tandarts :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammetje, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik ben heel bang voor de tandarts. Ik heb een keer een wortelkanaal behandeling gehad zonder verdoving, en ben toen 7 jaar niet geweest. Toen kreeg ik kiespijn en moest ik weer een wortelkanaalbehandeling, deze keer wel met verdoving, maar ik was echt heeel erg bang. Ik was gewoon aan het trillen in de stoel. Nu, sinds 3 jaar ga ik wel elk half jaar. Elke keer geen gaatjes, dus ik ga blij naar huis. Maar nu is twee weken geleden een stukje kies afgebroken... Ik baal echt, en heb net uiteindelijk toch de tandarts gebeld. Volgende week woensdag om 11.00 om t te laten repareren, en daarna smiddags met mijn zoontje voor controle!!!
    Pfffff....ben nu al zo zenuwachtig. Ik heb geen last van de afgebroken kies, dus praat mezelf moed in dat het geen pijn gaat doen....Wie is er ook zo bang?

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik ben ook bang van de tandarts.
    opzich als ik er eenmaal geweest ben dan gaat het wel, maar heb nu kiespijn en moet dus ook bellen.
    pffffffft:x

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik was ook heel erg bang.. Ben jaren niet geweest doordat ik niet durfde.
    .......en mijn mond zit nu vol met gaatjes en 5 wortelkanaalbehandelingen waarvan de tandarts er al 4 heeft gedaan.
    In januari heb ik de laatste en dan moeten nog alle gaatjes gevuld worden.
    Ik heb mijn lesje wel geleerd dus :D
    Je moet aangeven dat je bang bent.. Mijn tandarts is een super vent!
    Hij verteld alles voordat hij het doet en ik kan je vertellen dat ik niet bang meer ben :D

(Edit: Ik ben trouwens wel van mijn oude tandarts naar een nieuwe tandarts gegaan - naar die van mijn man -. Misschien scheelt dat ook een hoop, want mijn oude tandarts deed maar wat en vertelde nooit wat hij aan het doen was..)

4. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    de "nieuwe" lichting tandartsen krijgen volgens mij ook les hoe om te gaan met bange patienten.
    Hier ook eentje met alle kleuren bagger en bezwembare rug zodra het over tandartsen ging. Maar op een gegeven moment een voortand afgebroken dus ik moest wel.

Bij haar gelijk aangegeven dat ik als de dood was en daar heeft ze perfect mee gehandeld. Ga nu liggen en als er wat moet gebeuren weet ze dat ze moet "voorverdoven", een soort verdovingsmiddel op watje en dat op tandvlees en klaar, je voelt bijna niet meer.

Bij de "oude" lichting was het zo van ik doe mijn ding op een "pop", oh u heeft pijn? Nah jammer dan, ik ben nog niet klaar....

Gelukkig worden ze tegenwoordig anders getraind :)

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hier nog zo'n schijterd die er een trauma aan over gehouden heeft.
    Zolang als dat ik besta heb ik alleen maar slechte ervaringen met tandartsen gehad. en ik heb er al heel wat gezien.
    Er was er 1 waar ik het kon uithouden, die was een stuk begripvoller dan de rest, maar helaas door verhuizing moest ik me daar uit laten schrijven.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou hier bijna hetzelfde, die rotvent kon zogenaamd niet bij mn zenuwen en moest mijn wortelkanaalbehandeling zonder verdoving doen, nou ik kan het niet eens beschrijven, zo'n pijn.
    Nu doet die kies nog steeds pijn,. maar volgens hem is dit niet meer mogelijk...maar durf niet een aparte afspraak te maken, ik durf eigelijk helemaal niet meer....

heb je dezelfde arts? maar je gaat nu vast wel verdoofd worden, hou je dat maar in gedachten...je wordt WEL verdoofd en gaat er niks van voelen...;) succes meid!

7. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Naar mijn idee is een tandarts niet hetzelfde als een huisarts.
    Een huisarts moet je in de buurt hebben, een tandarts niet persee.

Een kennis van me woont in flevoland maar heeft in zuid holland zijn tandarts....

