Heeft iemand hier ervaring met vrijwillige levensbeëindiging van een persoon in de directe omgeving? Mijn vader ziet het leven niet meer zitten na 2 hartaanvallen en 2 CVA's. Door de beschadigingen aan zijn lichaam kan hij niet meer leven zoals hij zou willen. Best moeilijk voor ons, want hij kan best nog wel dingen, maar hij is vooral ook bang om nog verder gehandicapt te raken en is er nu zat van. Laatst heeft hij al geprobeerd om via een overdosis insuline te overlijden, maar mijn moeder vond hem eerder... September gaan we nog met zijn allen op vakantie en in oktober gaat het waarschijnlijk gebeuren. Ze hebben morgen een afspraak met de huisarts om het daar in gang te zetten. Aan de ene kant kunnen we niet anders dan zijn wensen respecteren, maar aan de andere kant is het zo'n vreemde gewaarwording...
Laatst was er een documentaire op tv, vond het zelf erg interessant en bijzonder. Lijkt me wel moeilijk om dit van dichtbij mee te maken, zo dubbel.. Ik kan me je vader heel goed voorstellen, maar jullie gevoel ook!
helaas moeder en oom..... Maar persoonlijk vind ik het niet fijn om hier in detail te treden je mag uiteraard een pb sturen, mocht je vragen hebben.
Helaas, hoe gek het ook is om nu helaas te zeggen, is het bij mijn tante nu 2 keer afgewezen. Ook mij mag je PB-en. Wil jullie in ieder geval veel kracht toewensen!
Ik wil je sterkte wensen en ik hoop dat je vader doet wat hem gelukkig maakt en dat daarbij jullie niet met rotgevoelens overblijven.
Mijn opa, ook terwijl hij nog best veel kon maar bang was om uiteindelijk nóg zieker te worden. Ik heb er vrede mee dat het z'n eigen keuze was.
Bedoel je 'normale' euthanasie of via de levenseindekliniek? Heb met beide met patiënten ervaring, je mag altijd een pb sturen.
Ach meis Ik snap dat het rot is, maar ik begrijp hem ook wel.. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie vrede hebben met deze beslissing
Heftig, maar wel een moedige beslissing. Mijn moeder heeft de beslissing niet durven nemen, ze wilde niet inzien dat ze ziek was. Inmiddels leeft ze op sondevoeding, kan niet meer praten, niet meer bewegen, alleen haar ogen kunnen nog bewegen. Ze is volledig afhankelijk met alles. Ik denk wel eens waarom durfde je nou niet, want dit is geen leven zo. Maar goed, het is haar keus geweest, maar wat doet het ongelooflijk veel pijn om haar zo te zien. Moedig van je vader, maar wel heel moeilijk zeg, heel veel sterkte en bij deze steek ik je een hart onder de riem xxx
Ik ken in totaal 3 mensen die hiervoor hebben gekozen. Je mag me altijd een pb sturen. Heb het van redelijk dichtbij meegemaakt..
Het lijkt me een heel moeilijk situatie. Vooral als hij denkt dat zijn beperking erger gaat worden. Ik wens je veel sterkte en je vader bij het maken van een keuze. Ik ben zelf gelovig en volgens mijn geloof is het vrijwillig beëindigen van eigen leven zeer slecht. Hierdoor zou ik het extra moeilijk vinden om het te overwegen. Nogmaals wens ik jullie heel veel sterkte toe.
Bedankt voor de reacties allemaal en iedereen zelf ook veel sterkte. Ik zal binnen een paar dagen een aantal van jullie even een PB sturen. Bedankt daarvoor alvast.