hemeltje, waar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door frummelk, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ok de baby is er al lang en breed, maar ik kreeg de tip van de fysiotherapeut om een hemeltje om zijn bedje te hangen. (Hij kan niet in slaap komen omdat hij álles ziet en erg prikkelgevoelig is)
    Dit moet dan een van dichte stof zijn, want de klamboe die hij nu heeft kijkt hij zo door heen hihi.
    Wie weet waar ik zo'n 'DICHT' hemeltje kan kopen? Ik had al eventjes geneusd maar die zijn heel erg duur...

Dus mijn vraag:
    Waar kan ik een goedkoop hemeltje voor een ledikantje kopen die gemaakt is van 'dichte' stof? (waar hij niet door heen kan kijken.)

Alvast bedankt,
    Liefs Frumm

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb even gezocht, maar kan ook niet echt iets vinden... Misschien is zelf maken een optie?

3. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    een donkere kleur nemen??? Twee over elkaar? Of beide.

Ik heb nog wel een taupe kleurige voor je, gratis. Stuur me maar een pb

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb er onlangs één via MP gekocht incl standaard voor 15 euro.
    Het is zeker de moeite om MP eens langs te struinen.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben er heel huiverig voor, om zo'n hemeltje te kopen.
    Vind ze hartstikke leuk hoor, maar er is hier op zp iemand de haar kindje is verloren door zo'n hemeltje. Kindje is er in verstrikt geraakt en gestikt.
    Mijn collega hoorde haar zoontje huilen en ging kijken. Ook hij lag helemaal verstrikt in dat hemeltje.
    Ik vind het maar enge dingen helaas...

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Is helemaal dicht wel verstandig in verband met ventilatie?

Misschien is een volledig verduisterde kamer een beter idee?

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De kraamhulp had vorige week tegen mijn vriendin gezegd dat ze het hemeltje deden opbinden omdat dit de nieuwe regels zijn.
    Inderdaad omdat kinderen verstikt kunnen raken.

Ik heb een klamboe,en die zit vol gaatjes..kan toch wel dan?

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn dochter is ook bijna gestikt in het hemeltje...ik zou er nog eens over na denken

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik denk dat het prima kan voor de eerste weken maar daarna niet meer. Wij hebben hem bij de eerste tot een maand of vijf gebruikt en toen ging ze hem pakken en hebben we hem weg gehaald. Idd bang dat ze er in verstrikt raken. En dan maakt het niet uit of het een klamboe is of een hemel. Wel heb je bij de IKEA klamboes die je met klittenband aan het ledikant kan vast maken. Is wellicht een veiliger optie. Maar na de verhalen hier gelezen te hebben zou ik het niet meer doen denk ik. Nummer 2 heeft hem niet omdat zij nog bij ons ligt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze zoon ligt nog in de wieg, heeft ook een dicht hemeltje gewoon van licht geweven katoen. Dicht betekend niet dat het aan alle kanten voor het bedje hangt maar dat het niet zo doorzichtig is als een klamboe. Die van ons is gewoon zelf gemaakt, is niet moeilijk als je een klein beetje kan naaien. Hoe is even afhankelijk van wat voor piekstok je hebt.

11. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik heb ook een hemeltje maar ik ben van plan hem elke keer als de klein gaat slapen naar achter te schuiven met piekstok en al . dan kan die hem ook niet pakken.

maar als je echt eentje om het bedje wil houden dan zou je bijvoorbeeld een extra lange kunnen nemen en de onderkant onder de ledikantpoten schuiven van het doek zodat het niet het bedje mee ingetrokken kan worden. ik durf niet te zeggen waar hemeltjes het goedkoopst zijn. mischien eentje via mp?

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb inmiddels zelf een gemaakt van een oude klamboe... Bedankt voor het mee denken en de tips! Liefs frum

Deel Deze Pagina