Op de een of andere manier kom ik niet uit met mijn boodschappenbudget van 500,- per maand (2 volwassenen, 2 kindjes (4 en 1 jaar). Van dit bedrag doe ik de normale boodschappen (eten, drinken, fruit, groenten, luiers, drogisterij artikelen). Ik haal mijn boodschappen bij verschillende supermarkten (AH, Dirk, Jumbo, Lidl, Aldi). Luiers (Pampers) en luierdoekjes koop ik in de aanbieding. Shampoo, tandpasta, etc vaak bij de Etos of een andere drogisterij. Brood altijd bij de bakker, vlees bij de slager of supermarkt. Wc papier en keukenrollen bij de Makro. Hoeveel boodschappengeld hebben jullie, waar haal je je boodschappen (koop je dan a of b merken), hoe vaak per week ga je naar de supermarkt en hoeveel besteed je dan uiteindelijk (ongeveer) per week? Werk je met een briefje, een weekmenu of doe je het anders? Ik lees graag tips want het moet hier anders gaan.
Ik ga alleen naar de markt en naar de AH. Budget is 75 per week incl luiers. En eigenlijk gaat mij dat best goed af! Vorige week maar 40 uitgegeven. Maar zo af en toe zit er ook wel eens een week bij van 100. Het is gewoon veel b-c merk halen en op de aanbiedingen letten. Ik stem bijv vaak een avondmenu af op wat er nog in de vriezer zit of wat er in de folder staat. Vlees haal ik altijd op datum (35% korting) en gaat de vriezer in. Dus voor vlees geef ik bijv max 2,- per dag uit. Luiers van kruidvat eigenmerk en billendoekjes van ah basic. Fruit en brood halen wij op de markt. Spulletjes als shampoo altijd 1+1 gratis bij bijv kruidvat of haal het bij de action. Tandpasta hebben wij altijd oral b expert, ook altijd wel ergens 1+1 gratis
Uhu.. 120-200 per week.. Ligt er aan wat er gekocht moet worden.. Ik haal ook vaak kleine dingetjes die bij gekocht moeten worden.. Denk aan handdoeken, beddengoed, kleren, make up.. Sommige producten verkopen ze ook bij de XL winkel en dan zit het bij m'n boodschappen ingerekend.. Als ik een grote boodschap haal dan ga ik ook met de taxi en dan kost dan al gauw 7£ heen en terug.. Vaak probeer ik wel te lopen of met de bus te gaan op de heenweg en dat scheelt.. Nu ik een fiets heb en rustig op en neer met de fiets naar de winkel ga zal mij dat ook wel wat schelen.. Maar zal denk wel rond de 100-150£ per week blijven.. En dan is hier alles 3x zo goedkoop als in Nederland.. Deels heeft het er mee te maken dat ik geen vlees in vries, de man eet dat niet en hij is de grootste vlees eter.. Met die man van mij kan ik heel slecht eten plannen. Als hij er geen zin in heeft dan is het soms zinloos om te koken, zo kan ik bijv. ook niet meer kipfilet in de voordeel kopen en koop ik altijd 2 fillets per keer wat ook snel aantikt.. Maarja ik heb vaak geen tijd omdat te ontdooien gezien ik het vaak maak wanneer de man al het anders niet moet.. Zucht.. Ik maak trouwens wel lijstjes maar dit is omdat ik anders belangrijke dingen vergeet en nog meer uitgeef. De man van mij is nog veel erger.. Die komt thuis met allemaal lekkere dingen in plaats van eten..
Ik red t ook nooit... zit minstens aan 150 per week we houden ook heel erg van goede wijn en etentjes geven Maar toch vind ik t te gek voor woorden moet veel minder kunnen
Wij maken per week ongeveer 150-175 op aan bovengenoemde spullen. Dit kopen we bij de slager, kaasboer, etos en ah. Ik ben geen koopjesjager. Koop gewoon wat ik nodig heb en waar ik zin in heb. Wel maak ik altijd een boodschappenbriefje. Hier houdt ik mij netjes aan alleen mijn man en tienerdochter niet, die gooien vanalles in de kar. Van sommige producten hebben b merken mijn voorkeur omdat ie net zo lekker/goed zijn als de a merken. En soms zweer ik juist bij a merken. Dat wisselt dus nogal. Wij doen 1 x per week boodschappen met het hele gezin (4 man). Gezellig.
Wij geven 400 per maand zoiezo uit.Vaak geven mijn vriend en ik nog wel éxtra geld uit aan lekkere dingen enz. 100 pwk,we halen het meeste bij de Jumbo/Lidl/AH. Ons tweede kindje kan elk moment geboren worden,dan denk ik dat het 450 gaat worden ivm luiers en babyvoeding. Shampoo,deo etc zit hier meestalniet bij in.Dat halen we allebei apart. Ik probeer wel op de aanbiedingen te letten,met name wasmiddel en vaatwastabletten.Verder halen we a merken maar ook huismerken. Ik werk ook altijd met een briefje,nu ik verlof heb ga ik vaker en geef ook meer uit.Als ik weer ga werken doe ik weer gewoon 2x pwk boodschappen.Op vrij/zat en op woe. Verder vind ik dat wij niet eens heel gek eten of luxe oid.
