Ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeal, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ik ben benieuwd in hoeverre jullie baby's al in een vast ritme hebben. Hiermee bedoel ik op vaste tijden voeden, slapen etc.
    En zo ja, hoe zit dit ritme er dan ongeveer uit?

Alvast bedankt voor de reacties.

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hey !

Hier geen vast ritme, maar wij zelf ook niet omdat ik onregelmatig werk. Sanne wordt op wisselende tijden wakker en dat bepaald het schema voor de rest van de dag een beetje. Vanaf dan is het wel te voorspellen ongeveer. Ze krijgt nl iedere 4 uur de fles en is na de fles meestal zo`n 2 uur wakker. Maar dit is maar een richtlijn, want soms wil ze al na 3 uur de fles en soms komt ze pas na 5 uur ... een enkele keer is ze 3 uur wakker na de fles en soms maar een uurtje..

Om een lang verhaal kort te maken.. .nee hier nog geen ritme / schema.. ;)

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    wel een ritme maar niet op vaste tijden;)

4. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hier altijd vast ritme en tijden.

heb verder nooit geen problemen gehad met slapen enzo

mijn schema is.:

8 uur pap
    10 uur fruit
    12 uur broodje +beker melk
    daarna naar bedje en slapen tot ongeveer 3 uur
    dan wat lekkers met drinken
    5 uur groentehap+toetje
    7 uur badje....pymama aan fles en naar bed tot volgende dag 8 uur

zo weet ze precies wat er gaat gebeuren en is voor je zelf ook fijn.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier geen ritme met vaste tijden, ik geef borstvoeding en dan is op vaste tijden voeden echt niet goed voor je productie, en sowieso ga ik haar natuurlijk niet wakker maken als ze volgens het 'schema' te lang zou slapen ofzo, ze mag lekker haar eigen ritme bepalen.

Wel een soort van vaste volgorde:

's ochtends opstaan, aankleden, medicijnen, drinken en naar oma
    tussen de middag haal ik haar op bij oma, weer wat drinken, meestal nog even spelen en dan naar bed of meteen naar bed als ze moe is
    in de loop van de middag wordt ze weer wakker, spelen of boodschappen doen, drinken, spelen tot ze weer moe is en dan naar bed
    en dan slaapt ze meestal een uurtje en dan is het in bad, pyama aan, drinken, spelen tot ze moe is en dan naar bed en dan slaapt ze vanaf een uur of 20.00 tot 7.00 de volgende ochtend, met meestal nog 2 voedingen, afhankelijk van hoe vaak ze komt.

Wat ik vooral belangrijk vind is een vaste volgorde van dingen aan te houden, ik verschoon haar bv altijd als ze uit bed komt, altijd een heel klein ritueeltje voor ze naar bed gaat etc. Dat geeft haar heel veel rust en daardoor slaapt ze nu ook veel beter dan een tijdje geleden

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volledig een 'vast' ritme (we kijken natuurlijk wel naar ons meisje)

8:00 wakker maken + fles
    10:00 naar bedje toe, maximaal 1 uur slapen (min 30 min)
    11:00 uit bed, wassen en aankleden
    12:00 fles
    13:00 naar bedje toe, maximaal 2,5 slapen (minimaal 2 uur)
    15:30 uit bedje
    16:00 fles
    tussen 17:00 - 19:00 even slapen in de box
    19:30 fles
    20:15 naar bed toe
    23:30 flesje (90/3)

Voor het eten, voor het slapen en na het slapen een schone luier. Mijn zoontje (nu 2) heeft ook dit ritme gehad (en heeft het deels nog steeds) en dat vonden wij ideaal. Wij en hij wisten precies waar we aan toe waren en je kan ook gemakkelijk zien wanneer je kindje niet lekker in het velletje zit.

We zijn met dit slaap/eet ritme begonnen na een weekje of 6 ofzo en het heeft een week of 3 geduurd voordat het helemaal lekker liep en in de tussentijd zijn we flexibel geweest (en natuurlijk zijn we dat nog als het nodig is maar eigenlijk is dat niet aan de orde)
    Een eet ritme hebben vanaf week 3 gedaan (borstvoeding) en ze is met iets meer dan 7 weken gaan doorslapen (00:00 - 8:00, dan maken we haar wakker)

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

#7 Rosado, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2010
    Ayla wordt niet elke dag om dezelfde tijd wakker, dus dat verschilt per dag. Verder hebben we wel een lekker ritme. Ze zit op 4 voedingen per dag en is per voeding zo'n 1,5 uur wakker, inclusief het drinken van de fles. Als ze 's morgens om bijv. 08.00 wakker wordt is het schema als volgt:

08.00 uur wakker, wassen, aankleden, fles
    09.30 uur naar bed, slapen
    12.00 uur wakker, fles
    13.30 naar bed, slapen
    16.00 uur wakker, fles
    17.30 uur naar bed, slapen
    20.00 uur wakker, in bad, flesje

Soms slaapt ze wel eens wat langer tussen de flessen en dan laat ik haar ook gewoon liggen.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    vanaf 2 weken hier al in een ritme. Ideaal zo ging het bij de oudste ook en die is nog steeds erg makkelijk met slapen etc.

7 uur fles
    half 8 slapen tot ongeveer 9 uur. half 10
    spelen/ wandelen
    11 uur fles
    half 12 slapen tot ongeveer half 3
    15u fles daarna even spelen
    half 5 tot half 6 slapen soms iets langer
    rond half 7/ 7 uur bad
    rond 7 uur half 8 fles en slapen
    om 23. 00 al slapende een flesje

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    9.oo fles
    10.30 fruit
    daarna slapen tot 12.00
    13.00 fles
    rond 14.00 weer naar bed tot 16.00
    17.00 warm eten
    18.00 slapen tot 19.00
    20.00 papfles

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hij heeft dit schem zelf geregelt in het begin was het meer zoeken en dus vaak voeden op verzoek enz

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier erg wisselend, nog geen vaste tijden. Meestal blijft hij overdag 2 uur achter elkaar wakker. Daarna slaapt ie soms 1 uur en soms 3 uur. Ik geef bv op verzoek en als ie wakker wordt drinkt ie meestal. Als ik werk krijgt ie om 6 uur de eerste voeding en gaat om 19.00 slapen, als ik vrij ben kan de tijd nog wel verschillen dan laat ik hem lekker uitslapen. 's nachts komt ie ook een paar keer, afhankelijk hoe de dag is geweest of hij me mist of niet ;)
    Als ik vrij ben doe ik 's ochtends iets met hem (wandelen, op visite oid), 's middags houden we het lekker rustig.

Deel Deze Pagina