Show je kledingkast van je baby!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SeaShell, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Kiewie...
    Ik heb al best veel..(gekocht en toevallig deze week een super grote zak gekregen van mn nichtje die nu 3 maanden is met ongedragen kleding..)
    wat ik zelf heb gekocht is in de winkel en online.. ze hebben online vaak hele mooie aanbiedingen... van bijvoorbeeld noppies en z8... en voor prijzen die goedkoper zijn als bij de hema, prenatal of H&M

2. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn vriend zou niet eens met een roze kinderwagen gaan lopen, al ligt er een meisje in :)

Maar om op het topic terug te komen: iedereen heeft alles veel te netjes opgehangen haha
    Wij hebben alles opgevouwen in laatjes, nou ja...opgevouwen ;)
    Ik probeer dat zo te houden, vriendlief denkt daar anders over....

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat mooi meiden!
    Ik raak helemaal in de stress van jullie :D Echt geen idee wat ik allemaal al kan aanschaffen. Tot nu toe vooral rompertjes gekocht en wat meer van 62.

Mijn schoonmoeder heeft vier kinderen. Allemaal meer dan 8 pond en allemaal konden ze vanaf begin af aan maatje 62 aan. Zelf was ik ook een dikkertje. Ik heb maar heel even maat 56 aangehad.

Maar goed. Wat nu? Want voor hetzelfde geldt is onze zoon helemaal niet zo groot en heeft ie maat 50 nodig. Ik vind het ook weer zonde om allemaal pakjes van 56 te hebben, als ie direct in 62 kan... Heeft iemand van jullie tips? :)

4. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou 1 of 2 pakjes halen in maatje 56. Mocht je kindje maat 56 nodig hebben dan heb je snel genoeg nog wat bijgehaald. Past hij maat 56 niet dan heb je in ieder geval niet je hele kast vol hangen met maat 56 :)

5. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Sopann; Ik zou zeker maat 50 aanschaffen. Ook 8-ponders passen in maatje 50. Maar over het algemeen is 56 te groot. En 62 is echt veel te groot bij een pasgeboren baby. Of je kindje moet meer dan 10 pond gaan wegen en dus ook een joekel zijn van rond 62 cm...
    De maat geeft de centimeters aan he, kindjes van rond 50 cm hebben maat 50. En echt grote lange babies van rond 56 cm kunnen in 56. maar de meeste halen dat echt niet is mijn ervaring. Bovendien zijn ze in het begin erg "opgerold" met beentjes enzo.. Dus broekjes vallen vaak vrij ruim.
    Het zou zo zonde zijn voor de eerste foto's dat hij te grote kleertjes draagt met die omgeslagen mouwen (vind ik dan)

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Mijn partner was 56 cm en een ruime acht pond. Zijn broer groter en zwaarder, die heeft direct 62 aangekregen, omdat 56 veel te strak zat. Zijn zusjes waren ruim negen en tien pond en lang. Ook echt enorm hoor, als ik die foto's zie ;) Nu zijn we trouwens ook allemaal lang. Partner 1.87 en ik 1.80.

Aan mijn kant was mijn jongste zusje ietsje lichter, maar ik dus een krappe acht en mijn andere zusje ruim negen.

Ik ga het risico niet nemen :) Ik hou het bij de pakjes die ik heb en dan shop ik wel lekker vanuit mijn kraambed ;)

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn was 4200 gram en 52 cm pastte zeker niet in maat 50...dus ik ben blij dat ik maar 1 pakje had in maat 50 (tweedehands van een neef) Die heeft ie niet aan gehad. Hij heeft ook maar 2 weken luier maat 1 gehad.

Nu heb ik ook niets in maat 50 gekocht nog. Bij de echo's tot nu toe is ze ook groot geschat. En de volgende groeiecho's zullen we afwachten. Anders is het zo gehaald.

Maaaarrrr.....ik heb gisteren vanalles uitgezocht en schrok me rot hoeveel ik eigenlijk al gekocht heb...
    Dat loopt toch snel op! Hahaha! En ik heb het geluk dat mijn zus een dochtertje heeft van net een jaar. Daar heb ik een heel boodschappenkrat vol met kleertjes van gekregen/geleend. Wel tot maat 68, maar ze heeft al genoeg iig!

Zodra de kast staat en het niet meer allemaal in dozen staat maak ik een foto!

Oh...en hier een roze kinderwagen aangeschaft! Die van Finn is groen en ik wilde zo graag een andere! Hij had best nog mee gekund, maar deze ga ik nu op MP zetten. Verder een rode maxi-cosi.
    Boxkleed e.d. past bij de woonkamer. Hebben we nog van Finn. Dat is niet echt specifiek voor een geslacht. Maar ik vind het juist wel leuk. Ik heb niet alles roze...ook zeker de kleertjes niet, maar het is wel meisjesachtig allemaal.

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik lees hier veel dat er gezegd wordt dat men zelf of de vader niet in maatje 56 heeft gepast. Vroeger vielen de maten heel anders.
    Mijn schoonmoeder had nog het eerste pakje van vriend vroeger maat 62. Maar die is net zo groot al nu maat 50, 50-56. Dus ik zou daar niet teveel rekening mee houden. Het komt wel regelmatig voor dat maatje 50 te groot is, maar maat 56 hoor je niet vaak, tenzij het hele grote baby's zijn van over de 10 pond...

