Kozen jullie voor een duowagen achter elkaar of naast elkaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door brenda1987, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Duowagen achter of naast elkaar wat kozen jullie?

1. achter elkaar

2. naast elkaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hoi Meiden,

Kozen jullie voor een duowagen achter elkaar of naast elkaar? En waarom wat zijn de voor en nadelen.
    Ik zelf dacht meer aan achter elkaar omdat ik dan niet zo breed ben ikzelf zit na te denken over de Kees tandem de luxe iemand ervaring met deze wagen?
    Ow wat is het toch lastig er is ook zoveel keus mijn maximale uitgaven is €300,-
    Alvast bedankt voor alle reacties!

2. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    hoi, ik heb eigenlijk nog geen recht van spreken maar ik heb ze wel eens gezien die achter elkaar maar dan vind ik voor het kindje wat achter zit zo zielig.. die ziet alleen maar de zijkanten en er voor zit een groot 'kleur' vlak.. iedereen kijkt graag de wereld in toch? :) hihi

kijk :p http://www.babysupersale.nl/images/DUODEAL%20PUSHCHAIR%20BLACK%20IRON.jpg

als de achterkant dan hoger is, tja dan is het leuk voor beide! ;)

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb de P&T, die zitten een soort van onder elkaar. Dat antwoord staat er helaas niet bij.
    Voordeel vind ik dat zo'n wagen niet breder of langer is dan ene gewone wagen en net zo opvouwbaar is als een gewone wagen ;)

xxx

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou echt naast elkaar doen. Vind achterelkaar zo'n treintjes idee..

5. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Meiden bedankt voor jullie reactie's.

Jullie laten mij wel anders kijken naar de tandem dus twijfel nu nog harder haha. Het is idd zo dat de kleinste achterin niet veel meekrijgt van de omgeving best zielig eigenlijk:(
    Dit word nog een hele opgave zeker omdat ik niet te veel uit wil/kan geven;)

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

naarst elkaar... moet hem nog kopen lol

maar het nadeel lijk mij achter elkaar dat ze vaak te weinig beenruimte hebben en ze kunnen niet echt na voren kijken alleen na links en rechts de achterste dan...

naarst elkaar kennen ze samen babbelen spelen onder tussen en ze zien alles... nadeel lijk me wel als je na de winkel moet dat je somige paadjes in in kan of met de bus... maar daar sta ik voor open...

en misschien als ze wat ouder zijn gaan ze zuren ik wil voor in nee ik wil voorin... dus ja en met naarst elkaar heb je dat niet...

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik kan je helaas niet helpen want wij hebben een bugaboo donkey bestelt. Ver boven jouw budget. Maar wij hebben oa voor die gekozen omdat de kindjes dan naast elkaar kunnen. Wel zo gezellig!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een klein baby'tje zal de eerste tijd alleen maar slapen in de kinderwagen dus die hoeft niks te zien toch? Tegen de tijd dat die echt rechtop gaat zitten ben je 5-6maanden verder dus dan zie je het dan wel weer....

Daarom ook de keuze voor hier van ene Phil&Teds. De oudtse zit dan bovenin dus die kan lekker rondkijken en de baby ligt beneden in de bak. Als de baby oud genoeg is om te zitten is Tycho 2jaar en 8maanden dus misschien zit die niet heel veel meer in de kinderwagen en kan hij voor de stukje die hij er wel inzit best wel even onderop zitten tegen die tijd. Voor aankomende tijd is een dubbele wagen wel nodig want hij vliegt momenteel nog overal heen en dat is nou net niet wat ik wil als ik met een baby in de kinderwagen loop ;)

Tja en een wagen naast elkaar... nou ik kom met mn Mutsy de kruidvat hier niet door hoor. En boze blikken krijgen van het personeel als ik ergens tegen aan rijdt wat geheel per ongeluk gaat.

xxx

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

naast elkaar absoluut! Achter elkaar rijdt voor geen meter, de zwaarste zit voorin je komt er de stoep amper mee op. Naast elkaar rijdt veel fijner. Ook heb je dan een echte bak voor de baby i.p.v. zo`n nestje, dat vind ik niets voor een babytje.

