Handen wassen

Discussion in 'De lounge' started by GossipGirlxoxo, Mar 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

In het corona topic vertelde iemand dat ze een intervieuw met iemand zag op tv die aangaf eigenlijk nooit handen te wassen.
    Ook gaf iemand aan eigenlijk alleen na de grote boodschap (en niet na het plassen) dit te doen en vaak met alleen water. Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden wat voor iedereen de standaard momenten zijn om je handen te wassen? En is dat met water en zeep, alleen water of soms met desinfecterende goedjes?
    En tegelijkertijd wil ik het ook niet weten.
    Hoop dat we elkaar niet gaan veroordelen door iemand vies en een ander overdreven te noemen. Gewoon een topic om te inventariseren hoe we er allemaal mee omgaan?

Ik trap af
    Na elk toiletbezoek
    Voor het bereiden van eten
    Na het bereiden van eten
    Voor het eten
    Als mijn handen vies zijn om wat voor reden dan ook
    Na het schoonmaken in huis
    Als we thuis komen van buiten (buitenspelen, boodschappen, school, werk, bezoek enz enz enz).
    Na het uitpakken van de boodschappen.
    Thuis zo goed als altijd met water en zeep. Onderweg met desinfecterende handgel ook altijd even voor ik bij mijn ouders en oma naar binnen ga.

Nu ivm corona doe ik het tussendoor nog een keer extra na het boodschappen doen voor ik de auto instap, zeg maar na het afrekenen en inladen van de spullen en als ik in het openbaar deuren, liftknoppen, roltrappen enz. Heb aangeraakt.

kadootje likes this.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,040
    16,545
    113
    Voor het koken.
    Tijdens het koken.
    Na het koken.
    Als ik naar de wc ben geweest.
    Luier heb verwisseld.
    Buiten ben geweest. ( dus ook na het boodschappen doen)
    Als ik de kattenbak heb leeggeschept.

Als ik een koortsblaar heb was ik denk ik elk half uur/ uur wel even mijn handen Ivm besmetting richting zoon. Ik zit onbewust vaak aan mijn gezicht.

Nooit met desinfecterend middel want ik heb eczeem.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Bij toiletbezoek
    Met eten koken
    Na verschonen poepluiers
    Als ze vies zijn.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Hier hetzelfde eigenlijk. Ook geen desinfectie ivm gevoelige huid. Ook na het schoonmaken nog.

Ysabella likes this.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,040
    16,545
    113
    Na het schoonmaken hoeft hier niet meer want ik heb van die schoonmaak handschoenen gekocht. Misschien een tip omdat jij ook een gevoelige huid hebt?

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Na toiletgebruik, voor en tijdens het koken, na het verschonen, na het schoonmaken van het sanitair en de kattenbak, en soms gewoon even omdat het moet.

Hoe lang ik was is afhankelijk van hoe vies ik denk te zijn. Na het snijden van een paprika is dat anders dan na het rollen van gehaktballetjes. Nu was ik echt beduidend langer dan twee weken geleden, gewoon omdat dat me handig lijkt.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ja daar zit ik telkens over na te denken, omdat mijn nagels ook blijven afbreken. Maar ik ben vrij groot en heb ook grote handen en vraag me altijd af of ze wel gaan passen.

8. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Na een wc bezoek
    Na het roken
    Voor, tijdens en na het eten bereiden
    Als ik thuis kom uit mijn werk
    Als ze vies zijn
    Meerdere malen op mijn werk
    Na het verschonen van een luier

9. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik naar het toilet geweest ben, als ik eten bereid en bij poepluiers. Op werkdagen dus continue.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Hier ook zoiets. En verder roep ik het de hele dag richting mijn zoon. Die lijkt ineens te zijn vergeten dat het handig is je handen te wassen.

Ysabella likes this.
  11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,788
    491
    83
    Na het toiletbezoek
    Voor het koken/eten maken
    Ongeveer 100x tijdens het koken :rolleyes:
    Na het koken/eten maken
    Na luier verschonen
    Na buiten geweest te zijn (bos, kinderboerderij, speeltuin ed)
    Oja en als ik make up of dagcrème of iets dergelijks heb aangebracht

Overigens alleen met zeep, ik gebruik geen desinfecterende gel.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,040
    16,545
    113
    Ik heb niet van die wegwerp dingen, want die gaan bij mij ook kapot en ik vind het zonde om ze telkens na 1 keer gebruiken weg te moeten gooien. Dus ik heb van die lelijke gele dingen die ik tussendoor ook nog makkelijk uit kan doen als mijn zoon weer eens wat wil waar hij niet bij kan. :roflmao:

suus1983 likes this.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,368
    21,747
    113
    Als ik opsta.

Na toiletgang.

Na het aanzetten vd wasmachine, vooral de 60graden was.

Na het schoonmaken.

