Hoi Allemaal. Mijn zoontje is vandaag 11 weken. Hij heeft een prima flesritme van voedingen om 06.00 - 10.00 - 14.00 - 17.30 - 21.30 en hij slaapt dan in principe door tot 06.00. Hij slaapt altijd in met zijn speen (ik moet deze wel met een knuffel vastleggen anders is hij hem al gelijk kwijt) Als hij in slaap valt verliest hij zijn speen, hij spuugt deze zelf uit. Dit is zowel overdag als 's nachts. Overdag slaapt hij meestal gewoon door tot zijn volgende voeding of iets hiervoor. 's Nachts gaat het de eerste paar uur prima. Hij slaapt gewoon door, meestal begint het om ongeveer middernacht. Hij wordt dan wakker en vraagt dan om zijn speen. Als ik niet reageer wordt het uiteindelijke echt hard krijssen en ben ik verder van huis. Dus goed afgericht als ik ben, sta ik op, stop de speen erin en hij slaapt weer verder. Dit gebeurt een aantal keren tussen 01.00 en 06.00. Dit is niet goed voor mijn nachtrust. Na de laatste fles valt hij soms al in slaap voor ik hem weg kan leggen, dus vaak heeft hij dan niet eens zijn speen in. Dan vertoond hij hetzelfde gedrag. Ik las ergens dat een speen afbouwen pas slim is na 06 maanden of zelf een jaar. Maar hij zou toch gewoon door moeten slapen? Hij wordt niet wakker van de honger, want dat heeft hij duidelijk niet. Ik ben inmiddels weer aan het werk en kan mijn slaapuurtjes goed gebruiken. Is er iemand die tips hiervoor heeft of is het gewoon afwachten.. Is hij nog te klein om goed door te slapen of moet ik de laatste voeding toch zwaarder maken? Ik hoor het graag. Gr Lissa
Helaas voor jou dikke pech. Is heel normaal dat die kleintjes s'nachts een aantal keer wakker worden. Baby's hebben een slaapritme van 2 a 3 uur, worden dan even wakker en slapen meestal weer verder. Jou zoon heeft duidelijk zijn speen nodig om weer in slaap te vallen. (mijn dochter haar duim, maar dat doet ze gelukkig zelf) Nog even en hij kan zijn speen zelf weer terug in zijn mond doen en kan jij lekker doorslapen. (hopelijk, dochterlief begon met 8 maanden te spoken en doet dat nog steeds) Succes
Heb je het al eens geprobeerd om een flesje te geven? Op deze leeftijd is het namelijk heel normaal om nog om een nachtvoeding te vragen. Zeker wanneer hij daarna gewoon lekker door slaapt scheelt dat jullie beide een hoop frustratie toch?
Ik zou zeker geen voeding geven als het geen honger is. Elke keer er maar eten in stoppen krijg je ook maar buikpijn van. Baby's hebben idd maar een kort slaapritme. De ene baby wordt wakker en slaapt zonder morren weer in, de ander heeft daar een speentje bij nodig. Gaat vanzelf over
Hier moet ik er ook uit om zijn speen in te doen. Soms word hij wakker en gaat hij toch zelf weer slapen en soms hoor ik aan hem dat hij echt niet meer zelf gaat slapen en sluip ik er naartoe en doe de speen in. Wij hebben een reserve speen op de commode liggen zodat ik de andere niet eerst hoef te zoeken. Een paar maanden geleden moest ik er 2 a 3 keer per nacht uit (of soms meer) en nu vaak nog 1 keer of helemaal niet. Ik vind het niet zo erg want ik slaap wel weer. Hij leert zo wel toch om zelf weer in slaap te vallen (met of zonder speen).
