Hoi meiden Ik wist even niet waar ik dit kwijt moest dus heb het in de lounge geplaatst. Mijn moeder heeft in ongeveer juni een jonge cavia gekocht voor mijn nichtje. Zij is hier bang voor dus is deze al snel naar mij verhuisd. Nu heb ik weinig tijd voor dit beestje en vind dit erg zielig. Want cavia's zijn toch groepdieren. Weet iemand een plek waar ik het diertje eventueel heen kan brengen voor een beter leven??? Op marktplaats wil ik het liever niet, omdat er ook veel mensen zijn die ze gebruik als voer voor roofvogels of iets dergelijks. Graag advies, want vind het erg moeilijk.
oowja het is trouwens een vrouwtje en vind het heerlijk om op schoot lekker geborsteld en geaaid te worden.
sommige kinderboerderijen vangen deze beestje ook op en houden ze daar alleen de mannetjes gaan naar de *datwiljenietweten*
het dierenasiel en anders even zoeken op internet naar een knaagdieren opvang. maar sorry mischien heel flauw, maar vind dit wel super zielig voor het diertje word aangeschaft blijkt uiteindelijk niet leuk komt bij iemand anders die er geen tijd voor heeft ( snap dat jij het beste wilt doen door een goed huisje te zoeken ) en het beestje moet weer verhuizen, kortom wie is hier de dupe het beestje. als ik ooit iets mocht wensen dan wenste ik toch echt dat mensen is gingen nadenken voor dat ze een beest aanschaffen en niet alleen maar denken ach leuk voor het kind. sorry kan daar heel slecht tegen
@missymaaike begrijp je heel goed hoor, mijn moeder is een beetje te impulsief geweest en daarom wil ik nu beter voor de cavia want dat verdient ze. @Rosalynn zat ik ook al aan te denken, ga binnekort even kijken bij de kinderboerderij en een evt goede opvang zoeken
waar woon je ( stad ) ? en twee cavia,s gaan niet altijd goed samen ik hard er 2 en een is er overleden maar die gene die nu alleen zit is veel gelukkiger
hang een briefje op bij de supermarkt. heb je geen vriendin of kennis die zon beest wil? misschien al heeft en dat ie daar bij kan?
Welkom op de voorpagina is een opvang in zoetenmeer speciaal voor cavia,s en konijnen mischien een idee of om haar daar te brengen of mischien kan je er daar eentje halen om erbij te zetten
Zoetermeer is wel ver, anders zou ik zeggen, breng maar bij mij in de opvang. Maar in Zoetermeer zit Bianca van Animalhome, zij vindt vast een goed plekje!
De meeste kans dat het goed gaat heb je als je er een jonkie bij neemt. Een cavia moet je idd sowieso nooit in zijn uppie houden...worden ze doodongelukkig van. Maar even een vraagje (mag eventueel per pb): wat doen ze op de kinderboerderij dan met die beertjes?
Jammer inderdaad dat je zo ver weg woont, al ben ik met de kerst wel in Alphen aan den rijn, ik heb al 3 cavia's meisjes en ze zou er zo bij kunnen. (moet wel echt een vrouwtje zijn)
nou geloof mijn de cavia die hier zit is nog nooit zo vaak uit zijn huisje geweest en knuffelig sinds hij alleen is
joh ik zeg niet dat je iets fout doet! als je der maar voldoende aandacht en contact geeft als ze dit duidelijk zoekt is het toch goed! niet zo snel aangevallen voelen!