Omg. Erg veel inderdaad.. ik hou ook wel van een voorraad maar zoveel heb ik niet. Zo netjes heb ik het ook niet. Daar ben ik wel jaloers op
Haha ik zeg dat hier ook altijd. Je mag alles pakken behalve dit en dat want dat is voor mij of zoon. Hij presteert het weleens om "mijn" dingen ook op te eten terwijl minimaal 90% van de koelkast of voorraadkast van hem is omdat ik en de kinderen dat simpelweg niet eten en dan grijp ik mis terwijl ik al zo weinig voor mezelf heb staan terwijl hij een hele voorraad heeft. Vorig jaar voor de zwangerschap at ik ook dagelijks pizza, bapao, worstenbroodjes, McDonald's, etc, maar nu hb ik zelf de knop omgezet en er war aan gedaan waardoor ik nu bijna 30 kilo kwijt ben en er geen gram meer af hoeft. Hoop dat bij man ook een keer de knop omgaat wat betreft gezonder eten ( hij hoeft zichzelf ook niet alles te ontzeggen maar wel een stuk minderen) maar hij is toch echt degene die dat zelf moet in zien, ik kan het wel zeggen van " goh, zou je moet eens rustig aan doen met de koeken", maar dan ben ik een dagje weg en liggen er vervolgens verpakkingen in de prullenbak, had meneer een 4 pack worstenbroodjes, 2 hotdogs en een zak tomatenchips gebunkerd heeft dus totaal geen effect.
Een voorraad hebben is heerlijk! Ik he 8 kinderen, dus ik vind je boodschappen niet schokkend, dat is hier in 4 dagen weg hahaha, ik heb ook een voorraad kan je nagaan hoeveel wij hebben staan, past niet op de foto ben ik bang hihihi.
Ben nu wel erg benieuwd naar je voorraad Wauw, gaaf zeg 8 kinderen! En de 9e onderweg zie ik, gefeliciteerd!
Thnx!! Morgen haal ik weer weekboodschappen, dan maak ik een foto, goed?? Ik heb 3 extra boekenkasten in de keuken staan naast de keukenkastjes (10 kastjes) om lles tebergen. Ik les veel commentaar op alle snoepgoed...wat zullen jullie dan een hartverzakking krijgen an mijn foto morgen hihihihihi. Ik heb 3 pubers in huis enne....VRETEN is niet eens meer het goede woord. Naast wat zij van hun zakgeld/loon naar binnen schuiven in de stad, eten ze hier (met vriendinnen erbij hoor) met gemak zo'n 20 zakken chips per week weg, 6-8 pakken koek, een heel blok kaast aan tosti's +de sauzen, broodjes bapao, bamisoepen, 3 zakken snoep, 8 flessen limonade, paar flessen prik (alleen de oudsten mogen dat). En dan nog met dit weer de ijsjes enz.... Als ik woensdags grote boodschappen heb gedaan en alles is opgeruimd an kan je mij de rest van de dag opvegen....serieus...ik ben altijd wel 2 1/2-3 uur inde winkel en dan zelfscannen we ook nog
Allemachtig. Ik heb niet eens een voorraadkast... Twee flessen curry? Why? Eet je daar een fles vol van weg iedere week? Wij hebben hier een halve fles yofresh staan en daar doe ik zo nog een maand mee, tegen de tijd dat ik moeite moet doen om er nog wat uit te krijgen haal ik wel een nieuwe. Het enige dat ik hier op voorraad heb is wat frisdrank, wel zo handig als er onverwacht visite komt. Rijst e.d. staat er meestal ook wel, maar dat is dan een aangebroken pak van de vorige keer. Ik haal gewoon elke week wat ik voor die week nodig heb (maak ook eetlijstjes, scheelt enorm qua geld).
Wowie, nu ben ik nóg nieuwsgieriger Maar wat zul jij moe zijn ja na de boodschappen en alles inruimen pff Ideetje om elke week te rouleren of de oudste kinderen mee te laten inruimen of boodschappen te doen? Ieder een lijstje en een winkel? Of haal je alle boodschappen in 1 winkel? En hoeven zijn jullie zo kwijt met 8 kids als ik vragen mag?
Onze voorraadkast staat minstens zo vol als die van TS. Is erg handig als je even niet weet wat je moet koken, als je erg moe/ziek bent of bij tijdgebrek. Maar er staan niet veel ongezonde dingen hoor... Meer dingen als blikjes groenten, meel, pasta, rijst, gezeefde tomaten etc.
Ik vind het echt heel veel! Wij hebben 1 lade met wat voorraad (lees: pak macaroni, rijst, pannenkoekenmix, bouillion, olijfolie) Verder een kleine koelkast die de helft van de week half leeg is. (Max. 1 pak melk en yoghurt op voorraad). In de schuur in de vriezer (4 kleine lades) liggen 2 broden en 2 pakken ijsjes. Snoepgoed en koek/chips hebben we nauwelijks op voorraad. 1 zak van alles.
Ja wij doen het ook samen hoor! Wij hebben nl 2 volgeladen karren per keer dus er gaat altijd 1 puber mee en de rest helpt mee uitpakken maar ik hou van orde, net als jij dus moet ik wel me er constant mee bemoeien. Ik haal alles hier vlakbij bij een grote AH filiaal waar je kan zelfscannen, wat een horror om 2 karren weer op de band te moeten laden....omg. Ik denk dat wij al met al (heb nog 1 in de luiers) per week zo'n 175 euro kwijt zijn, ik koop veel aanbieding en merkloos en met de kinderbijslag slaan wij ook altijd nog veel houdbare dingen in.
Haha, ja dat zie ik ook wel bij mijn schoonzus, zij heeft 7 kinderen. Als al haar kinderen er zijn (een aantal wonen al op kamers) dan moet ze ook echt ontzettend veel koken. Vooral de ouste zoon kan echt bunkeren.
Ik vind een voorraad hebben ook alleen maar positief of het nou gezonde of ongezonde dingen zijn dat moet je zelf weten. Ik kan ALTIJD een maaltijd koken zelfs als ik gen zin heb verse dingen te halen, ik ben eens mijn bankpas kwijt geraakt, geen stress (behalve laten blokkeren dan) want ik eb alles in overvloed in huis, en iedereen kan altijd mee eten. Ik vind het ook een fijn gevoel om meer als genoeg in huis te hebben. Ik sla ook veel rijst, blikken tomatenblokjes, tonijn, pasta, diepvriesgroente enzo in, lekker makkelijk!!
Dat is aardig wat!! Ik heb ook goed gevulde kasten maar meer dan 1 of 2 zakken chips zal je niet vinden en daar doe ik dan gerust een maand mee.. Soms langer Zal van de koelkast ook een foto maken als die opgeruimd is
Lijkt me wel handig! Hier eigenlijk heel weinig op voorraad. Maar dat is meer uit ruimtegebrek. Ik heb geen voorraadkast dus al mn etenswaar zit in de koelkast en 3 kastjes boven mn aanrecht.
Heb het even voor ons op de foto gelegd en lijkt uiteindelijk toch best veel, alleen meer verspreid en niet zo netjes . Bedenk me net dat ik nog een deel ben vergeten (pakken drinken, saus). Maar zo is het bij ons dus, we hebben niet veel ruimte en geen mooi systeem .