was net zo duur als die van Ikea, maar die hebben alleen composiet. Beetje zoeken en onderhandelen.

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Jo79,
    prachtig, ik hou ervan..

8. Freddie91

Freddie91 Lid

16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Wij hebben alles zelf geplaatst en afgewerkt. De montage was bijna net zo duur als de hele keuken zelf. Alle apparatuur is van IKEA behalve de koelkast.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dank je wel. Dat vind ik wel een nette prijs. Mooie keuken hoor!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Dank je, ik ben er ook nog elke dag blij mee.

11. Within

Within Niet meer actief

Dankje! Ben er ook erg blij mee. In de toekomst is er eventueel nog de planning er een hoekkeuken van te maken (deur wordt dan dichtgemetseld), en zelfs dat kan zonder al te veel moeite :cool:

12. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wij hebben de basis van Ikea. De kasten met kastinrichting, maar zonder fronten.
    Fronten zelf gemaakt van eiken panelen.
    Blad van Belgisch hardsteen.

Bijgevoegde bestanden:

13. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Zijn erg tevreden over de kwaliteit van de kastinrichting. We hebben overal van die lades achter de fronten. Ideaal!

Bijgevoegde bestanden:

14. rums

rums Niet meer actief

Voor de mensen die een IKEA keuken hebben. Hebben jullie folie deuren of heb je ook hpl bij de IKEA?

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik heb geen foliedeuren gekozen, maar gelakte.
    Mooi Eliza!

Deel Deze Pagina