Mijn kinderen spelen nu met lego en playmobil aan de eettafel. Niet handig, want ze moeten natuurlijk altijd opruimen als we gaan eten. Ik wil niet dat ze op de grond spelen ivm kleine kinderen. Op hun eigen kamer mag best eens, maar ik vind het ook gezellig als ze gewoon beneden aan het spelen zijn. Hoe en waar spelen jouw kinderen? Ik ben op zoek naar inspiratie voor een lego tafel oid waar de kinderen rustig kunnen spelen evt met opberger. Een tijdje terug zag ik op het forum dat iemand een lego-tafel had gemaakt met 2 wasteiltjes erin voor het speelgoed. Helaas zat er geen foto bij. Dus show je speeltafel en evt je lego opberger.
Hier geen foto nu maar mijn oom heeft een legotafel gemaakt. Gewoon een tafeltje met in het midden een gat voor een afwasbak. Aan beide zijden is er een lego grondplaat op gelijmd.
Ik zal vanavond even een foto plaatsen. Wij hebben sinds vorige week een fantastische tafel!! Simpel gemaakt ook!
Wij hebben beneden een salontafel als knutseltafel. Met een bijpassende kast voor de knutselspullen. Dit was onze oude salontafel met bijpassende tv kast. Dit staat in de hoek van de woonkamer. Dit kan natuurlijk ook als legotafel gebruikt worden. Boven heeft mijn man van een grote deur van de kringloop een speeltafel gemaakt. Was een foeilelijke deur haha. Maar met een restje van een pvc vloer en 4 metalen poten is dit een stoere tafel geworden. Hij wordt als playmobil tafel gebruikt. Onder de tafel is ruimte genoeg om speelgoedbakken te plaatsen.
Wat superleuk! Zijn die twee kastjes van Ikea standaard zo? En die plank, kun je die makkelijk ertussen bevestigen? Ook van Ikea? Dit ga ik mijn man laten zien, heel leuk.
Wij hebben een speelkamer op zolder waar ze beide hun lego hebben staan en ook kunnen laten staan... We hebben ook die Ikea opbergers om de stenen in op te bergen. Geen tafel want dat vonden ze hier niet fijn spelen. We hebben voor onze zoon een kleed op de grond van een weg en voor onze dochter een ander kleed.
Wij hadden vroeger twee kasten van de gamma oid, beetje moeilijk uit te leggen maar ik ga het proberen. Waren van plastic met van die semi-doorzichtige laatjes die normaal gebruikt worden voor het opbergen van spijkers, schroeven en andere kleine klus spulletjes. Zo hadden we een la voor hoofden, beentjes, geel, blauw etc. Elke la had meerdere vakjes.... Heel erg praktisch in ieder geval, hoefde we ook nooit dozen om te gooien (hoewel het een troep bleef zo nu en dan haha). Niet de mooiste oplossing maar als je die kasten/dozen in een kast uit h zicht op kan bergen heb je daar ook geen last van
Het zijn 3 kasten van Ikea. Ik heb het idee gejat van pinterest. That Mommy Blog: Lego Storage and Play Table: An Easy IKEA Hack!
Wij hebben zoiets voor de duplo: https://www.google.nl/search?q=ikea+lack+duplo&biw=1920&bih=985&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI0PbAmN_IxwIV5arbCh2LnwwW#tbm=isch&q=ikea+lack+lego Voordeel is dat het tafeltje makkelijk verplaatst kan worden.