Regelmatig in bed plassen, weer luier aan? Bijna 4-jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kuona, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Mijn zoontje van bijna 4 is nu bijna een jaar overdag zindelijk en sinds een paar maanden heeft hij ook 's nachts geen luier meer om. Na een paar eerdere mislukte pogingen, ging het nu al een maand of 3 (denk ik) goed. Sinds een paar weken plast jij echter weer in bed. Het begon met 1x in de 3 weken, maar het gebeurt nu steeds vaker. De afgelopen 2 nachten was het ook raak. Hij is dan helemaal nat en wordt daar wakker van. Hij moet helemaal omgekleed worden en we moeten het bed verschonen. Het arme kind staat natuurlijk te bibberen van de kou en ligt daar vervolgens een uur wakker van.
    Nu heb ik 3 opties:

- Zo doorgaan, ooit zal het wel goedkomen, maar echt een fijne ervaring is het natuurlijk niet (ik word overigens nooit boos oid hoor)
    - Hem wakker maken voor wij naar bed gaan. Daar heb ik alleen van begrepen dat dat wordt afgeraden?
    - Tijdelijk weer een luierbroekje aan 's nachts. Maar dan komen we er mss nooit vanaf? Ik geloof niet dat hij dan expres daarin gaat plassen.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, ik ben zelf niet zo'n fan van optie 1 ;)
    -

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier gekozen voor optie 3.
    Zoonlief was nog voor zijn 2de overdag en `s nachts zindelijk.
    Ook hier een maand of 3 en toe ging het steeds vaker mis `s nachts.
    Hij wordt er ook heel verdrietig van. Wakker maken `s nachts ben ik en niet voor (je leert ze juist slapend plassen als je ze niet goed wakker maakt) en zoon is dan wakker en slaapt niet 1-2-3 weer).

Hier dus een luierbroekje dat soms dagen dezelfde is en dan is het weer een nacht nat. Gen peil op te trekken. Hij wordt ook zelf wakker om te plassen en trekt hem `s morgens meteen uit om op de wc te gaan. Hij plast er absoluut niet in als hij wakker is, want in dat geval zou ik gaan voor optie 1 (kind dat luier wel handig vindt en hem gewoon vol plast zolang hij/zij hem aan heeft).

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik denk dat wij ook voor optie 3 gaan. Ik denk niet dat hij er in zal plassen als hij wakker is. Dan zien we wel weer wanneer hij er aan toe is.

4. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Wij zijn voor optie 1 in combi met 2 gegaan. Als we hem wakker maakte om te plassen zorgde we wel dat hij goed wakker was, door middel van vragen stellen (hoe heet je, hoe heet je zus, hoe oud ben jij oid). Na 3 a 4 weken was het bedplassen weer voorbij.

Deel Deze Pagina