Ja, ik weet dat het geen probleem is maar is het ook leuk genoeg voor een jongen? Misschien zijn er moeders met dansende zonen die ervaringen willen delen
Mijn zoon (bijna 9) danst. Vorig jaar is hij begonnen met klassiek & Streetjazz. Nu doet hij breakdance. Alle drie vindt hij heel leuk maar alleen breakdance is nu haalbaar omdat hij ook nog hockey-ed.
Wat leuk! Mijn zoon wil ook graag breakdance'en maar hij is daar nog te jong voor. Voorlopig doet hij 1x per week streetdance. Het punt is hier dat hij nu op judo, dansen en waterpolo zit. Ik heb hem laten kiezen voor 2 van de drie en hij heeft voor judo en dansen gekozen.
Hier enkel een dochter op dansles (jazz ballet), maar ze hebben bij haar dansschool ook speciale jongensdanslessen. En een vriendje van haar zit bij een andere dansschool ook breakdance.
Mijn zoon (bijna 4) wil ook op dansen. Hier is het allemaal vanaf 5, maar dan jazz. Ik zie niks speciaal voor jongens. Is dat wel leuk voor jongens dan?
Als je zoon het leuk vindt maakt het toch niet uit dat er verder veel meisjes zijn? Bij mij op jazz ballet zat altijd 1 jongen. En hij danste altijd de hoofdrol want hij was gewoon echt heel erg goed. Dat. Hij met verder enkel meiden zat... Maakte hem niks uit.
Ik denk dat het op deze leeftijd niet zoveel uitmaakt. Hier hebben ze van 4 tot 6 jaar clipdance. Mijn zoon gaat nu streetdance doen, dat is van 6 tot 9 jaar, daarna kan ie bij boys only terecht.