En qua kruidvat daar heb je al lopend zonder kinderen al moeite om je kont te keren :D! Nee hoor hier een opgeruimde kruidvat zonder veel problemen met duowagen of fietskar. En het personeel is ook nog vriendelijk ook.

Ik heb een oud model van mp gehaald, helemaal compleet met 2 wiegjes en 2 inzetten + regenhoes en beddengoed voor 100,-

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Oke dames bedankt weer:D
    Ik word helemaal gek van mijzelf zie zoveel mooie wagens opeens maarja allemaal rond de 700 pff.

nu lijkt mij de x adventure twinco duo wel wat voor €280 maar dat is met babynestje en hoor daar weer negatieve verhalen over.
    Dan heb je ook nog de x adventure x citting duo met reiswieg en die kan je naar je toeplaatsen maar die kost €500,-

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Probeer anders op marktplaats te zoeken. Vaak ziet het er nog goed uit en niet zo duur.

Je kan ook in het begin de baby in de draagzak doen, of ouder kindje op meerijdplankje? En wanneer ze allebei kunnen zitten een duo buggy nemen? Bijvoorbeeld de koelstra simba twin?

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    #12 miis, 5 jul 2012
    Laatst bewerkt: 5 jul 2012
    ik heb gekozen voor achter elkaar (phil and teds vibe)..waarom:

- als oudste niet meer in de wagen wilt, zit ik niet met een brede wagen en een lege plek
    - ik woon in een grote stad, vind het gewoon niet handig zo'n brede wagen, de winkels zijn hier vrijwel altijd druk
    - ik vind het een mooiere wagen dan naast elkaar, lijkt alsof ik gewoon een enkele wagen heb
    - ik ben veel alleen met de kinderen, en heb geen auto, dus maak veel gebruik van het openbaar vervoer, ook daar is het vrijwel altijd druk

- vind het prettig dat de jongste weinig prikkels te verwerken heeft, omdat die meer beschut zit...niks zieligs aan ( in de phil and teds dan)...er ziojn speeltjes voor zich en kijkt gewoon btj zijwaarts, daar hoeft die kleine zn nek niet voor om te draaien...Buiten dat, mn oudste heb ik tot na 1 jaar zelfs naar me toe gehad, ivm teveel prikkels...en tegen de tijd dat de jongste echt veel wilt zien, loopt de oudste vast al...
    Eerste tijd slaapt de baby het meest, dus heeft nergens last van

- oude wagen voor 500 verkocht, nieuwe wagen ( 2e hands, mp) voor 560 euro gekocht....kostte dus 60 euro, en ook deze zal ik weer door verkopen.

Maak zelf ook gebruik van een draagzak + buggy

13. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben gekozen voor 2 naast elkaar deze namelijk
    A-merk tandems - Van Asten BabySuperstore

voordeel is dat je echte wiegjes hebt ipv van nestjes. en dat hij op vele manieren te verzetten is zitten liggen voetjes etc,

nadeel zou zijn dat de wieltjes voor dicht bij elkaar zitten, we hebben geoefend in de winkel en ging prima ook met stoepjes draaien etc. zelfs met 1 hand sturen

de wagens voor 2 kindjes zijn allemaal groot en lomp als je ze inklapt en mee moet nemen, ook de wagens achter elkaar.

wij hebben gekozen voor deze omdat wij naast elkaar gezelliger vinden en hij ook niet duur is. ( altijd handig) is nu op internet en sommige winkels goedkoper dan marktplaats.

het wiegje is nu 50 euro en die staan ook los op marktplaats.

succes met je keuze

14. misa

misa Niet meer actief

Ik heb gekozen voor achter elkaar. Wij hebben nu een tweedehandse van topmark gekocht. Prima ding, alleen heeft deze een afwijking naar rechts, maar goed het is ook niet de nieuwste meer. Die kees de luxe lijkt mij ook wel wat.

Maar wij kijken nu ook naar een tweedehands phil en teds (geen oude kiwi explorer, want daarin kan de baby amper liggen).
    Daarin zitten de kids min of meer onder elkaar.

Naast elkaar vind ik wel erg breed, al zijn er steeds meer wagens die toch vrij smal zijn. Maar ja dan betekend dat automatisch dat de zitjes smaller zijn lijkt mij. Daarbij is het erg groot in de auto, helemaal als je ook nog eens een reiswieg, 2 kids en 2 volwassenen mee wilt nemen. Maar goed dat is uit te proberen.

En zielig vind ik ze beiden niet. Kinderen vinden het vaak erg leuk. Bovendien hebben veel tandemwagens het achterste zitje wat hoger dan het voorste. Dus genoeg te zien!
    Maar ik zou zeker even in de winkel en in je auto uitproberen wat fijn is voor jullie. Of je nou voor nieuw of tweedehands gaat.

15. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Ik zou een wagen naast elkaar doen en dan zou je ook eens kunnen kijken voor de first wheels city twin is volgens mij niet zo duur en niet heel breed

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben een Kees Tandem van Marktplaats gekocht voor 150 euro, hij ziet er nog prima uit. Ik heb hem alleen geprobeerd met dochter voorin, maar dat ging prima ook de stoep op en af enzo.Het kleine kindje ligt in het begin achterin in een nestje en je dreumes/peuter zit voorin, dus wat betreft is, kunnen kijken geen probleem. Als de kleinste ook gaat zitten dan wel even, maar ik hoop eigenlijk snel weer over te kunnen op een enkele wagen ookal heb je een super de luxe duo, dat lijkt me toch vaak fijner. Maar ik hoor ook wel eens dat kindjes juist graag achterin zitten..
    Wat je ook besluit ik zou echt Marktplaats in de gaten houden, veel mensen gebruiken een duowagen maar voor even.

17. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben via MP een P&T kiwi explorer gekocht. Is puur wanneer ik alleen met 2 kids op stap ga. Als mijn vriend mee gaat, dan kan de oudste in een buggy of de P&T en de kleine in de wagenbak van de Mura 4, die we nog hebben van vorig jaar. Fijne lijkt mij, dat je niet breder of langer bent dan met een gewone wagen. Praktijk zal leren of ik daar dan nog zo over denk.....hahaha.

Is maar net wat je zelf het fijnste vindt. Zal per persoon verschillen. Jammer dat de donkey nog niet op de markt was toen we 1,5 jaar geleden de Mura gingen kopen. Anders hadden we waarschijnlijk die gehad. Hoor over P&T wel hele goede verhalen. Vaak willen de kindjes juist achterin zitten, omdat ze dan zelf makkelijker in en uit kunnen stappen.

Succes met je keuze.

18. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik wilde persé ook een wagen die je als enkele kon gebruiken. De keuze was de nieuwste phil en teds dus achter elkaar of de Bugaboo Donkey. We zijn voor de laatste gegaa omdat ik twee gelijkwaardige zitjes wilde en een echt wiegje. Daarnaast vond ik het gezelliger, de kindjes kunnen naar elkaar kijken. De zitjes kunnen naar elkaar toe en van elkaar af dus als ze klein zijn naar elkaar toe ivm weinig prikkels en later van je af. Daarbij rijdt hij ook nog eens zalig. Helaas is hij wel erg duur, dat is echt een nadeel.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben een Bugaboo Donkey, vind het wel zo fijn als de kindjes naast elkaar zitten.. Groot voordeel vind ik ook dat je de wagen ook voor 1 kindje kunt gebruiken.. Helaas is hij wel iets duurder dan je budget..

Als ik jou was zou ik gewoon eens naar een winkel gaan en met verschillende wagens een proefritje maken.. Eventueel kun je die dan, als je een wat duurdere wil kopen, op marktplaats kijken..

20. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ook hier de donkey. Ben er zeer tevreden over. Gebruik hem nu nog even voor mijn zoon, het 2e kindje moet nog geboren worden. Bij mij in de kruidvat lukt het mij ook gewoon goed om mijn dingen te halen.

Deel Deze Pagina