Hier heb ik een boodschappen budget van 70 euro per week voor een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen. Ik maak elke week een weekmenu, koop veelal b-merken of budget en wij kopen weinig tot geen frisdranken en sappen. Mijn kinderen drinken veel water of verdunde limonade. De boodschappen haal ik, op het brood na, gewoon in de supermarkt. Groenteboer, kaasboer of slager sla ik over, te duur. Het boodschappenbudget is inc luiers, wasmiddel etc. Dit koop ik af en toe met aanbiedingen. Shampoo e.d koop ik bij de budgetstores zoals action. Dat laatste scheelt enorm! Ik red het met het budget omdat wij niet echt uit de ban springen en niet vaak uitgebreid of luxe koken. ook wordt er hier weinig gesnoept.
Ik heb ook geen idee wat we uitgeven maar heb misschien nog wel een tip voor je; wij kochten ook altijd pampers, wel eens kruidvat enzo geprobeerd maar die vond ik zo stug, niet fijn. Maar door toeval een keer pampers van lidl gebruikt van iemand, en die waren echt fijn! Die kopen we nu dus en zijn echt 3x zo goedkoop! Scheelt toch weer
Lekken die bij jouw niet snel door? Ik moest echt elk uur verschonen.. Anders waren ze zeike nat 😰
Hier hebben we een budget van 50 - 75 euro. Zijn met twee volwassenen en 1 baby. Hier doen we eigenlijk alles van. Voeding luiers doekjes fruit en groente voor onze zoon. En ons eten zelf. Alleen de spullen voor douche en dergelijke zit er niet in. Hier haal ik een hele voorraad van als het in de aanbieding is. Of bij de op = op
Mijn man en ik en een kleine van vier maanden. Ik reken 350 per maand en kom eigenlijk altijd goed uit. Ik ga naar de boni en voor het brood naar de bakker. Meerdere supermarkten ga ik niet af, heb ik echt de schurft aan. Voeding voor TW is van se Kruidvat en op de luiers heb ik een abonnement van Pampers. Eenmalig 350,- voor een jaar en ik hoef niet meer naar de luiers om te kijken. Ideaal. Ik kijk wel naar de prijzen trouwens hoor. Als ik wat kan besparen, doe ik het. Alleen als ik het A-merk lekkerder vind, dan neem ik dat. Ik kijk regelmatig in het krantje van de Aldi. Hier staan nog wel eens leuke non-foodaanbiedingen. Laatst een pak zwemluiers gekocht voor 3,50. De overige babyspullen koop ik bij Kruidvat. Kleertjes en speelgoed koop ik tweedehands. Het maakt mij niet uit, ik was de kleertjes (moeten er nog wel Goes uitzien) of maak het speelgoed schoon. Veel kan in de vaatwasser 🙃 Oh ja, zit er een Op=op voordeelshop bij je in de buurt? Een keer in se zoveel tijd koop ik daar heel veel dagelijkse producten in, zoals shampoo, badschuim, tandpasta, wasmiddel etc. Dit scheelt heel veel geld! Voorbeeld: shampoo van Schwartzkopf kost bij ee boni 3,- per fles (!) bij de voordeelshop heb je er drie voor 5,- Laatst weer een mand vol gekocht en was zo'n 50,- kwijt. Hier doen we dan weer een paar maanden mee. Ik doe trouwens 1x per week boodschappen via een lijstje. Dit komt omdat ik echt een hekel heb aan boodschappen doen.
Hier zo'n 80 per week. Dat is voor 2 volwassene, 2 kids (11&6) en 1 baby van 7 mnd. Hierin zit dus ook de luiers en flesvoeding (nutrilon+pap) en soms ook potjes groente. Ik koop vaak grote verpakkingen vlees die ik dan in porties invries. Doe praktisch al mijn boodschappen bij de jumbo (laat bezorgen) en koop zowel a als b merk. Ligt eraan wat er in de aanbieding is
Wij geven per week max 75 euro uit aan boodschappen voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Wij besparen door tegenwoordig de boodschappen online te bestellen via de Jumbo. Op deze manier kan je dus ook geen impuls aankopen doen als je alle rijen af gaat en je weet direct wat voor een bedrag je kwijt bent nog voor je gaat afrekenen. Wij hebben voor dit bedrag een hele week avond eten, lunch, ontbijt, drinken en koekjes voor school, gewoon wat vreterijen voor de lekker, eigenlijk dus gewoon alles om de hele week mee rond te komen.
