Show je kerstboom 2022

Discussie in 'De lounge' gestart door hibiscusje, 27 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.349
    3.638
    113
    Vrouw
    Ik weet het eigenlijk nog niet. Misschien wel een klein boompje ofzo :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.022
    17.039
    113
    Vrouw
    Gelukt :D hahaha. Heb er 1 uitgezocht, morgen komen ze hem langsbrengen dan kan hij woensdag opgetuigd worden.
     
  3. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    893
    962
    93
    Vrouw
    Wij hadden ons huis 4 jaar geleden in de verkoop deze periode. Wij hadden niets aan kerst binnen.

    Zelf zou ik ook niet blij worden van een huis in kerstsfeer. Ik wil een huis voelen en zien zoals het het hele jaar is en niet hoe het een paar weken rond de kerst is.

    Dus ik ben het volledig met de makelaar eens
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  4. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    https://www.ad.nl/wonen/makelaar-weet-aandacht-te-trekken-met-te-koop-staand-huis-bomvol-kerstversiering~ab23c129/

    Kijk zelfs over de top kan prima :roflmao:
     
    Zara75, Kolibrie2, Nougat en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk. Ik ben zo gek op kerst dat ik het tof zou vinden mocht ik een huis zoeken in deze tijd dat het gezellig aangekleed is met kerst versiering. Ik zou het dan qua kleuren wel neutraal houden.

    Maar echt oprecht ik zou het zelf persoonlijk echt geweldig vinden! En het hoort nu eenmaal bij deze tijd, mensen kijken daar echt wel doorheen.
     
    Zara75, Dubbelgeluk, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik zou het heel raar vinden om in november of begin december een huis te bezichtigen en er staat een kerstboom. Sowieso vind ik het vreemd dat mensen zo vroeg een kerstboom zetten. Voelt voor mij hetzelfde als een kerstboom in april ofzo.
    Van oorsprong werd de boom op 21 december gezet. Want dan begint de kerstperiode. Gangbaar is de boom rond 10 december zetten.
    Voelt voor mij altijd een beetje als kunstmatige gezelligheid.:oops:
     
    Lvs88, Felice en tuc vinden dit leuk.
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Ik doe graag mee met dit topic, alleen zet ik de boom pas na sinterklaas op. Dus volgend weekend pas denk ik.
     
    Lvs88 en hibiscusje vinden dit leuk.
  8. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Het is hier dus de eerste keer ook dat ik m zó vroeg zet, maar mss juist voor die gezelligheid... Kaarsjes, die boom en je krijgt instant een warmer gevoel zonder de verwarming op of hoger te zetten :roflmao:. Ik ben ook de helft van de tijd alleen, en dit voelt dan ook wat minder somber in huis :oops:
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Vind ik eigenlijk een raar advies. Iedereen heeft zelf ook kerstversiering staat, je bent er in die tijd dus aangewend. Kom je dan ineens in een huis zonder, dan lijkt mij dat enorm kaal.
    Ik zou niet het hele huis volhangen en ook rustige kleuren gebruiken. Dus sowieso geen gekleurde knipperende lichtjes in de boom enz.
     
    Sado vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Daar ben ik het ook wel mee eens. November of zelfs oktober vind ik heel raar. Voor 6 December kan het van mij echt niet.
     
    Lvs88 vindt dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hier ook zo laat mogelijk, maar mijn zoontje vindt het zo leuk. Anders zou dat ding als het aan mij ligt een week voor kerst pas komen :D
    Nu wordt de boom op 9 december bezorgt.
    Heb ook voor mijn zoontje een goedkope nepboom gekocht en daar mag hij op los gaan (hysterische ballen en gekleurde lampjes) op zijn slaapkamer.
    Na de kerst probeer ik de boom er op 1 januari weer uit te werken maar daar zijn man en kind het ook niet mee eens :rolleyes:
     
    Lvs88 vindt dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Ik denk dat ik de boom op 5 december zet. We hebben Sinterklaas dan al gevierd, het enige waar het nog van afhankelijk is, is of ik zin heb om de hele kerstmikmak van de vliering te halen.
    Meestal staat hij in de week na Sint wel. En op 1 januari krijg ik meestal last van ‘opruimwoede’ en gaat alles weer naar de vliering.
    Maar ik leg het niet vast. Vorig jaar had ik door de hele corona-ellende wel behoefte aan extra gezelligheid en lichtjes, dus heb ik de boom ruim voor pakjesavond al gezet. En dat ging prima samen met Sinterklaas vieren. Het één sluit voor mij het ander niet uit.

