Ik heb sinds een week ofzo een wilde kat in huis, het beest is niet te hanteren, maar kon hem toch ook niet op straat schoppen met alle vuurwerk hier. Hij leeft nu dus even op mijn badkamer, das de enige ruimte die ik goed schoon kan maken. Het is een verschrikkelijk vies beestje, stinkt een uur in de wind en sproeit bij het leven en gaat na het sproeien zijn lijf tegen zijn urine aanwrijven, vandaar ook die walgelijke lucht. Nu dacht ik gisteravond al te zien dat er iets niet in de haak was en vanmorgen wist ik het zeker....Hij kan niet plassen!. Heb hem vanmorgen eerste werk bij de da afgeleverd, word ie onder narcose gebracht om hem na te kijken en te spoelen als het blaasgruis is. Als ie te redden is word ie ook meteen gecastreerd en dan zien we wel verder, het asiel wil hem niet, moest hem maar weer buiten zetten, nou dat doen we dus niet!! Van mij mag ie blijven, hoop alleen wel dat ie ophoud met sproeien. Iemand ervaring met het castreren van een oudere kater? Stopt het sproeien dan echt?
Wat lief van je dat je het beestje in huis hebt genomen en dat je hem wil houden als hij ophoudt met sproeien. Ik heb geen ervaring met een kat castreren op latere leeftijd. Wel heb ik een kat met blaasgruis/stenen. Hij is gecastreerd toen hij een half jaar oud was. Hij heeft nooit gesproeid, maar laatst toen hij weer eens last had van zijn blaasgruis begon hij ook ineens te sproeien. Ik hoop voor jou en voor het beestje dat het sproeien ophoudt wanneer zijn klachten verholpen zijn. Verschrikkelijk trouwens dat het Asiel zegt dat je hem maar op straat moet zetten!
Onze kat was ongeveer 6 jaar toe hij is gecastreerd in het asiel. Daar hadden wij hem weer vandaan. Hij heeft nooit gesproeid! Hij had overigens ook blaasgruis. Hij is uiteindelijk nog een jaar of 17 geworden en dus nooit gesproeid. Onze andere kat is wel jonger gecastreerd en sproeit ook nooit, hij maakt wel zo'n beweging met zijn staart, maar er komt dan niks.
Wat lief van je! Mooie kerstgedachte. Of hij gaat stoppen met sproeien, kun je nu helaas nog niet zeggen. Hier 2 sproeiers. We hebben ook een buitenren en nu ze daar wat vaker doorbrengen, sproeien ze in huis niet meer. Hangt er ook een beetje vanaf of hij de kattenbak wil accepteren. Succes!
Ja is belachelijk van het asiel, maar kan het ergens ook wel begrijpen.... Ze zitten ramvol en het is een kat die niet te hanteren is, ziek is en die dus alleen geld kost, wie wil zo'n beest nou nog hebben? (ik zei de gek) Als het allemaal meevalt gaat ie dus hier wonen, hetzij binnen, hetzij buiten, is het heel erg en zijn bijvoorbeeld zijn niertjes stuk, dan zal hij ingeslapen worden. Hij ziet eruit als een oudere kat ik denk misschien wel 10+ vind dat het beestje wel genoeg te verduren heeft gehad, verdient gewoon een warm mandje
Kattebak doet ie goed trouwens gaat ie netjes op, naast het sproeien dan, en hij doet ook niet lelijk tegen mijn andere katten, en die ook niet tegen hem. Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is wat er gaat gebeuren als mijn kleine meid groter word, hij doet namelijk heel erg lelijk tegen mij gromt en blaast, maar haalt (nog) niet uit... Misschien als hij doorheeft dat ie niet meer voor eten hoeft te vechten dat ie dan wat rustiger word.
