Hoi allemaal, Op deze stralend zonnige woensdagmiddag zou ik moeten genieten van mijn vrije middag met de kindjes, ik ben echter aan het piekeren, en heb een mening, en of tips nodig van mensen die me willen helpen bij dit dilemma.... Volgende situatie speelt, Collega neemt morgen afscheid na heel veel jaren gewerkt te hebben op onze groep, ik werk nauw samen in een team, Nu hebben de afgelopen maanden meerdere collega's afscheid genomen, en heb ik de taak op me genomen om een afscheidscadeau te verzorgen namens de collega's, Nu dit keer heb ik bedacht, joh, ik regel altijd de afscheidscadeautjes dus laat iemand anders maar een keertje een cadeau regelen, want ik wil niet altijd het initiatief nemen,iemand anders kan dat ook doen vind ik, Morgen zien we elkaar weer, en er is dus niets geregeld voor de collega die weggaat, dat weet ik aangezien er altijd geld wordt ingezameld, vrije gift,en er voor dat geld dat iets gehaald gaat worden,en er mij niets gevraagd is, Ik heb persoonlijk al wel dit weekend voor haar een kleinigheidje gehaald omdat ik veel met haar had, en haar erg ga missen, dus ik sta zelf niet met lege handen, maar ik vind het wel heel vervelend dat er dus vanuit het team niets is voor haar, terwijl dat bij alle andere mensen die afscheid hebben genomen wel het geval was..ook krijg ik het gevoel dat als ik niets regel er dus ook niet iemand anders initiatief neemt,dat maakt me ook wel wat boos en ik heb de neiging om toch nog voor morgen een kado te gaan halen voor haar vanuit het team..... Maar wat vinden jullie?
Ja ik zou een mooi cadeau voor haar halen! Ook al heeft niemand anders in het team eraan gedacht moet het toch gebeuren ! Het komt anders erg lullig over alsof zij minder belangrijk was als een andere collega. Als je iets koopt goed het bonnetje bewaren zodat je het kan laten zien aan je andere collega's om het geld ook terug te krijgen! Weet je al een beetje wat je wil kopen? Of wil je nog tips?
Had je het ook aan je andere collega's aangegeven dat je het dit keer niet ging regelen? Ik regel het hier ook altijd maar als ik het een keer niet wil doen, moet ik dat wel expliciet zeggen
ik zou het ook regelen. het zou anders heel vervelend zijn voor de collega die afscheid neemt! Daarna zou ik mijn collega's er wel op aanspreken, want zo werkt het niet blijkbaar.
Ik zou sowieso een cadeautje namens het team halen, alsnog. Het zou sneu zijn als ze niks vanuit het team krijgt, als blijk van waardering. En het punt van dat jij altijd degene bent die zulke dingen regelt, misschien handig om dit een keer aan te geven in een vergadering en evt. met een aantal collega's zulke dingen te regelen zodat het niet alleen op jouw aankomt?