Zwaar overstuur

Discussion in 'De lounge' started by LW85, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Wat is het oneerlijk zeg!

Mijn oud-collega en moeder van mijn oppaskindje was 14 weken zwanger van haar 2e kindje.
    Van de week was de echo niet goed en vandaag kregen ze de uitslag: een meisje met downsyndroom. Woensdag wordt het weggehaald.

ik vind het zo naar. Bij de eerste zijn ze 2 jaar bezig geweest, toen ze bijna bevallen was overleed haar moeder en kreeg ze ook nog eens zwangerschapvergiftiging. Haar vriend heeft afgelopen jaar zn nekwervel beschadigd en heeft weken thuis gelegen.
    Nu was er eindelijk goed nieuws, is het weer niet goed.

Vind het zo erg. Kan gelijk niet meer eten en it hier met dikke tranen :(

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is zeker verschrikkelijk, persoonlijk zou ik een baby met een Down-syndroom niet laten aborteren maar dat is iedereen zijn eigen keuze.

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik zelf ook niet. Maar ik begrijp de keuze zeker wel, moet een hele zware beslissing zijn.

4. rums

rums Niet meer actief

Sluit ik me ook bij aan.

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wat erg zeg. Wij hebben ook voor die keuze gestaan, combi test 1 op 5 en na 2 maanden wachten omdat de vlokkentest mislukt was kregen we een goede uitslag van de vwp, een gezonde meid. Maar het is echt een hel waar je in komt..

Dat is zeker ieder zijn eigen keuze ;)

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Hier ook...

7. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is wel veel narigheid voor één gezin om te verwerken...
    Veel sterkte voor haar, en voor jou. Geef haar maar een dikke knuffel als je haar weer ziet.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    "Woensdag wordt het weggehaald". Sorry maar nu klinkt het als een wratje ofzo..

Beter zeggen, "wordt de zwangerschap beeindigd".

Maar verschrikkelijk.. Zo'n keuze. Sterkte voor haar!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ach hemel.. dat is echt niet leuk..

en ik snap haar wel dat ze het aborteert, ookal is niet iedereen het met mij eens ben ik bang.

Ik wens haar sterkte.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #10 Hopmarjanneke, May 31, 2013
    Last edited: May 31, 2013
    Zo stond ik er tot begin vorig jaar ook in.... totdat mijn partner een hartinfarct kreeg en we twee dagen na het infarct een zeer slechte uitslag kregen vanuit de echo nekplooi meting. Hij draagt de dagelijkse zorg voor onze twee dochters. Op het moment van de echo-uitslag was hij net van de IC afgekomen en was het allemaal nog onduidelijk hoe mijn vriend zou herstellen.
    Toen was het voor mij "duidelijk" ook bij Down zouden we de zwangerschap gaan afbreken. Uiteindelijk bleek uit de VWP dat ons kindje geen Down zou hebben, maar trisomie18... dus niet met het leven verenigbaar en hebben we idd de zwangerschap met bijna 20 weken laten eindigen.

Dus het is niet alleen een kwestie van "instelling" maar ook de veranderingen in de situatie die er voor zorgen dat je er soms anders in gaat staan.

11. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.

Bij mijn oudste was de tripple test niet goed en heb daardoor een vwp gehad. Gelukkig was mijn meisje gezond, maar ik vraag me af welke test in zo'n korte tijd de uitslag down syndroom geeft want een vlokkentest en vwp duurt 2-3 week.

12. jeetje wat een heftige situatie.
    Ik zou mijn zwangerschap nooit afbreken, maar ieder zijn keuze.

Sterkte voor haar!

13. Sterrefeetje

Ik wel. Doordat bij ons de vlokkentest mis ging moesten wij zooo lang wachten op zekerheid, dat ik me heel goed ingelezen heb en bij mijn nichtje een dag meegelopen heb in een tehuis voor verstandelijk gehandicapten. Nou, dat mensen met Downs syndroom allemaal zo gezellig zijn als de mensen uit het programma Down met Johny is dus echt niet waar. Veel mensen zijn heel moeilijk, gefrustreerd en slaan thuis de boel kort en klein uit drift.
    Dus wij hebben een keuze gemaakt toen, die heel erg moeilijk was. Mensen doen net alsof mensen die die keuze maken keihard zijn en "het dan even weg laten halen' maar dat is echt niet zo. Ik heb nog nooit zo'n moeilijke tijd gehad als toen. Maar ik weet van mezelf dat ik het gewoon niet aan zou kunnen. Ik heb dan ook heel veel respect voor mensen die dat wel kunnen.

14. Sterrefeetje

Met een sneltest 2 dagen, dan kijken ze alleen naar down en krijg je de andere uitslagen inderdaad 3 weken later.

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ze heeft inderdaad deze uitslag binnen een week gekregen en de andere uitslagen duurt nog ongeveer 2 weken.

Ik snap dat de meningen verdeeld zijn over het beeindgen van de zwangerschap. Maar ze heeft echt niet gelijk geroepen: als het down syndroom heeft hoeven we het niet.
    Het is een hele zware beslissing geweest voor hen.

16. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Oke, heb er nog nooit van gehoord vandaar mijn vraag.
    ( nu snap ik alleen niet waarom ze dat niet bij iedereen doen want die wachtweken zijn killing )

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk zeg!

En persoonlijk zou ik het kindje ook niet laten komen......ieder heeft zo zn redenen om een kindje met Down wel of niet te laten komen.

18. Sterrefeetje

Ja, echt verschrikkelijk dat wachten. Ik heb hellp gekregen in die zwangerschap, ik denk nog steeds dat dat van de stress was.

Ik heb die sneltest in het erasmus gekregen.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wat verschrikkelijk.. Het is zo ontzettend moeilijk om een zwangerschap te 'moeten' afbreken..

20. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    En daarom is het dus in zulke situaties voor iedereen persoonlijk, het is een hele zware en moeilijke keuze, maar vaak heel goed te begrijpen.
    En je doet het echt niet omdat je zo graag een perfect kind wilt, je wilt je kinderen alles kunnen bieden in elke situatie.

TS: veel sterkte en ook voor je collega.

Share This Page