nederlands trouwpakket voor Amerikaan

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Op de middelbare school hadden wij briefwisselingsproject en daar heb ik een hele goede Amerikaanse vriend aan over gehouden. Hij is zelfs bij ons geweest en nu met facebook is het helemaal makkelijk geworden...

Nu gaat hij 1 augustus trouwen en willen mij man en ik hun een leuk trouwpakket sturen.. maar wat doe je daarin???

wie heeft er leuke ideetjes?

groetjes

mo

2. flerk

flerk Niet meer actief

Mooie fotolijst, kaarsen/kandelaar, glazen... zoiets?

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Peper en zout stel

4. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Je zou er wat typisch Nederlandse producten in kunnen doen die te maken hebben met trouwen... zoals:

- Een flesje "bruidstranen" dit is een typisch Nederlands alcoholisch drankje. Symboliseert de tranen van geluk van de bruid. Je kunt het waarschijnlijk overal gewoon bij een slijter kopen. Misschien bestaan er ook wel speciale kleine borrelglazen voor. Die zou je dan erbij kunnen doen en de bruiloftsdatum laten graveren.

-Bruidssuiker (al dan niet verpakt in tule). Dit zijn amandelen met daaromheen een laagje suiker. Hiermee wens je geluk en voorspoed. En strooien (of geven) met bruidssuiker zou volgens volksgeloof voor een kinderrijk huwelijk kunnen zorgen. Volgens mij standaard bij een bakker of snoepwinkel te koop.

- Typisch hollands peper en zout-stelletje. Deze bijvoorbeeld: Hollandwinkel.NL - Peper & Zout Kussend Paartje Nieuw - Delfts Blauw, Peper en Zout stel - Delfts blauw
    Zo heb je 100.000 verschillende. Als je zoekt zijn er vast wel veel meer echte leuke mooie of grappige P&Z-stelletjes te vinden.

-Zakje tulpenbollen met een tulpennaam die te maken heeft met trouwen. Bijvoorbeeld "White dream", "Honeymoon", "Strong Love", "Endless Love", "Royal Virgin". Als je googled per naam kom je diverse tulpenbollen kwekers tegen die online verkopen. Een voorbeeld: Honeymoon - Gefranjerd - Tulpen | Bulbs From Holland.eu

- Trouwmokken van Blond Amsterdam. Zij hebben bijvoorbeeld een Groom beker en een bride beker. Super leuk! Het staat er ook allemaal in het engels op. En volgens de website kun je die mokken ook laten personaliseren met een datum en/of een naam erop.
    Ze hebben ook leuke taartvorkjes met bruidspaartjes erop en mooie felicitatiekaarten.

-Stroopwafels. Omdat ze gewoon lekker zijn.

Nou ja het is een beetje lang geworden, maar hopelijk heb je wat aan deze ideeën. Oh ja... het is misschien leuk om bij elk cadeautje een uitleg te geven wat de Nederlandse traditie is of waarom het in de mand zit.

groetjes
    van
    Hamtaro

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Poffertjespan met mix en poedersuiker!

Deel Deze Pagina