Als je ergens al(bijna een jaar)werkt,en je ziet binnen dat bedrijf een leuke vacature staan(meer uren) Krijg je dan al sowieso een streepje voor in de solliciatieronde?
ligt eraan, sommige bedrijven doen eerst een interne vacature uit. Maar als deze al openbaar is, dan denk ik niet dat ze dat onderscheid maken. Wel gek dat ze niet eerst het personeel gevraagd hebben voor meer uren, of is het een andere functie?
Totaal andere functie,maar zeker iets waar ik me in kan vinden zeg maar. In wat ik NU doe,maak ik al flink wat uurtjes(20),maar ben wel toe aan iets anders nou...(én meer uren dus)
dan zou ik eerst bellen naar personeelszaken, of waar die brief ook naar toe moet, dat je wel heel geinteresseerd bent in de functie en even een intelligente vraag stelt over de functie ofzo en vervolgens meedeelt dat je de brief zult opsturen. Ook in de brief even refereren naar het feit dat je al bij het bedrijf werkzaam bent.
Meestal heb je een streepje voor betreft je referentie. Als je intern solliciteerd wordt er meestal onderling contact opgenomen door de managers, en dit kan zeker in je voordeel werken. Geeft het aan bij je huidige manager, dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging en schrijf een goede brief, wie weet... suc-6!
Nou ik ga er morgen echt eens voor zitten,voor een soll.brief. Zou mooi zijn als ik zo'n Switch kan maken binnen het bedrijf,want het is een goed bedrijf verder(goede werkgever)en ik krijg veel complimenten en de cliënten waar ik nu werk zijn blij met me