Sinds vorige week zijn we het doelwit van treiterende hangjeugd, een groepje van ongeveer 8 personen...in de leeftijd van 15-18 jaar. Het begon met de sneeuw, sneeuwballen tegen de ramen...daar kan ik nog wel om lachen. Daarna keiharde ijsballen, de ramen vlogen er bijna uit. Toen mijn man ze wilde vragen op te houden werd hij uitgescholden voor homo en dergelijk dingen. De dag erna nog hardere ijsballen, dus mijn man heeft 1 van die jongens te pakken gehad en hem vriendelijk doch dringend verzocht te stoppen met deze flauwekul. Gisteravond was het vuurwerk, van die romeinse kaarsen...tegen de ramen. Ik heb de politie gebeld en er melding van gemaakt. Maar nu ben ik zo bang dat er straks vuurwerk door de brievenbus komt...we hebben een hond en die is doodsbang. Waarom wij ineens het doelwit zijn weet ik niet. We zijn veel aan het werk en bijna nooit thuis. Hebben weinig tot geen contacten hier in het dorp. Wat moeten we nu doen? Ik weet ook niet wie het zijn, want het is donker en ze zijn steeds al weg als we naar buiten kijken. Ik denk zelf dat als we het negeren de lol er snel vanaf is, maar mijn man wil toch andere dingen gaan doen. Wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen?
Toch weer met de politie overleggen... misschien dat het zelfs zover kan gaan dat de ouders erop worden aangesproken. Als het mijn kind zou zijn zou ik er direct iets aan doen. Lijkt mij ook verschrikkelijk voor jullie hond. arm beest.
Dank je voor je reactie, met de ouders gaan praten is geen optie want ik weet niet wie ze zijn en waar ze wonen... Voor de hond heel zielig, ze hebben ons er niet meer maar onze hond. En deze week hebben we de hele week late dienst en wat ik me allemaal in mn hoofd haal dat wil je niet weten. Dan is er niemand thuis...stel je voor wat er kan gebeuren....Bah!
Misschien n idee om voor de zkerheid je brievenbus dicht te maken als je wegbent? VOor je eigen gevoel n btje rustiger weggaan wellicht... Verder succes!
oh dat hadden wij hier laatst ook! ijsballen rond het hele huis tegen de ramen... daarna braken ze een plank uit de schutting... toen is mijn man buiten om de hoek bij de poort gaan staan wachten... kwam dat rot ventje er weer aan met zn ijsbal.. hij heeft hem in zn kraag gepakt en hem heel goed duidelijk gemaakt hier nooit weer te komen... hij pieste zowat in zn broek... nooit weer gezien! dus ik zou je man ook buiten neerzetten is t zo afgelopen...
Mora haha dat wil mn man dus ook doen. Maar ik ken mn man...die kent zijn eigen krachten niet en als ie uithaalt dan gaat dat ws flink uit de klauwen lopen. Mss zelfs wel met ernstige gevolgen... En op een strafblad zitten we ook niet te wachten nou? En daarnaast is zo'n rotjoch natuurlijk wel iemands zoon...waar van gehouden word... Nee als ik mijn man loslaat loopt het fout af denk ik...en word het daarna niet veel erger vraag ik me af...
Alle overlast noteren, wat ze doen, hoe laat, etc. Door blijven geven aan de politie. Zelf niet op reageren. Ook niet geirriteerd naar buiten kijken. Voorzorgsmaatregelen nemen: Je hebt van die dingen voor de brievenbus. Alleen even kijken hoe dat dan met je post gaat Zorg ervoor dat je geen ramen open laat staan. Bij ons hadden ze ooit eens een ei door het wcraampje naar binnen gegooid. Geen idee wie het waren. We hebben ook een keer een paar eieren tegen de voordeur gehad. Maar verder niks. Wel een zooi om op te ruimen. Even uitzitten en blijven noteren en doorgeven dus. Weet de politie wie het zijn?