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik krijg nu een zoon, en heb niets neutraals van Mira.
    Ik koop dus inderdaad alles weer nieuw, lekker belangrijk :D

Ontopic; super leuke kasten, ik ben ook druk bezig met het vullen van de kast haha!
    Kom gauw wat plaatsen!

10. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Na deze zwangerschap gaat alles hier de machinekamer in als poetslappen... daar vind manlief ze perfect voor ;) en koop het daarna ook weer gewoon opnieuw. Hetzij op marktplaats wat we nu gedaan hebben of nieuw... aan kleding dan.

De rest wordt neutraal bruintinten dat gaan we hergebruiken als het ons nogmaals gegund wordt

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier nog zo'n domme mama, alles behakve de kinderwagen (die weggaat omdat we een duowagen kopen) was op meisje gericht maar ach, kan ik lekker shoppen toch. Maar ik ruil ook met mama's hier op ZP, ik jongensspul, zij mijn meisjesspul. Voor de MC heb ik gewoon andere bekleding gekocht

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Een foto van onze kledingkast moet nog even op zich laten wachten, wij krijgen de babykamer pas in december/januari (beetje afhankelijk vanaf wanneer de vloeren gelegd zijn in onze nieuwe woning).

Ik ben veel te enthousiast met spullen kopen al voor dat ik zwanger werd. In het begin alleen paar neutrale kleertjes gekocht in maar 50-56, maar nu we weten dat het een meisje wordt ben ik helemaal moeilijk te stoppen! Steeds maar kijken in de winkel. Heb toen we het net wisten een pakje in maat 50 gekocht met roze randje en afgelopen week een jurkje en vestje in maat 62. En mijn schoonmoeder kon het niet laten een jurkje te kopen.

Verder proberen we de spullen neutraal te houden: houten meubels, grijs badje, luieremmer, witte standaard en aankleedkussen, grijze aankleedkussenhoezen en kruikenzakken. En witte/ecru lakentjes en grijze deken. Alleen wat specifieke meisjesdingen/kleuren. Rompers ook neutraal, net zoals hydrofielen, washandjes, slaapzakjes, etc. Kinderwagen ook. Als we dan nog een 2e willen kunnen we een hoop spullen gewoon nog gebruiken. Op wat de kleertjes na, al hebben we voor het begin een paar neutrale pakjes.

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow man, dat lijkt me echt ERG. Ik was er bij allebei mn kinderen ook bang voor. Ondanks dat ik 2 GUO's had gehad, dus dan zie je het toch wel goed leek me. Toen mijn dochter werd geboren riep de verloskundige heel tevreden 'zo dat is een stevige knul!' Ow my! Ik gelijk een hartverzakking. Ik stamelde nog iets van wat is het? Maar niemand hoorde me. Toen ze om mn buik gelegd werd, heb ik snel tussen haar beentjes gekeken, gelukkig! Toch een meisje.
    Ik had er wel enigszins rekening mee gehouden in die zin dat ik ook wat grijze en witte kleding gekocht had en ook mee genomen had naar het ziekenhuis. Ik had nachtmerries gehad over een klein jongetje wat in een roze pakje mee naar huis moest.........

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja dat snap ik ook niet. Ik heb ook een neutrale maxi-cosi, kinderwagen, autostoel, dekentjes.
    En daarbij, al dat roze komt toch ook je neus uit op den duur? Bij mij wel in elk geval.

15. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Als je t geld hebt om alles weer nieuw te kopen, waarom niet!
    Wij hebben een bugaboo in antraciet/ rood (vind dat kunnen voor beide), onze maxi cosi is ook rood/zwart. Wel hebben we echt allerlei meisjes kleding, en ook roze in boxkleed, roze hydrofiele luiers en lakentjes/dekentjes! Ik dacht ook dat ik juist geen roze wilde maarre.. ik ga echt helemaal los!!!!! Geweldig vind ik het!

16. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Nou idd...
    Wie zegt dat er nog en kindje komt?..
    en als je het nou fantastisch vindt om roze te kopen...
    Ik vind er niks dom aan...

Ik heb dan een neutrale kinderwagen..maar wel veel roze kleding en veel rokjes en jurkjes(die zijn niet roze..maar dat trek je een jongen ook niet aan..
    Ik vind het echt onzin om jezelf te moeten beperken in wat je koopt.. omdat je eventueel nog een kind van een ander geslacht kan krijgen.. het kan ook net zo goed weer hetzelfde zijn..

Ik ga lekker all out in mn roze koopmania... n im loving it!

17. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Eindelijk een foto van onze kast, heb nog een tas kleding staan die ik gekregen heb van een vriendin, maar ik wil eerst nieuwe hangers :).
    babykamer1.jpg

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier drie achtponders en alledrie een klein maandje maat 56 aangehad. NIET van noppies ed(de klein vallende merken) want dat past echt niet. Ik heb dus wel een paar pakjes gekocht in 56 want ik vind het wel zo leuk als het mooi past aan het begin, helemaal met broekjes is te groot echt niet fijn dat trappen ze zo uit.

Dus kan je aanraden om iig een paar pakjes te halen, stuk of 5, dit moet de eerste maand echt wel lukken!

19. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Channe!! mooie kast, leuk ingedeeld ook...
    Kan niet wachten tot ik mag gaan beginnen...

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    het ligt nu even in een deel van de kast van Liam, maar kon het niet laten even te posten:)

maat 50, 56 en 62:) t ligt van voor naar achter of van links naar rechts op maat..rompers 3 rijen naar achter.. En t is veel, had nog veel van de jongens:)

I love it;)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina