Wat doe jij op een doordeweekse vrije dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat doen jullie nou op een doordeweekse vrije dag met jullie dreumes? Als het poetswerk en de was gedaan zijn bedoel ik hé. :D

Ik ga op maandagmiddag meestal iets leuks doen samen met mijn moeder. dinsdag en woensdag werk ik. Donderdag ben ik dan weer vrij en dat is meestal een dag dat ik niet weet wat ik met mijn tijd moet doen. Ik ben geen binnen zit mens.
    Maar ga ook niet snel ergens alleen naartoe met Juliën.

Dacht, misschien doe ik hier ideeen op.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik zwem op maandag morgen met een ander mama en baby.
    Verder wandelen wij veel als het weer het toelaat.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben doordeweek 2 dagen vrij. Op de ene dag doen we 's ochtends lekker rustig aan. Samen wakker worden in het grote bed en Zappelin kijken, samen in bad, boekjes lezen, tekenen, met de autootjes spelen, etc.
    Na zijn slaapje gaan we dan nog een boodschap doen, fietsen of naar de kinderboerderij. Soms krijg ik bezoek.

De andere dag ga ik 's ochtends altijd met hem zwemmen, dus daar ben ik al een hele ochtend zoet mee. Daarna slaapt hij heel lang, en daarna rommelen we weer wat in huis of gaan we nog even een stukje lopen, tot het tijd is om te gaan koken.

Wij doen dus ook geen schokkende dingen of zo, maar ik vind het heerlijk zo! Ik wil over een tijdje ook dingen zoals muziek op schoot en peutergym met 'm gaan doen, lijkt me hartstikke leuk.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben 2 dagen vrij. Op de ene vrije dag ga ik 's ochtends even naar mijn ouders, kopje koffie drinken, ons meisje speelt daar dan een uurtje terwijl ik dan meestal even boodschappen ga doen. Daarna naar huis, eten en gaat ze slapen en doe ik vanalles in het huishouden. Als ze wakker is en het is droog buiten, gaan we wandelen of naar speeltuintje oid. Bij regen spelen we samen binnen.
    Op de andere vrije dag doe ik 's ochtends de boodschappen of even de stad in, elke week anders, 's middags idem als andere dag.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Er zijn in veel gemeentes ook inloopochtenden waar je als ouder met je dreumes/peuter naartoe kunt en dan kunnen ze lekker spelen. Je blijft er dan wél bij. Maar goed, mocht je kindje al regelmatig met andere kindjes spelen (op bijv. KDV) dan vind je dat misschien niet zo nodig.

Verder idd muziek op schoot, rondje fietsen langs de beestjes, afspreken met vriendinnen (evt. ook met kind(eren)), babyzwemmen, indoor speeltuin (maar misschien nog wat vroeg), even winkelen

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik ben 2 of 3 dagen vrij..
    dan knutsel ik met de oudste, we lopen naar de speeltuin/ het bos
    gaan op visite, naar de stad, etc

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat de kleine meneer wil :D
    (ligt deels aan het weer natuurlijk). Wil hij kleien, gaan we dat doen, geldt ook voor wandelen, fietsen, bellenblazen, op visite, winkelen....genoeg te doen.
    Soms lekker niks, pyjama-dagje :D

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

leuk om te lezen, ik vroeg het me gewoon af eigenlijk.

Ik ga meestal wandelen, boodschappen doen, kinderboerderij bezoeken dat soort dingen. maar hij is nu net op een leeftijd dat hij nog niet kan lopen maar dat wel heel graag wil. Dus hij is het snel zat in de kinderwagen. En knutseldingetjes zijn nu ook nogn iet echt aan de orde dus ik zoek altijd dingen om ons bezig te houden.

Weer wat tips erbij.

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ben zelf op woensdag vrij, ga ik vaak naar mijn schoonvader met Quincy, dan is het vaak winkelen of spelen. Op vrijdag is mijn man vrij, dan gaat hij vaak naar een vriendin met een zoontje van een paar maanden ouder dan Quincy en dan spelen ze leuk samen op een kleed.
    Ik haal nu ook wel eens mijn neefje op van het kdv en neem hem dan mee naar een grote speeltuin in de beurt of ga lekker pannekoeken bakken. Heeft Quincy alleen nog niet zo heel veel aan, maar is wel gezellig.
    Kijk nu al uit naar de volgende zomer, lekker naar de speeltuin en kinderboerberij met die kleintjes.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

aangezien mijn contract niet werd verlengd bij 20 weken zwangerschap..ben ik elke dag vrij

elke dinsdag doe ik zwangerschapszwemmen.
    dinsdag woensdag en vrijdag is de kleine naar de creche en doe ik het huishouden en boodschappen.
    maandag en donderdag...doen we samen iets..de ene keer zwemmen..andere keer zijn we gewoon thuis..ik verzin maar wat te doen. ik kanniet thuis zitten tenzij het slecht weer is

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nu met 2 is t iets anders maar toen Iris alleen was ging ik vrij veel weg; even naar de winkel / bakker. Lekker een stuk fietsen, op bezoek bij een vriendin, naar een binnenspeeltuin en bij mooi weer kinderboerderij / speeltuin, enz.
    Lekker genieten dat je met 1 zo lekker vrij en flexibel bent en er lekker op uit gaan.

Trouwens...met 2 kan dat ook hoor, maar is net even meer gedoe en ik mis dat ik niet even kan fietsen met ze.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vanmorgen lekker gewandeld en even bij de supermarkt broodjes en beleg halen
    daarna al vroeg samen gegeten.
    na het eten wou ze naar bedje
    dus nu slaapt ze
    vanmiddag op visite bij haar nichtje en dan spelen.
    en dan weer om uur of half 5 thuis
    lekker koken eten douchen en dan komt opa oppassen

papa en mama gaan naar van velzen

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier altijd dinsdags en vrijdags vrij. 1 ochtend gaan we naar peuterzwemmen en daar zijn we al de hele ochtend zoet mee. Na zijn middagslaapje boodschapje doen, naar het bos, kinderboerderij, naar het strand, wandelen, fietsen, op visite, naar het winkelcentrum, ballorig of gewoon lekker binnenspelen. Vervelen ons eigenlijk nooit. Misschien komt dat wel iets meer met de winter omdat je dan minder buiten kunt doen.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben elke dag "vrij" maar als ik echt klaar ben met mn werk... samen wandelen, bij oma bakkie halen,keertje naar de stad, bij papa kijken op de zaak, zwemmen, binnen spelen etc etc

15. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Mijn zoon kan ook nog niet lopen en heeft dan inderdaad ook weinig zin om lang in de wagen te zitten.

Meestal doe ik lekker rustig aan 's ochtends. Na het middagslaapje meestal boodschappen doen en met droog mooi weer een stukje wandelen. Vaak komt er ook wel iemand even langs.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vandaag met een peuter (2) en een baby (6 mnd):

- drie wassen gedaan
    - 1 x droger
    - was op rek gegooid
    - vaatwasmachine uitgeruimd en ingeruimd
    - foto's uitgezocht
    - 2 uur naar de speeltuin geweest vanochten (heerlijk!)
    - 2 x hapje gegeven aan dochterlief (en gemaakt)
    - 3 x fles gegeven aan dochterlief
    - zoontje voorzien van ontbijt, lunch, tussendoortjes en avondeten
    - zoontje 2 x naar bed gebracht
    - een paar keer met zoontje naar de wc geweest
    - kleien met zoonlief
    - brownies gebakken (en veel van gegeten)
    - kinderarts aan de telefoon gehad
    - garage aan de telefoon gehad
    - 25 werkmails weggewerkt
    - baby aangekleed en verschoond (meerdere malen)
    - bed afgenomen en in de was gedaan
    - opgeruimd

Prima dag gehad... Zoon helpt bijna overal bij! Erg gezellig

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanmorgen het huishouden, tijdens slaapje mijn nagels gelakt, boekje gelezen, even zp en na het slaapje broodje gegeten en toen gaan peuterzwemmen. Ze vond het super, wilde na een uur nog steeds niet uit het zwembad dus er nog een half uur achteraan geplakt. Toen wilde ze nog steeds blijven maar helaas verliep het parkeerkaartje 8)
    Daarna zelf frietjes gesneden en lekker gegeten, samen thuis nog met duplo en little people gespeeld en nu ze ligt te slapen, heel even zp en daarna lekker relaxen op de bank.

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik werk maar 2 dagen, dus 3 vrije dagen doordeweeks.

Meestal een rustig aan dagje: samen in bad, samen wat rommelen in huis, stukje wandelen, samen koken.

En de andere 2 dagen: kinderboerderij, speeltuin, bossen, bibliotheek (de leeshoek met kussens en prentenboeken vindt ze geweldig ;)), winkelen, op visite, dierentuin (hebben een abbonement).

Op regenachtige dagen vind ik het wel lastig. Lang thuis zitten is echt niet haar ding...

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.152
    8.882
    113
    Op woensdagochtend ga ik samen met J. naar ouder- en kindgym en op vrijdagochtend naar ouder- en kindzwemmen. Verder vullen die dagen zich vanzelf met dingen als: buiten wandelen, boodschappen doen, eendjes voeren, spelen in de speeltuin, binnen spelen, voorlezen, liedjes zingen, tv kijken, verven, tekenen, enzovoorts.

20. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    niekekris: Klinkt leuk ouder en kind gym, wat houd het in? en is er misschien een website van? ben nieuwschierig.

Deel Deze Pagina