Onze dochter hebben we ook een half jaar op onze kamer gehad en ik wil de tweeling ook graag bij ons hebben liggen de eerste maanden. We hebben al 1 wieg, waar dl ook in heeft gelegen, maar wat nu: kopen we er nog 1 wieg bij? Of een zogenaamde tweelingwieg? Ziet er erg leuk uit, al zie ik hem alleen nog maar aangeboden als verhuur. Ik zat er ook aan te denken om een cosleeper aan te schaffen en de baby's afwisselend bij ons te hebben liggen zodat ze ieder toch hun intieme momentjes met ons hebben. Of denk ik nu heel raar? Ik heb geen idee what to do. Liggen ze niet liever echt samen in 1 bedje de eerste tijd? Hoe hebben jullie dat gedaan??
Wij hadden een leuke tweeling hangwieg gekocht, helemaal leuk dachten wij. Maar niet praktisch, had zelf een keizersnede gehad dus kon ze niet fatsoenlijk er in leggen. De eerste week lagen ze samen in 1 ledikantje. Ik sliep slecht doordat ik alles hoorde (kuchjes etc) dus hebben ze na 1 week apart in een ledikantje gelegd in hun eigen kamer... Vond het zelf lastig om te apart te leggen maar de kinderen hebben daar niets van gemist of iets van opgelopen... (kan ik nu na een dik jaar wel concluderen, zo lief samen) Wanneer verwacht je ze ? Heel veel succes en vooral veel plezier met de voorbereidingen !
Ik heb zelf geen tweeling, dus geen idee of het praktisch is of niet, maar ik zou geloof ik kiezen voor een box en dan twee matrasjes op maat laten maken (helft van de box dus), zodat er in de box twee bedjes direct naast elkaar zijn en er twee baby's in kunnen slapen.
Ik zou ze niet zo snel naast elkaar laten slapen, ook al draaien ze nog niet. Wij hadden ze met de voetjes bij elkaar, dus beide hoofdjes aan t hoofd en voeten einde...
Februari dus heb nog even wauw jij hebt ze lang bij je kunnen houden in je buik! Hoop ik ook hoor! Was de hangwieg niet meer praktisch door het hangen? Was het in een vaste wieg beter gegaan voor jou? Fijn dat ze zo lief zijn samen Tuurlijk zegt dat niets over ofvze samen in 1 bed altijd hebben gelegen of niet. Meer je eigen gevoel dat hey zo schattig is.
Wij laten ze niet bij elkaar in een bedje slapen maar apart in een eigen ledikantje. Die staan overigens wel tegen elkaar dan. Ze draaien nog niet maar kunnen wel perongeluk een dekentje pakken en dat bij de ander over het gezichtje slaan. Je bent er niet 24/7 bij omdat je nog een kindje hebt. Ik vind het dan te gevaarlijk. Het ziet er schattig uit maar je weet ook niet of ze w goed samen kunnen. Wij verwachten een twee eiige tweeling waarschijnlijk. We kennen dus een tweeling in onze vriendenkring die vanaf baby af aan niets van elkaar moesten hebben. Vochten, beten, krabden elkaar letterlijk de tent uit zodra ze konden rollen. Buiten dat worden ze in het zkh geboren (met een ks) en liggen ze dus sowieso al apart. En we hebben thuis op onze kamer geen ruimte om ze bij ons te laten slapen.
daar noem je wel iets wbt dekentjes pakken en omhoog trekken. Daar niet over nagedacht. Oei dat lijkt me vreselijk als ze niet samen zouden kunnen!
Wij hebben ervoor gekozen om ze beide meteen in een eigen ledikantje te leggen. Daar heb ik ook nooit spijt van gehad trouwens haha. Wel hebben wij ervoor gekozen ze op hun eigen kamertje te leggen omdat 2 ledikantjes niet past op onze slaapkamer, maar dat had ik achteraf liever niet gedaan, al hebben ze er niets van gekregen hoor en lagen ze heel vaak gewoon lekker in ons bed, zeker na het drinken bij mij. Wat ik zou doen als er nu een tweeling bij ons bij zou komen, 1 bedje in onze kamer zetten en dan met de voetjes naar elkaar leggen, wel met de lakentjes zo dat ze er niet onder kunnen schuiven. Oh en als ik erbij was lagen ze wel gewoon bij elkaar in de box bijv en samen in 1 bedje terwijl ik de was opruimde of aan het poetsen was boven.
Lief he, al die foto's van tweelingen in 1 bedje... Wij mogen ook, in november en hebben gekozen om een tweelingwieg te huren voor de nachten op onze slaapkamer ( 2 aparte matrasjes) en overdag slapen in eigen ledikantjes op eigen kamer. Nouja, dat is nu het plan het is maar kijken hoe het wordt.
Dat vind ik ook een goed idee Klaasje!! Alleen dan wbt optrekken van dekentjes wat hierboven werd genoemd, als ik ook slaap heb ik dat natuurlijk niet in de gaten.
M'n achterlichten heeft een tweelingwieg laten maken.. Eigenlijk heel simpel om te doen! En met 2 matrasjes kunnen ze mekaars dekentjes weg trekken.. Ze slapen er heerlijk in
Google even op ikea kinderledikant tweeling. Die tweelingbedjes kan je dus zelf heel makkelijk maken Toch hebben wij voor 2 losse bedjes gekozen.
Onze jongens hebben gelijk een eigen ledikantje gekregen, ze sliepen wel bij elkaar op de kamer. Ze hebben 8 weken in het ziekenhuis gelegen en de laatste 3 weken mochten ze bij elkaar in een bed. Dat was wel super lief maar thuis vonden wij het toch handiger om ze een eigen bedje te geven
Onze tweeling heeft de eerste 6 weken bij ons geslapen in een ledikantje. Met de hoofdjes na elkaar toe zo kon ik ze allebei veilig instoppen! En had ik ze toch dicht bij me!
Onze meiden sliepen in het zh al apart. Waar we ook heel blij om waren. Thuis overdag sliepen ze beneden in een tweelingwieg. Beide een eigen matrasje en zat een gaas tussen zodat ze niet naar elkaar toe konden komen. Tweelingwieg van Kindekeklein - tweeling hangwieg - nog even heerlijk samen slapen. S'nachts slapen ze bij elkaar op de kamer maar wel hun eigen bedje..
Wij laten onze drieling gewoon gelijk in een eigen ledikantje slapen op hun eigen kamertje. Heb trouwens op marktplaats wel veel tweelingwiegen voorbij zien komen.. Misschien zie je daar iets?
Hier ook een box neergezet en daar 2 matrasjes in laten maken. Mochten ze na een paar maanden gaan rollen/schuiven dan is er zo een schotje tussen de matrasjes gezet.
Ze hadden allebei een eigen ledikant, de kraamverzorgster legde ze die week bij elkaar in bed en dan met de voeten naar elkaar maar dat vond ik zelf niks. 'S nachts sliep er 1 aan mijn man zijn kant in het ledikantje en 1 aan mij kant en degene die bij ons lag was dan gelijk waar we die nacht de luier etc voor deden, alleen voeden deed ik meestal zelf ivm borstvoeding. Toen we op flesvoeding over waren deed mijn man dat ook bij degene aan zijn kant. Al sliepen ze meestal bij ons in bed tot ze twee waren. Overdag legde ik ze wel samen in de box of op het speelkleed te slapen.