Wikkeldeken voor de winter voor de MC..?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saar22, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben even aan het speuren naar een wikkeldeken die ik in de winter in de maxi cosi kan gebruiken. Is dat handiger als een voetenzak en net zo warm? En welke is dan handig. Onze eerste was een zomerkindje en dat is toch wel erg anders.

2. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er een van snooze. Super veel plezier van. Zo lekker zacht en warm! En er zitten gaten in om de riempjes door te halen. Blijft mooi in de mc liggen.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik had een lodger shelter, was ideaal voor in de mc, vond hem niet geschikt als draagzak, kindje lag er zo raar in, vond dat ook niet fijn, maar in de mc was hij ideaal, lekker warm

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier ook weer eentje gekocht van Snoozebaby, ideaal!
    Voetjes erin en riempjes kun je erdoor trekken!

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    De zak van Koeka. Heerlijk ding! Heb de roze van dochter verkocht en nu een voor de baby weer terug gekocht.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kun je die snoozebaby ook gebruiken in de mc zonder dat je de riempjes door de wikkeldoek doet? En is die warm genoeg voor de winter? Ziet er wel leuk uit in ieder geval.

De koekazak is niet echt een verbetering op de voetenzak die ik al heb. Ziet er wel heerlijk warm uit.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ik had altijd gewoon de voetenzak, lekker makkelijk eigenlijk en kon ie zelfs met vorst gewoon in een shirtje e.d. in zweten dat ie deed haha

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb een wrapper motion gekocht, deze kan evt. ook hij/zij dan evt. ook nog om in de wandelwagen.

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    min schoonzus had ook de snoozebaby voor haar decemberkindje en gebruikte die als enigste. was warm genoeg.
    en eventueel leg je er toch even een sjaal bij over voor als je het korte stukje buiten bent?

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Deze heb ik ook, ideaal! Kon de baby dan zo overhevelen van mc naar reiswieg en andersom. Heb ook een voetenzak voor de echte koude dagen.

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby overall
    Ik heb deze net besteld. Nadeel van koeka em snoozebaby leek me dat t niet waterdicht is. Deze lijkt me handig, zak en pak in een!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb ook gewoon de voetenzak....fijn ding ;)
    Waarom wil je die niet als ik vragen mag?

13. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    mijn eerste is een januari kindje. het was toen heel koud. ik deed haar altijd een vestje aan en daarover heen een dekentje ging prima en ze heeft het nooit koud gehad. het gaat toch vooral om het lopen buiten van en naar de auto. In de auto doe je toch de verwarming aan.
    had toen nog nooit van wikkeldekens en voetenzakken voor de maxicosi etc gehoord.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Moradora ze waren er gewoon hoor :D tenminste je eerste is van 2010?
    Hier gebruik ik de mc ook nog wel eens voor snel in de stad enz...

15. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    dat weet ik nu dat ze toen er waren:D maar toen nooit van gehoord, kende ook niemand die het gebruikte en zat niet of fora zoals deze haha. iedereen die ik kende gebruikte gewoon een jasje/vestje en eventueel een dekentje.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahaha oh:D
    Ik zag ze toen hangen bij de babydump;)

17. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    wij hadden een fleece wikkeldeken van Babybutt. Heerlijk. Lekker warm! Maar inderdaad niet waterdicht, maar ja het was alleen voor de ritjes van de auto naar binnen.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Waterdicht vind ik niet zo belangrijk. MC gebruik ik in de auto. Even vanuit huis hop de auto in en dan weer uit de auto en naar binnen.

Lov: Ik ben gewoon even aan het kijken wat handig is. Ik heb een voetenzak (niet gebruikt bij mijn dochter). Staat ook in mijn openingspost of het handiger is als een voetenzak.

Misschien denk ik wel te lastig maar na een zomerkindje die tijdens de hitte is geboren is het even schakelen naar een winterkindje.

19. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Mijn dochter is van zomer 2012, in de winter gebruikte we de maxi cosi dus nog volop. Ik vond de voetenzak van koeka ideaal! Hij is prijzig maar heb er veel plezier aan gehad.
    In de winter geen gedoe met jasjes aan/uit want de zak was warm genoeg. Hierdoor konden we haar slapend uit de mc halen en in bed leggen.

Een wikkeldeken lijkt mij lastiger in gebruik

20. rums

rums Niet meer actief

+ 1

Deel Deze Pagina