show je kippenhok :D

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier ook geen stank hoor, het hok maak ik elke week schoon en elke dag de voer en waterbakken. Verder 1 x per maand even door de kippentuin een beetje aarde omwoelen zodat de stront onder de aarde zit zeg maar.

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook een kip die de rol van haan heeft aangenomen. Wat kan zij verschrikkelijk veel lawaai maken. Ze hebben hier (nu nog maar 5 kippen) zo'n 80 m2 tot hun beschikking en gaan elke zonsondergang zelf op stok. Het deurtje gaat dicht met de timer op 22 uur. En 's ochtends om 8 uur weer open.
    Wel hebben we hier helaas veel last van vossen en marters.

3. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Check je ze na de tijd dan ook nog, of ga je er gewoon vanuit dat ze allemaal op stok zitten?

Hier vooral last van een marter, ben er vorig jaar 5 brahma's door kwijt geraakt en 2 konijnen..

Nu doe ik elke avond een dubbelcheck, anders kan ik niet lekker slapen..

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja het zal ook wel een kwestie van hygiene/onderhoud van die mensen zijn geweest hoor.

Mijn kinderen willen het heel graag en ik heb in principe toegezegd, maar dan volgend jaar, ik wil me goed voorbereiden.

Wat komt er zoals bij kijken bij het houden van kippen? Iemand zin om mij dat te vertellen? :D

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha ik dacht ook dat het een topic met een knipoog was. Zo van show je kinderen (kan ook aardig een kippenhok zijn:D)

Maar ts heel veel plezier met je kippen.:)

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik zou ook heel graag twee kippen houden, maar weet nog niet precies hoe en waar. De tuin is niet erg groot en wil voldoende ruimte overhouden voor de kindjes om te spelen.

Ik vind dit wel een leuk topic! :)

7. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
  8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576