Voor het koken.

Eindeloos tijdens het koken (is ook wel om bepaalde geuren zoals ui etc weg te wassen, maar ook als ik bv ei heb aangeraakt)

Als ik buiten iets heb aangeraakt.

Na het gebruiken van telefoon/tablet, aanraken van sleutels of contant geld etc.

Als ik bij mijn schoonmoeder ben geweest (bedoel het verder niet verkeerd maar haar huis is allesbehalve schoon).

Boodschappen doe ik nooit maar anders zou ik het na het boodschappen doen ook doen.

Volgens mij ben ik wel eea vergeten. Was zowat de hele dag m'n handen en dat is helaas ook wel te zien. Ik gebruik gewoon water met een blok olijfoliezeep. Geen gel of andere antibacteriële dingen, krijg daar enorme huiduitslag van. En van vloeibare zeep trouwens ook.

14. Rabi

Rabi Fanatiek lid

May 9, 2019
    1,015
    893
    113
    Female
    Omgeving Amsterdam
    Handen wassen na het koken, dat is dan niet met zeep neem ik aan? Althans, behalve als je rauwe kip hebt aangeraakt dan, dan was ik ze wel met zeep.

Ik ben niet zo'n frequente handenwasser moet ik eerlijk bekennen. Na een toiletbezoek, en verder een beetje wanneer ik denk dat het nodig is (dus bijv het bovengenoemde voorbeeld met rauwe kip, of andere momenten waarop ik vermoed dat ze niet schoon genoeg zijn). Niet eens standaard voor het koken dus. Ik heb ook niet het idee dat we er zieker om zijn ofzo, allemaal een goede weerstand. Ik denk daarom ook met die ervaring dat ik de noodzaak niet zo sterk voel.

dreumesje, NdNk, Haver11 and 2 others like this.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,368
    21,747
    113
    Dit zou ik ook echt moeten maar heb zo'n hekel aan handschoenen. Zo lastig.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor het bereiden van de maaltijd, ontbijt, lunch, diner.
    Na ieder toiletbezoek.
    Als ik thuiskom van boodschappen doen of wat dan ook.
    Als ik de hond heb uitgelaten en als ik de hond het geborsteld of wat dan ook.
    Ook weleens tussendoor zonder aanleiding.
    Op mijn werk was ik mijn handen heel vaak. Na ieder patiëntencontact maar ook als ik iets van een patiënt heb aangenomen.
    Ik was altijd met water en zeep en op het werk ook weleens met handalcohol maar ligt ook aan de mate van contact.

GossipGirlxoxo likes this.
  17. tasje

tasje Actief lid

May 20, 2014
    467
    187
    43
    Voor en na het eten
    Voor en na het koken
    Na toiletgebruik
    Na het schoonmaken
    Als ik van buiten kom (schoenen uit, jas uit, handen wassen)
    Na luier wissel
    Na tandenpoetsen, flossen etc.
    Voor ik ga slapen

Buiten: na toiletbezoek, na kinderboerderij (aanraken dieren)

Eigenlijk altijd en overal...Ik heb unicura, dettol of palmolive (net wat in aan de aanbieding is).

18. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female
    Zoals ts eigenlijk. Tijdens het eten koken ook regelmatig. Alleen dan spoel ik weleens enkel met water. Daarbuiten altijd met zeep.

Leuk verhaaltje mbt mijn zoontje..

Deze 'vergeet' regelmatig doortrekken, licht uit en handen wassen na het toilet bezoek. Nu dacht hij dat hij alleen thuis was (ik moest ff wat buiten doen). Nu stond ik nog in de keuken en meneer gaat netjes naar de wc, trekt door, doet het licht uit en gaat rustig zijn handen wassen:eek:. Hij kan het dus wél

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Na ieder toiletbezoek, voor het bereiden van eten, tijdens het bereiden van eten als ik bv rauw vlees heb vastgehad, voor het eten (maar niet als ik ze tijdens het bereiden nog goed gewassen heb). En meestal ook als ik van huis ben geweest en thuis kom, dat zit er gewoon zo in; jas ophangen, schoenen in het rekje, handen wassen. Oh en na bv de vaat doe ik het ook nog eens. En ‘s avonds na het tandenpoetsen ook soms geloof ik...

Meestal met water en zeep, maar als ik bv voor het maken van eten m’n handen heb gewassen en er komt wat sap van een paprika ofzo op, dan spoel ik gewoon even met water.
    Desinfectiespul gebruik ik na openbare toiletten; ik was m’n handen, loop naar buiten en gebruik wat van dat spul. Ligt een beetje aan waar het is, in de dierentuin doe ik dat sowieso, bij mijn man op het werk is het zoooo schoon, dan doe ik het niet.

GossipGirlxoxo likes this.
  20. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Thuis
    Na toilet
    Als ze vies zijn