klinkt mij inderdaad ook als blaasgruis. Waarschijnlijk is het sproeien hierna over . Maar even advocaat van de duivel: Een kat die gewend is buiten te leven, houd je niet zo makkelijk binnen. Sommige katten kiezen zelf voor een buitenleven he. kat van mijn ouders heeft al jaren geleden gekozen om alleen nog maar te eten bij hun en dan weer weg te gaan. Zit wel in de tuin op de bankjes enzo, maar is sosm ook weken weg. Mijn punt, weet je zeker dat het wel voor hem het beste is. Nu weet ik niet of je midden in de stad woont of in (beetje) buitengebied. dat scheelt ook natuurlijk, maar ik hoef hier niet te proberen mijn katten binnen te houden daar worden we allemaal , de katten ook, sjachareinig van. Nu na operatie zal je hem binnen moeten houden dus oud en nieuw over sowieso. Maar de meeste katten kunnen heel goed op zichzelf letten. Wij barricaderen wel het kattenluik me oude en nieuw, maar dat is omdat we weten dat 1 van de 2 heel speels is en alles wat beweegt op de grond pakt.. Niet zo verstandig met grond bloemen bijv. Maar dan gaat er dus een plaat voor het gesloten kattenluik anders breekt ze hem na 4 uur open, zo graag wil ze naar buiten.
Het kan best zijn dat het grommen en blazen ophoudt wanneer hij geen last meer heeft. Ik had een asielpoes die ook heel lelijk deed. Totdat ik zag dat ze een gezwel tussen d'r teentjes had! Weg laten halen, gedrag meteen stukken beter.. Succes met de arme stakker..
Als dadelijk blijkt dat hij liever buiten is dan kan dat hier gelukkig, zit in het buiten gebied, overal weilanden dus speelruimte genoeg! Maar dan kan hij in ieder geval niet meer alle katten uit de hele buurt bezwangeren. Hij kan hier in ieder geval altijd terecht voor een natje en een droogje, en een warme slaapplek. De keus zal ie dan zelf mogen maken, maar eerst maar eens beter worden!
Geweldig dat je dit doet voor een kat, echt super! Eén van mijn katten begon ook ineens te sproeien, overal vond ik het. Ineens was hij ook tonnetje rond en we hebben hem met spoed naar de da gebracht: blaasgruis. Hij heeft speciaal eten nu en heeft het nooit meer gehad. Ik hoop dat het dit ook is bij jullie wildebras. Onze andere kat is een ex zwerver. Hij was vergiftigd bij een da gebracht, heeft het gered en de da wilde hem niet buiten zetten. Het is een supermooi beest. Hij kwam in de krant en ik was verkocht. Uiteindelijk heb ik hem op mogen halen. Wat zag hij eruit! En wat was hij bang! Hij moest niks van me hebben. Hij heeft in het begin in een aparte kamer gezeten. Ik ging regelmatig bij hem zitten met een boek ofzo. Hem laten wennen aan mijn aanwezigheid. Maar aaien of in de buurt komen...ho maar... Het is een langharige kat die vol klitten zat, zo zielig. Na een week is hij onder narcose kaal geschoren. Allerlei wondjes werden zichtbaar, zo zielig. Het beestje moet pijn hebben gehad. Daarna ging het al snel beter. Hij leek lekkerder in zijn vel te zetten en na een dappere move van onze kant, een poging tot aaien, ging hij helemaal los. Ik heb nog nooit een kat zo hard horen snorren! Om een lang verhaal kort te maken: onze niet gecastreerde zwerver is een gecastreerde knuffelbeer geworden. Een echte slijmjurk. Er zijn twee dingen die niet mogen: hem vasthouden en op zijn buik aaien. maar verder kan hij geen genoeg krijgen van knuffelen! Misschien haal je hier wat hoop uit...
Wauw Kiekske, ik hoop dat dit hier ook gebeurt! hier een beetje hetzelfde, is dan wel kortharig, maar moet eigenlijk wel in bad! Hij zoekt wel wat toenadering, als ik mijn hand helemaal gestrekt aanbied dus zover mogelijk van hem af ga zitten en hem vooral niet aankijk, komt ie aan mijn vingertoppen snuffelen, hij wil dus wel!
Wat ongelovelijk lief van je dat je dit doet!!!!!!! Er zouden meer mensen moeten zijn zoals jou! Ik hoop dat alles goed komt met het beestje en dat hij rustig word.
