Vorige week kwam de kraamverzorgster langs op intake. Zij stelde de vraag waar wij straks de baby willen laten slapen, op eigen kamer of bij ons in de slaapkamer. Wij hebben vanaf het begin gedacht de baby gelijk in haar eigen bedje te laten slapen s'nachts. Nu zei zij dat het voor de binding en makkelijkheid beter is als de baby de eerste periode bij ons op de kamer slaapt. Hier hebben wij dus niet op gerekend. Is het mogelijk om de baby, mocht het toch nodig zijn dat ze bij ons op de kamer komt, in een campingbedje bij ons op de kamer te zetten? Of is dit erg onhandig? Ik heb wel al een campingbedje gekocht maar die staat nog in de doos in de garage, dus die heb ik nog niet bekeken. groetjes
Kan je niet gewoon het ledikant even verzetten? Een campingbedje zou misschien wel kunnen, maar staat wel erg ongezellig voor zo'n kleine humpie. En kan de bedbodem van jou bedje omhoog? En heb je een goed matras voor het campingbedje? Want 't is echt niet te doen om een pasgeboren baby helemaal op de bodem van dat bedje te leggen! Kan je geen wiegje lenen in de familie, of eventueel de kinderwagenbak gebruiken? ( Dan liever wieg of ledikant op je kamer ) Het is toch een redelijk algemeen aangegeven iets dat het geadviseerd word om het kindje 6 maanden bij jullie te laten slapen? dat is niet alleen vanwege de nachtvoeding hoor, maar ook voor veilig slapen en het herkennen van hongersignalen etc bij je. Bovendien hoef je dan niet 10x je bed uit 's nachts! En is 't gewoon echt genieten, wakker worden en samen dat wiegje in kijken en genieten van jullie grote wonder!
Ik zou dan eerder voor de kinderwagen(bak) gaan. Campingbedje is erg diep om zo'n kleintje elke keer uit te vissen, bodem kan niet omhoog zoals bij een gewoon ledikant. En niks moet he, als jullie er voor kiezen om beebje gelijk in z'n eigen kamertje te laten slapen is dat ook 'goed'. Was hier noodzaak ivm katten (die wel op onze slaapkamer komen, vonden we niet zo veilig voor een baby) en achteraf zijn we er blij om, denk dat we er alle 3 beter door geslapen hebben. Ik kon dochterlief zonder babyfoon altijd prima horen en de binding is prima hoor (die heeft een jaar lang aan m'n tiet gehangen, dat bindt denk ik minstens zo goed als een paar weken 's nachts in mijn buurt slapen)
wij hebben de ledikantje op onze kamer voor 2 maanden daarna gaat deze naar ze eigen kamer... maar een camping bedje lijk me erg onhandig omdat deze niet verstelbaar zijn en een baby helemaal van onder pakken kan lastig zijn met je rug... dus ik zou gewoon ff de ledikantje op de kamer zetten het is maar een kleine ingreep om hem in en uit elkaar te halen...
Ik koop voor de eerste maanden t goedkoopste ledikantje van Ikea. Kost 30 euro. Kindje kan dan gewoon overdag in eigen kamer en dan s nachts bij ons. Wiegje vind ik te duur. Wordt ons laatste kindje dus maar 1 keer gebruikt. Voor een wieg moet je toch weer ander beddengoed halen enzo en nu gebruik ik gewoon haar ledikant spullen.
Een campingbedje raad ik af. Dan nog liever de kinderwagenbak. Beter verzet je het ledikantje even. Zoveel werk moet dat niet zijn?
Ik zou ook gewoon het ledikantje verplaatsen. Veel makkelijker inderdaad omdat de bodem daarvan omhoog kan. Bij ons staat ook het ledikantje naast ons bed (we hadden ook een wieg, maar daar sliep ze niet lekker in, dus ledikantje maar naar beneden gehaald). Maar het is inderdaad je eigen keus. Niets hoeft, alles mag. (Ik vind het inderdaad veel makkelijker en bovendien ook veel fijner om haar dichtbij me te hebben, zeker 's nachts. Maar er zijn ook genoeg mensen die het prettiger vinden als het kindje op zijn/haar eigen kamer slaapt, bv. omdat ze zelf anders niet slapen door alle geluidjes ofzo.)
Kijk anders op MP voor een goedkoop wiegje, mozeswiegjes zijn prima en niet al te duur. En mocht je de ruimte hebben idd een goedkoop ledikant al dan niet van MP dan hoef je geen ander beddengoed te kopen. Bij de IKEA heb je een bedje voor 30 euro en een matrasje voor 10 euro.
Zou niet t originele ledikant doen.maar kinderwagen bak of wieg. Ik vond t zelf helemaal niet fijn op onze kamer!2x geprobeerd maar kon dan niet fijn slapen..en als je originele ledikant gebruikt kan je dr niet ff op eigen kamer leggen.. Succes met beslissen!
Tblijft.wel.je.eigen keuze.hoor! Wij.hebben.nog nooit met.onze.kids.oo de.kamer geslapen en gaat ook niet gebeuren ook...en binding is.er wrl.hoor ieder zn eigen keus daarin en nog een voordeel...beide kids.wisten.vrijsnel dat nachtvoedingen niet voor de gezelligheid zijn
Niet voor de gezelligheid, maar wel noodzakelijk. Het is namelijk niet goed voor een heel jong kindje om zo lang zonder voeding te gaan. 't Ligt in het natuurlijke gedrag om 's nachts e drinken.
Allereerst, een campingbedje kun je wel omhoog doen.....dus dat je beebje hoger ligt. Zo'n ding om je beebje hoger te laten liggen kost iets van 15 euro. Te koop bij babydump en babypark. En ten 2e, niks moet!!! Mijn vriendinnetje heeft 3 kleintjes en alledrie gelijk in hun eigen kamertje. Volgens mij de 1e een paar dagen op hun kamer, maar ze vond het niks. Dus al snel naar eigen kamertje.
Wij hadden Tycho de eerste nacht op zn eigen kamer, een groot drama. Dus toen zn ledikant naar onze kamer gehaald ( wij hadden geen wieg enz). De eerste nacht is manlief halverwege naar de logeerkamer gegaam, die kon niet slapen van de geluidjes. Ook ik had daar slecht doorgeslapen. De tweede nacht is manlief gelijk naar de logeerkamer gegaan en ik ben halverwege gekomen, kon echt niet meer en had last van de geluidjes. En de derde nacht zijn wij beide gelijk naar de logeerkamer gegaan voor een goede nachtrust ( voor zover dat kan met nachtvoedingen) Tycho sliep er trouwens niet minder om of wij er wel of niet naast lagen hahaha. De vierde nacht het bedje weer op zn eigen kamer gedaan en dat ging prima! xxx