Dus als ik jou was zou ik gewoon weer teruggaan naar die fijne :)

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier nog z'n schijtluis :) heb vroeger een vreselijke tandarts gehad en heb mijn trauma over van een beugel. De tandarts dacht zelf wel de orthodontist te zijn, maar geduld opbrengen voor ki deren had hij niet. Uieindelijk zijn we toen met het hele gezin overgestapt naar een andere en lieve tandarts. Maar de angst die ik eraan over heb gehouden die blijft helaas. Tot voor kort ging mijn vader nog altijd mee :). Ja echt heel erg. Ga nu braag ieder jaar. Mijn angst is verder ongegrond want toen ik 25 was had ik mi eerste gaatje en het vullen deed niet eens pijn ;) sindsdien ook nooit meer iets aan mjn tanden gehad. Maar ieder jaar bedenk ik weer wat ik allemaal wel niet heb voordat ik op controle ga ;)

Ik wens je volgende week superveel sterkte en succes woensdag!! Laat weten hoe het gegaan is!!

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn moeder + vriend hebben nu een tandarts speciaal voor bange mensen. Die kan ook verdoven zonder een injectie nodig te hebben. ( een of andere neiuwe methode , soort zandstralen wat verdoofd)

Misschien anders een rond kijken of er zo eentje ook bij jou in de buurt zit.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een schijterd. Donderdag brak bij mij ook een stuk tand af dus ik moest ook echt bellen gisteren. Ik kan wel direct komen dus ik had niet zoveel tijd om er over na te denken. In onze tandartsenpraktijk zitten nu een nieuwe jonge tandarts bij en ik merk wel het verschil met die oude knar. Hij was echt heel vriendelijk en stelde me echt gerust. Ik ben natuurlijk ook zwanger dus maakte me al zorgen als hij maar niet hoeft te verdoven. Maar hij ging heel rustig te werk met boren en vullen dus het viel mee.

Ik moet wel nog een keer terug want het is echt een noodreparatie...

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ben verdoofd idd met een soort van pen wat hij plaatste tussen het tandvlees en tanden. Voelde er helemaal niets van!

12. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik ben zoooo giga bang voor de tandarts..
    altijd al geweest!
    ik ga elk half jaar, heb iedere keer sowieso 3 gaatjes, ik heb een heel zwak gebit
    ik slaap 3 nachten van tevoren al slecht, mn darmen zijn compleet van slag de dag voordat ik naar de tandarts moet en ik zit misselijk in de wachtkamer
    als ik het woord tandarts hoor, kan ik wel al huilen...
    mijn man zal strax met onze dochter naar de tandarts moeten als het zover is, ik ben bang dat ik mijn angst op haar ga overbrengen!
    en dat terwijl ik een hele leuke tandarts heb, ik heb hem al zo lang ik me kan herinneren, maar hij doet me altijd zo zeer!
    altijd bloedend/ pijnlijk tandvlees als ik bij hem ben geweest, mn hele mond doet altijd zeer maar ik ben zo bang voor tandartsen, dat ik niet naar een ander durf! (stom...):)

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier ook een bangerik! Vroeger wel veel erger dan nu! Mijn melktanden (voortanden) zijn rot door gekomen dus altijd problemen gehad, na het wisselen bleek dit het geval bij de kiezen dus iedere keer ontzettend veel gaatjes en ik was zo bang voor de verdoving dat mn tandarts het maar zonder deed. Ik verzette afspraken ook steeds want ik werd helemaal hysterisch als ik moest... Op mijn 10de zijn onder volledige narcose al mijn kiezen eruit gesneden in het zh en gelukkig zijn er nog een paar voor terug gekomen! Toen ik eenmaal ben gaan samen wonen ben ik naar de tandarts van mijn man gegaan. Daar kreeg ik te horen dat ik alleen af kon zeggen met een hele goede rekening en anders de rekening op mn deurmat kon vinden... Hij heeft zelf een keer gevuld met verdoving en dat ging gelukkig ook goed. Nu valt het stukken mee!!!

Deel Deze Pagina