welke sport zou bij haar passen?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Athina, Aug 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #1 Athina, Aug 17, 2016
    Last edited: Aug 17, 2016
    hoi allemaal!
    In overleg met mijn 8 jarige dochter een vraagje :) , want ze kan niet kiezen welke sport ze wil gaan doen.

Wat wil ze / kan ze?
    Goed evenwicht
    Sterke benen
    erg lenig

wedstrijd/optreden in een team - (niet alleen!)
    variatie; (niet alleen maar rechttoe rechtaan banen zwemmen bijvoorbeeld..)

aanvulling: Ze kan niet echt rennen ;) dat ziet er ook niet uit op de één of andere manier...

wat heeft ze al gedaan?
    ritmische gymnastiek (alleen optreden is eng -en haar muziek gevoel is niet zo goed, pasjes onthouden is ook niet haar sterkste kant)
    zwemmen ; dit kan ze goed maar wedstrijdzwemmen ziet ze echt niet zitten en vind ze saai. Oefeningen in een voorselectie zijn leuk, snorkelen is leuk (afhankelijk van de juf!), maar ze gaat er nu toch mee stoppen.

Hebben jullie nog ideeen waar we eens naar kunnen kijken én wat een beetje betaalbaar is?

dank je wel!

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
  3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,898
    3,931
    113
    Gymnastiek/turnen
    Korfbal/volleybal

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Waterpolo was ook mijn eerste ingeving.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Of synchroonzwemmen, maar zit je ook met muziek en 'pasjes'.

Soms heb je ook zwemverenigingen waar ze bij de kinderen van alles combineren, zodat ze overal mee kennis maken.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Daar zit ik ook nog een beetje mee te puzzelen... maar het zit hier niet echt in de buurt helaas. De zwemvereniging waar ze nu zit, heeft dit niet.

Tot december zit ze sowieso nog aan de vereniging vast ;) . Ik zal haar toch eens bij de polo laten kijken.

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hiphop / streetdance
    Atletiek

Gezien haar interesse in zwemmen: Waterpolo

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Athina, waar woon je, als ik vragen mag? Ben wel bekend met waterpolo in ZH. ;) Of bedoel je dat ze geen synchroonzwemmen hebben en wel polo?

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wel polo inderdaad.. daar kan ik ze laten kijken sowieso. Synchroonzwemmen niet.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Polo is ook veel leuker. ;) :D

Synchroonzwemmen wordt inderdaad maar beperkt aangeboden, dat is lastig... Ik heb dat juist met ritmische gymnastiek, daar wil ik de oudste eens bij laten kijken of ze het wat vindt en dat zit hier niet in de buurt.

11. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Een nichtje van mij doet aan acrogym. Is met meerderen, afwisselend en je moet er sterk en lenig voor zijn en goed evenwicht hebben.
    Nichtje zatdaarvoor opbturnen maar vind dit veel leuker vanwege het sociale aspect.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    goede tip! thx ! Daar ga ik ook naar kijken! Toevallig zag ik van de week dat op de woensdagmiddag 'soos' over een paar weken ook een uurtje acrogym (kennismaking) werd aangeboden en dat vond ik gelijk wat voor mijn dochter. Alleen totaal niet bij verder gedacht.. als ze het daar doen, zit de vereniging die het aanbied vást in de buurt.

13. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Dat advies wilde ik ook geven :D

14. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Even een beetje out-of-the-box: paardrijden?
    Of iets als dansen / musical?

Verder eens met alle bovenstaande reacties, maar wilde even een aanvulling doen :p

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Circus les :) Zoon heeft gister een workshop gedaan en vond het zo onwijs leuk. Bij ons kan dat bij www.circusnevermind.nl Weet niet of je hier in de buurt woont, of misschien is er bij jou ook zoiets.
    Je zou ook wat dingen kunnen uitproberen, meestal kun je proeflessen doen oid.

16. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Ik zou gezien haar interesse in water zeker eens bij waterpolo gaan kijken. Daar heb je zeker ook sterke benen voor nodig om hoog uit het water te komen

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Circus is ook super leuk inderdaad! Toneelles kan ook nog. Nadeel vind ik wel dat je bij veel ook vaak toch individueel dingen moet doen...wat dat betreft lijkt een echte teamsport me dan fijner.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm vandaag eens de dingen met haar doorgenomen - ze denkt zelf dat omdat ze niet zo goed kan rennen, veel dingen niet kan (dat moet ik er dus nog even uit zien te krijgen) . Zwemmen kan ze goed, maar blijkt ze zat.
    Ze wil afwisseling...

Paardrijden ziet ze wel zitten - maar vind ik helaas te prijzig. Tenzij je 30 minuten per week doet - maar dat lijkt me dan de moeite weer niet.

Veel dingen zijn individueel verder. En ze vind alles wel leuk, maar niet voor lang denkt ze :( . Bij zwemmen heb je een soort van 'speelles' waarin ze wekelijks iets anders aanbieden. Dat vind ze leuk (behalve het inzwemmen) - maar dat is dus maar 45 minuten per week. Zoiets zou ze wel willen met gymmen ofzo. Maar dat kan ik niet vinden nog.
    Ik hoop dat ze hier weer naschoolse sporten aan gaan bieden in blokken van 3 of 4 weken.. dan kan ze afwisselen en misschien toch weer eens uitproberen wat ze écht wil.
    En ondertussen... zoekt mama verder ;) bedankt in elk geval voor het meedenken allemaal!

19. TopperD

TopperD Bekend lid

Jun 9, 2015
    779
    156
    43
    En volleybal dan?
    Ook leuk om te doen. In een team, je hoeft niet echt te rennen.
    Badminton, maar dat is dan weer individueel.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ballet/streetdance ofzoiets?

Share This Page