Ach, waar er 4 eten kunnen er ook 5 eten he, en ik heb gelukkig een dierenarts die erg met de beestjes begaan is dus vallen in zo'n geval als deze de kosten wel mee. En als ie speciaal voer moet? dat zien we dan wel weer hoor. We hebben het niet breed, maar als ik het beestje zo kan helpen doe ik dat graag, dan maar wat minder luxe met de kerst
Houd er wel rekening mee dat een blaasgruiskat vaak op speciaal en duurder voer moet. Ze mogen geen gewoon voer meer. Hier een kater die ineens overal begon te plassen en te sproeien. Heb heel wat dingen we moeten gooien omdat het verpest was door de kattenpis. Kat zelf stonk ook. Gekke was dat hij het echt express leek te doen. Hij ging zo voor je zitten en terwijl hij mestrak aan keek, zat hij spullen onder te pissen:x Op dat moment kon dat ding wel wurgen Totdat hij eenbertje slomig werd en toch maar naar de DA ben gegaan. Blaasgruis en verstopping. Paar x gecatheteriseerd maar het kwam steeds weer terug. Toen een amputatie? Het heeft geholpen maar was wel meteen 1000 euro kwijt. En hij moest de rest van zn leven speciaal voer hebben.
Sodeju!! 1000 euro? Dat hoop ik toch niet want dat kan ik niet betalen! Als het echt heel erg is dan belt de da me trouwens, dan word ie ingeslapen helaas, zeker omdat het een kat is die (nog) geen menselijk contact wil kan je hem dus ook zomaar geen medicijnen geven, dat zou een lijdensweg worden voor het diertje(en waarschijnlijk voor mij ook, nagels en tanden he) Speciaal voer is niet zo'n probleem, dan zet ik mijn andere kater ook meteen op dat voer, die eet toch al apart van de rest en het schijnt een echte katerkwaal te zijn dus 2 vliegen in 1 klap Het beestje eet ook echt alles wat je hem voorzet, dus medicatie zal wel lukken in vlees, hij schrokt alles op zonder zelfs maar te kauwen!
Barf schijnt ook vaak te helpen bij blaasgruis. Stuk goedkoper dan het speciale voer en wellicht gezonder. Hier ook een klein poesje wat gek was op aandacht maar uit angst voor mensen onmogelijk aan te halen was. Ook hier... Vanaf afstand, laag bij de grond.. En gewoon wat voor jezelf gaan doen zodat ze zien dat je geen bedreiging bent. Inmiddels is ze superaanhankelijk maar wel nog steeds bang voor onze dochter. Daar blaast ze heel hard naar met enige regelmaat. Bijv als ze op de overloop ligt mag dochterlief absoluut de overloop niet op van poes. Maar inmiddels merk ik bijv bij het voorlezen dat ze er wel altijd bij komt liggen... En als dochterlief met haar poppenhuis speelt ligt poeslief altijd in de deuropening... Dus ergens tegen de tijd dat ze een bejaarde poes is... Is ze vast net zo klef met dochterlief als dat ze dat bij mij is. Ik kan d'r inmiddels aaien, kroelen, kop in de houdgreep nemen (heerlijk vind ze dat, rare beest), gewoon m'n arm op d'r leggen als ze op de bank ligt etc.. Sterker nog... Ze is weleens zo opdringerig dat ik d'r optil en op de grond zet. Dat had ik 5 jaar geleden niet durven denken Ooit moest ze gesteriliseerd.. En we hadden de dierenarts nog gewaarschuwd maar ze heeft de hele operatiekamer afgebroken Nouja, zoals je begrijpt.. Vreemde mensen zijn niet haar vriendjes Maar wij wel en dat is het belangrijkst!
Zo dan, net de da gesproken. Meneer was zo bloedlink toen ie de narcosespuit kreeg dat ie de halve toko daar afbrak, maar daarmee ook zijn verstopping eruit perste! Alles onder de kattepis daar! Liever daar dan hier, lol In ieder geval is meneer gecastreerd, heb ik toch nog ballen voor in de kerstboom