Melding bij de politie maken, die komt ze even een bezoekje brengen (natuurlijk wel melden op het moment dat er ook daadwerkelijk iets aan de hand is). Beter nu dan wanneer de ruiten eruit gaan.
Zou hier ook zo zijn.. Wat vervelend zeg! Als je in de buurt woont wil ik wel op je hond passen (wij hebben er ook 2) maar die kans is wel erg klein Verder zoveel mogelijk negeren denk ik en anders op de uitkijk en achter ze aan gaan naar de ouders toe.
Politie weet ook niet wie het zijn....we hebben hier geen politie in t dorp dus die komen van zo'n 10km verder. Voordat die er zijn is de jeugd al gevlogen helaas. Maar de politie zei ook te blijven melden, en een emmer water onder de brievenbus te zetten als we weg gingen. Mocht het elke dag raak zijn dat zou er hier een agent komen die bij ons in huis gaat zitten en naar buiten stormt als het weer gebeurd. Maar ja de politie heeft toch andere prioriteiten he....ze komen pas als het echt uit de klauwen gaat lopen volgens mijn man. Mss valt het ook allemaal wel wat mee, en is de lol er zometeen snel af. idd niet meer reageren...maar dat is lástig hoor als je ramen er bijna uit vliegen
M-I-L ik denk dat we zo'n 200km van elkaar wonen....mn arme hondje...vind et zo sneu voor haar. Ze heeft al zo'n enorme vuurwerkangst.
Je hebt 2 opties of zo bang maken dat ze niet meer durven of negeren. Want hoe harder je schreeuwt of gek doet hoe mooier ze het vinden . Zag het vroeger bij ons zelf ook wel belletje trekken met een verjaardag en die meneer die altijd op de stoep stond te schreeuwen die was standaard de pineut want dat was leuk
Zeker met wijkagent of politie bellen.. Is toch niet normaal ? Zal ook zeker de brievenbus dichtplakken en hond deze week als jullie allebeide werken ergens anders onderbrengen. Bij ouders of vrienden. Succes!
Hier helpt het dus wel om de tokkie uit te hangen. Wij hebben een tijdje hangjongeren in de portiek gehad. Diplomatiek aardig vragen hielp niet, dreigen met politie hielp niet, dus ben ik uiteindelijk een keer 's avonds in trainingspak ziedend naar buiten gestormd. Een van die jongens in de kraag gegrepen en gedaan alsof ik hem van de trap wilde gooien onder een mooie serenade van niet-zo-diplomatiek taalgebruik. Nooit meer gezien.
Toch wel een jongen in de kraag grijpen en zelf aanhouden... dan de politie bellen Volgens mij mag je namelijk zelf iemand aanhouden Met je man afspreken dat hij zich inhoudt. Burgerarrest - Wikipedia
ik zou sowieso de brievenbus dichtmaken even los van de rest. vriendin van mij hebben ze vorig jaar vuurwerk de bus gegooid. heel de gang aan de gruzelementen! kind had gewond kunnen zijn want die liep daar gewoon rond op dat tijdstip. en heel veel schade. hier hebben we toen we hier kwamen wonen de bus dicht gekit en een bus aan de gevel gehangen. als ze daar wat in stoppen in de schade beperkt
Aan mij heb je niks, want ik zou zo ontzettend boos worden en ook een tokkie uit gaan hangen. Dat is natuurlijk ook niet de beste oplossing maar ik vrees dat zolang je niet weet wie het zijn, de politie ook niet veel kan doen.
Kan je je hondje niet tijdelijk meenemen naar je werk? Vinden ze vast gezellig daar. Misschien in de buurt gaan vragen. Er zullen vast mensen zijn die via via weten wie de hangjongeren zijn. Anders het groepje volgen naar huis.
Goede tip om zelf even naar buiten te lopen en er eentje in de kraag te vatten. Herken je er echt geen een van uit de buurt? Anders zou je naar de ouders kunnen gaan. Hier zou mijn man een keer netjes vragen, als ze dan niet luisteren dan zijn ze echt de lul (zacht uitgedrukt)