Ik zit sinds heel lang geleden weer eens aan de wentelteefjes met kaneelsuiker hmmmm. Nu vroeg ik me af wie kent er nog meer van die 'oudhollandse recepten?
Ken je dat niet? O dat is zooooo lekker!! Echt iets uit grootmoederstijd. Vroeger werd de cake met frituurvet gemaakt, maar ik doe het met roomboter. Recept is als volgt: 350 gr roomboter 400 gr suiker 4 eieren 400 gr biscuitjes 10 eetlepels cacao Laat de boter smelten[niet bruin laten worden] Mix de eieren met de suiker en mix daarna de cacao er beetje bij beetje erdoor. Breek de koekjes fijn. Roer de gesmolten boter door het eimengsel en daarna de verkruimelde koekjes. Bekleed een cakeblik met folie doe het mengsel in het blik en laat het een dag in de koelkast opstijven. Snij de cake de volgende dag aan plakjes
Hete bliksem is stamppot appeltjes. 1 deel aardappelen, 1 deel zure appels, 1 deel zoete appels (sommige mensen zoals mijn schoonouders vervangen de zure appels door peren maar ik hou er van als het zuur is) Opzetten met weinig water en er gewoon stamppot van maken. Ontzettend lekker!
ook 1 van mijn favorieten. dessertrijst (warm) met roomboter, bruine suiker en kaneel. En mijn vader at nog wel eens gekookte aardappelen met azijn en rauwe ui ... JAK