Ik vind het inderdaad heel normaal als een kindje van 11 weken nog een aantal keer in de nacht wakker wordt... Natuurlijk zou het heerlijk zijn als hij door zou slapen, maar heel raar vind ik het niet dat hij dat nog niet doet. En het is ook juist heel goed dat hij zijn speen uitspuugt zodra hij slaapt, veel beter voor de ontwikkeling van de mondspieren ed. Ik denk dat je toch nog even vol zult moeten houden tot hij zelf zijn speen kan pakken en terug in zijn mond kan stoppen... (En zelfs dat zegt niet altijd wat. )
Heel herkenbaar Mijn dochter is ook speen "verslaafd" .... word er meerdere keren voor wakker omdat ze um dan kwijt is. Ook overdag gaat t slapen moeizaam doordat ze telkens der speen kwijt is. Nachts doe ik denk ik zn 3X speen er terug in en dan slaapt ze weer verder
Dit hoeft geen honger te zijn, maar gewoon een zuigreflex/behoefte die elke baby heeft. Als hij geen honger heeft, zal ik dus zeker niet aan een voeding beginnen. Ik denk dat er niets anders op zit dan elke keer de speen te geven. Ik vind juist dat je kindje het al ontzettend goed doet 's nachts! Eigenlijk vind ik niet dat je mag klagen, want ik weet dat er hier op het forum kinderen (en mama's en papa's) die nachten op zijn met hun kindje, omdat ze niet willen slapen. Ook ik moet voor mijn jongste van 1,5 er nog regelmatig uit voor een knuffeltje, maar dat hoort er nou eenmaal bij!
Hier ook gehad. Ik heb het zolang mogelijk volgehouden, omdat vanaf de 6 maand de zuigbehoefte pas langzaam minder wordt. Met 9 maand heb ik de speen helemaal afgewend. Toen was het ook in een dag klaar. Mijn man en ik liepen wel om de beurt, of soms om de nacht, dat was wel erg fijn..
Zelfde probleempje hier, ooit zullen ze zelf de speen terugstoppen in hun mondje. Tot die tijd is het zelf maar opstaan
Hier ook hetzelfde probleem. Zeker nu hij verkouden is blijf ik snachts heen en weer lopen als ik pech heb.. Als hij niet verkouden is neemt hij meestal genoegen met alleen voor het slapen gaan zn speen en als hij hem dan verliest snachts slaapt hij wel door..
Mijn dochter kon al heel snel de speen zelf pakken (zit ook aan een knuffeltje) en als ze hem uittuft en vervolgens niet meer pakt is dat een teken van honger. En dat eruit moeten, tja dat hoort erbij. Je kan niet aan kinderen beginnen met de verwachting dat je heerlijke nachten zult maken die eerste jaren
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben heel trots op mijn ventje hoor. Hij doet het hartstikke goed. Ik vind het ook geen probleem om te lopen naar zijn kamertje, maar liever niet. Ik slaap liever door. Maar dat snapt iedereen. Honger is het niet, het is zuigbehoefte. Hij krijgt nu al 5 voedingen van 150cc met 5 scheppen (3 standaard en 2 forte) Hij wordt rustig van de speen, dus honger durf ik uit te sluiten. Als hij het nodig heeft doe ik het met liefde. X Lissa
Hebben het hier ook gehad totdat onze zoon zelf zn speen in zn mondje kon stoppen. Toen idd ook speen aan knuffel gemaakt omdat ik er gerust 4 a 5 keer uit kon om op mn buik zn speen onder zn bed vandaan te vissen. er zit denk ik niks anders op dan het zo eff te blijven doen totdat je kindje de speen zelf kan pakken.
Ja, dat is wel een rede dat ik niet aan een speen ben begonnen! Maar goed, hij heeft er een en kan er duidelijk niet mee verder slapen, dus aan jou de taak om hem dan terug te geven! Ik zou ook zeker niet voeden als hij geen honger heeft, gaat hij daar aan wennen.. Ik denk dat je niet veel te klagen hebt, hij slaapt van voeding tot voeding en 's avonds en 's nachts ook op een paar keer na..
Ha ha ha, dat onder die bed duiken komt erg bekend voor. Als ze eenmaal de speen zelf in de mond kunnen stoppen, kunnen ze deze ook verder weggooien. En dat doen ze dan ook altijd aan de muurkant! Dat zal ook wel zo'n onderlinge afspraak tussen baby's zijn. Uiteindelijk wordt de behoefte wel minder en dan gaat de speen wel weg. Maar echt, zelf doorslapen met 11 weken, wie heeft jou dat wijsgemaakt.