Wij hebben een maandbudget van 300,- en halen de boodschappen bij de Boni. De producten zijn van B-merken of het goedkoopste (ligt wel aan de smaak). Ik kijk altijd eerst wat er in de kasten ligt en of er nog aanbiedingen zijn en dan maak ik weekplanning wat wij eten. (dag kan wisselen maar het eten is in huis) Ik heb altijd een boodschappenlijstje en neem eigen zelden iets mee wat er niet op staat. Brood komt wel van de warme bakker, de rest eigenlijk allemaal van de supermarkt. O ja wij zijn een gezin van 4 (2volw. 2kind.)
Hier ook een maand budget van 500,-. 2 volwassenen en een peuter. Ik koop hiervan: Alle boodschappen bij de AH. Merken variëren van budget tot A merk Drogisterijspullen, dit koop ik wel altijd in acties bij de Kruidvat Luiers soms, soms bestel ik ze en dan betaal ik ze van het bedrag dat ik reserveer voor online bestellingen Kattenvoer en grit voor 3 katten Evt eten bestellen of afhalen Ik maak altijd een weekmenu en maak dit op basis van de aanbiedingen van die week. Ik kom helaas niet altijd uit en dan moet ik dus aanvullen vanaf de gewone rekening. Toevallig ben ik net weer begonnen met het hele bedrag te pinnen en kijken of ik het dan wel red. Want steeds los pinnen is te verraderlijk voor mij. Oja, mijn koopzdgels zitten ook in dit bedrag. Elke zegel kost 10 cent dus eigenlijk heb ik een budget van 450
150-250 per week. Wij zijn met 3 volwassenen, 3 kindjes en een hond. Ik koop al mijn boodschappen bij de Sainsbury's (vergelijkbaar met Appie) Ik laat in ieder geval de week boodschappen bezorgen op zaterdag en ga dan vaak nog 1-2x per week vers fruit en groente halen. Ik koop voornamelijk a merken, vind ik toch altijd lekkerder. Bij de drogist haal ik alle verzorgingsproducten en de pampers voor de kindjes. Mijn shampoo en conditioner zijn 17 euro per 2/3 weken. Vriend heeft een shampoo van 6 euro per maand ofzo? Kindjes gebruiken Naif. Wasmiddelen koop ik 1x in de zoveel tijd in de aanbieding. Gaat dus ook niet van het budget af maar is extra. Ook bestellen wij regelmatig eten, dat zit wel al bij het bovengenoemde bedrag in. Wil wel graag besparen, maar heb geen flauw idee hoe en waarop haha.
Ik had eerst ook een budget gesteld van 500, maar in de praktijk redden we dat nooit. Ik probeer nu 600-650 aan te houden. Nog niet altijd makkelijk trouwens.
Wij zijn met zijn vijven: twee volwassenen en drie kinderen van 4, 2. We hebben een budget van 100 per week. 400 per maand dus. Dit is voor alles wat we in een winkel kopen. Dus boodschappen, wasmiddel, schoonmaak, toiletartikelen, luiers, doekjes, kleding, uitjes, cadeautjes indien nodig en andere zaken. Hiervoor maak ik wekelijks een lijstje en een weekmenu. Boodschappen is tussen de 50 en 70 per week. Ik doe alleen boodschappen bij de Plus en voor de vergeten dingen loop ik als ik als ik met de kinderen naar de markt ga langs de Nettorama of Albert Heijn. Anders ook de Plus. Luiers kopen we daar ook van Bumblies. Anders de luiers van het etos merk als daar een goede aanbieding is. Shampoo ook allemaal etos. Voor de kinderen de baby lijn zonder zeep, parfum, parabenen etc. Veel goedkoper dan neutral en andere dure merken en geen schilfers en uitslag meer op het hoofd. 1,79 voor een flesje. Voor onszelf de shampoo als het in de aanbieding is voor 1 euro. Voor mij werkt dit goed. Als ik naar 6 winkels ga neem ik teveel onnodige dingen mee.
Wij gebruiken 200 per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Is best veel dat weet ik maar ik heb geen zin om verschillende winkels af te gaan voor aanbiedingen ed. Gewone boodschappen bij boni of jumbo en brood van de bakker. Luiers kv. Ik ga meestal om de dag naar de winkel en heb dus geen weekmenu. Ik maak soms een briefje maar meestal niet. Nu is mijn man ook een grote eter en snoept daarnaast ook nog hem graag dus dan is dat geld zo op.
We hebben max 100 euro per week te besteden voor twee volwassenen en 3 kids van 14, 11 en 7 voor de helft van de week. Ene week 5 dagen andere week 3. We proberen zo gezond maar goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Elk bedrag wat we overhouden kunnen we sparen om eens wat met de kids te doen. Ik haal veel bij de Lidl en de aanbiedingen bij Dirk en ah en redden het er aardig mee.