    Ik heb niet zo veel met alleen iets doen omdat het gangbaar is of zo hoort en trek liever mijn eigen plan. En kunstmatige gezelligheid? Niet meer of minder dan wanneer men alles in de zogenaamd juiste periode neerzet. Mijn boom is kunstmatig, mijn ballen zijn (grotendeels) van plastic, en ik heb geen echte kaarsjes in mijn boom. Dus veel kunstmatiger kan eigenlijk niet :roflmao:

    Hoe dan ook, ik begin nu toch echt al in de kerststemming te komen. Heerlijk slechte Hallmark kerstfilms kijken, skyradio aan in de auto, alvast wat dingen kopen voor kerst, en ik ben zelfs al weken geleden begonnen met koken voor kerst :D
    Heb al 4 soorten macarons in de vriezer voor bij de koffie en het dessert is ook al aardig onderweg. Als nou die man met die witte baard eindelijk weer weg is, ga ik mezelf helemaal onderdompelen in alles wat kerst is :D
     
    GossipGirlxoxo, Lelie89, owly en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bekijk bijlage 740606 Wij zetten hem normaal op na sinterklaas, altijd een echte boom, dus veel eerder lukt ook niet dan.
    Nu een kunstboom en gisteravond opgezet omdat de kinderen dat graag wilden.

    Hij is nog niet klaar, moet nog wat versiering bij en zo' kerstboomrok, maar het begin is er.
     
    GossipGirlxoxo, Lvs88, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Lampjes o.i.d en wat kleine spul in huis zijn denk ik wel okay. Maar zo'n boom kan ook behoorlijk wat plek innemen en niet iedereen kan daar goed doorheen kijken.
    Op foto's wordt alles al zover groter ogend gemaakt, en als je dan in zo'n huis komt en het voelt al kleiner als op de foto en er staat nog ergens zo'n boom te staan... Tja.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heerlijk! Wij zetten de boom dit weekend op. Als interviewer voor het cbs werk ik regelmatig savonds en ik word echt vrolijk van alle kerstbomen/kerstverlichting :):)
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Mijn zoon en dochter zijn snel na elkaar jarig. Vandaag is mijn meisje jarig. Morgen ruilen we de feestversiering in voor kerstversiering. De dag waarop de advent kalender start.
     
    Adje vindt dit leuk.
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Gefeliciteerd!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  18. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Onze boom. Nieuw huis, nieuwe boom
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lvs88, Zeebra, xSNDY19x en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    We zetten de boom toch morgen al op. Leek me opeens zo fijn om na een druk en gezellig Sinterklaas weekend (in een huisje met familie) thuis te komen en dan meteen over te kunnen stappen op kerst :D

    Vrijdag geen tijd voor, dan vertrekken we, maar morgen juist wel tijd daarvoor. En zo voorkom ik dat ik bij thuiskomst geen zin heb, door alle was en opruimwerkzaamheden.

    Ik was met zoon al naar de kerstshow in de intratuin geweest (in de hoop dat het voor pakjesavond nog wat rustiger zou zijn, en dit klopte gelukkig) en daar hebben we voor iedereen een kerstornament gekocht wat bij diegene past, dus bv een bierpul voor man, starbucksachtige beker voor dochter, danseres voor jongste dochter, etc. Het zijn eigenlijk best schreeuwerige ornamenten, maar zo leuk om de boom wat meer persoonlijks te gaan geven. Dus die hebben we vanavond na het eten iedereen uit laten pakken, zodat het morgen in de boom kan.
     
    Dubbelgeluk, Zeebra, Sansaatje en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Leuk idee! Welk ornament heb je voor jezelf?
     
    Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina