Wij willen een nieuwe keuken en ik kan wel een beetje inspiratie gebruiken. We gaan onze keuken kopen bij Ikea en hebben dus ook al een opzetje gemaakt via de keukenplanner en zijn er ook al wezen kijken maar ik zit nog een beetje in de knoei met een oven en magnetron. Ik wil eigenlijk beide maar daar is geen ruimte voor en dus kom ik op een combimagnetron uit ws. Maar ik bak best veel dus wil liever gewoon een oven. Ik ben benieuwd naar andere die een L-vormige keuken hebben hoe die met de ruimte zijn omgegaan
Ik heb zo snel geen foto van mijn keuken maar wij hebben een vaatwasser op de hoek ( op het korte stukje van de L zeg maar rechts vanonderen) daarnaast de wasbak en dan op het lange stuk van de L 2x 3 lades 90 breed met daartussen een fornuis met oven ook 90 breed en schouw. Verder nog een lange kast en koelkast naast elkaar los van die L zeg maar. In de lange kast heb ik gewoon een losse goedkope magnetron staan en dat werkt prima. Het korte stuk van de L hebben we ipv de standaard breedte van een werkblad een breder gekozen zodat we aan de achterkant ook nog kastjes hebben. We hebben verder geen bovenkastjes. Lekker ideeën opdoen overal en vooral je budget in de gaten houden Succes!
Heel erg bedankt voor je reactie! Het klinkt precies zoals wij het ook gaan doen qua indeling. Maar jij hebt dus een losse magnetron begrijp ik die je gewoon in een kast zet? Zou je als je binnenkort tijd hebt nog een foto van je keuken willen maken ik ben namelijk wel benieuwd?
Wij hebben een L-vorm (van Ikea toevallig). Op de beide hoeken staat een hoge kast en alles daartussen is laag (ook i.v.m. een raam). Ik ben niet zo groot, dus wilde geen bovenkasten en heb ruimte genoeg. Ik moet wel zeggen dat we in een andere hoek van de keuken nog een los deel hebben staan voor extra ruimte. Maar in die hoge kasten zit in de één de koel/vriescombi en in de andere de oven. Wij hadden net een nieuwe magnetron en vonden die van Ikea erg duur. In die hoge kast is er boven de oven ruimte zat en hebben we onze eigen magnetron in gezet. Er zit toch een deurtje voor. Niemand die ziet dat die er niet bij past .
Ja klinkt idd super maar bij ons is het stukje muur aan de korte kant helaas te smal om er een kast neer te zetten en daarnaast zit idd een raam. Ja misschien toch maar een magnetron in een kast zetten dan Ik wil het liefste ook geen bovenkasten meer maar weet niet zo goed waar ik dan mn servies kwijt moet aangezien we geen buffetkast hebben.
Hai. Wij hebben meer een hoekkeuken.. Van links naar rechts: lade, gootsteen met kast eronder, afwasmachine, hoekcarousel, 90cm brede M-system gasfornhuis, lade, koelkast /vriezer. Aan de rechterkant hebben we bovenin nog kastjes.. Bekijk bijlage 296687 Het gasfornuis staat hier niet op de foto, die moest nog geplaatst worden
Wij ook een L van ikea! Korte stuk hebben we de vaatwasser, daarnaast de spoelbak met kastjes. Dan een hoekkast naar het lange gedeelte en dan een 60 kast met oven en gasstel. Daarnaast 80 cm lades en daarnaast 30 cm kastje. Daarnaast twee hoge 60 kasten, in de ene de magnetron, in de andere de koelkast. Boven het lange 'L' gedeelte zelfde formaten kastjes. Hij is 4.12 m lang geloof ik en het korte stuk is dus 1.80!
Onze L-Ikea keuken. Wij hebben alleen twee heteluchtovens met ontdooifunctie en een gril. En de foto heeft hier wel vaker ergens gestaan.
Dat is toevallig wij hebben net vandeweek een nieuwe keuekn besteld. Onze komt er zo uit te zien Vaatwasser gootsteen met kastje eronder hoekkast dan aan de andere kant links boven een kastje gewoon beneden keramische kookplaat met brede laden eronder daarnaast een apothekerskast(zown hoge uittrekkast lekker veel opbergruimte) en dan de koelkast met oven erboven daarboven nog een kastje waar de magnetron in kan (we hebben een losse magnetron aangezien ik een grote oven wil ivm bakken) Nu is het Vaatwasser gootsteen met kastje en dan kast( in de hoek zit niets zonde van de ruimte vind ik) boven links kastje onder keramische kookplaat met oven kastje daarboven ook een kast koelkast met diepvries( die diepvries hebben we straks niet meer maar hebben boven nog eentje staan) klein kastje ereboven
Wij hebben ook een L-keuken. Rechts de vriezer en koelkast boven elkaar. Dan links naar de hoek toe: lage gewone kast, gootsteenkast (vrij breed, dubbele deurtjes), vaatwasser, hoekkast met uittrekrek voor de pannen. Dan de hoek om, daar het fornuis met twee dubbele lades. Dan nog hoog een apothekerskast en als laatste hoog twee lades boven elkaar, een oven en een combi en een gewoon kastje (samen een hoge kast dus). In het midden nog een werkblok/bar met lades en twee smalle kastjes. Zoals al gezegd, oven en magnetron boven elkaar? Succes met samenstellen!
Hier een foto van onze L vormige keuken: Bekijk bijlage 296724 Helemaal links zit de vaatwasser, de kast rechtsvoor loop helemaal door in de hoek. Onder het fornuis zitten 6 grote laden, echt ideaal. Dan een eerst een blok met de oven en met 2 kasten erin en de besteklade. De oven zit ideaal hoogte, kids kunnen er niet bij, maar hij zit ook weer niet te hoog en als laatste nog een blok met een koel vries combinatie. Ik kom alleen op dit moment nog wel ruimte tekort, we willen nog een extra kast tegenover de koelkast en oven. (radiator is inmiddels vervangen door een verticale, dus die muur is nu kaal. We zijn alleen nog aan het twijfelen wat we precies willen; in dezelfde stijl van de keuken, maar we hebben ook andere gave kast gezien. Jammer dat het allemaal zo duur is (1100 euro voor een extra kast (zelfde stijl keuken) )
Wij hebben ook een l-keuken van Ijea. Maar ben nu op telefoon, dan kan je nog steeds geen foto's plaatsen toch?
Thx meiden voor jullie reacties! We zijn er nog niet helemaal uit want we willen eigenlijk ook geen bovenkasten meer maar hebben die ruimte wel weer nodig haha Meer foto's zijn trouwens altijd welkom!
Bedoelde je dat over mijn keuken? Wij hebben een combimagnetronoven maar toen was die kapot en hadden we even de magnetron van mijn ouders te leen, vandaar dat die los op het aanrecht staat Die hebben we nu niet meer, alleen dus de combimagnetronoven
Hier van links naar rechts: 60cm onderkast met 3 lades + bovenkast 60 cm vaatwasser (raam) 100cm gootsteenkast met 2 deuren (raam) 90x90 hoekcarroussel + bovenkast 30cm onderkast met 3 lades + bovenkast 90cm gasfornuis met oven + afzuigkap 30cm onderkast met 3 lades + bovenkast verder een vrijstaande grote koelkast en een plank boven het raam. ik vind het een heerlijke opstelling, ruim in een beperkte ruimte. als ik je iets aan kan raden dan is het een hoekcarroussel. ik vind het ideaal, veel bergruimte en geen hoekjes die je niet gebruikt. qua oven: als je die zo veel gebruikt zou ik hem echt niet weg laten of inruilen voor een combimagnetron. ik heb er zelf ook over nagedacht om voor een keramische plaat te gaan ipv een gasfornuis en dan een combi erbij, maar ben echt blij met de keus voor dit 90cm gasfornuis. wat een ruimte! en vooral die oven, helemaal geweldig. zou m voor geen goud meer willen missen.