Hallo allemaal Ik zit met een probleem. Ik geloof dat ik mijn zoontje te verwend heb, wat betreft het drinken. Hij drinkt namelijk alleen maar appelsap. In het begin (toen we begonnen met wat sap), vond ik dat nog niet zo'n probleem, maar nu wel. Het is namelijk een beetje uit de hand gelopen, want hij drinkt niks anders meer. En ook als we op visite zijn is het lastig. Niet iedereen heeft appelsap en dan krijgt hij ranja oid. Maar meneer drinkt dan een slokje (hij probeert het altijd wel), maar laat de rest staan. Hij drinkt het gewoon NIET op. Laatst waren we de hele ochtend bij mijn zus. Het was toen heel warm en hij had veel gespeeld. Mijn zus had roosvicee in zijn beker gedaan. Hij heeft de hele tijd dat we daar waren NIET gedronken. In de auto op weg naar huis gaf hij aan dat hij dorst had, toen heb ik hem een pakje (appelsap) gegeven, en die dronk hij in 1 ruk leeg. Hij had echt dorst. Thuis heb ik het ook al zo vaak geprobeerd om hem gewoon water te geven, of ranja, of diksap, of appelsap aangelengd met water, maar dat drinkt hij gewoon niet. Ook als ik vol hou en hem niks anders te drinken geef, dan drinkt hij gewoon niet. Bij het ontbijt en middageten heb ik vanaf het begin af aan melk geprobeerd, maar ook dat wil meneer niet. Fruitmelk uiteraard wel. Zucht. Ik schaam me best om dit te vertellen, omdat ik een hekel heb aan verwende kinderen. Het voelt een beetje alsof je kindje een koekje krijgt van iemand en dan zegt je kind: "Die lust ik niet". Dat vind ik altijd zo vreselijk! Maar dit is eigenlijk precies hetzelfde. Ik weet niet zo goed hoe ik hem zover krijg om wat anders te drinken. Appelsap is ook nog eens slecht voor je tanden door dat zuur. En nu het zo warm is, wil ik wel dat hij genoeg drinkt, dus geef ik ook sneller toe en zet ik maar weer appelsap neer. Slecht, ik weet het. Maar anders kan het echt voorkomen dat hij gewoon de hele dag niet drinkt. Oja, laten drinken uit een rietje of een leuke beker helpt ook niet. Iemand tips?? Ik hoop niet dat jullie me veroordelen, want ik vind het zelf al erg genoeg. Oja, voor de duidelijkheid, mijn zoontje is ruim 2,5
Ik zou gaan afbouwen. Appelsap steeds beetje bij beetje gaan aanlengen met water. Zodat hij uiteindelijk aan de smaak van water gaat wennen. Kleine stapjes. En dan alleen nog maar water te drinken geven. Succes! Hopelijk werkt het! Ow en in mijn optiek is je zoon niet verwend, maar gewend...aan 1 smaak. Heel moeilijk om een peuter daarvan af te brengen hoor. ow zie nu dat je het aanlengen al geprobeerd hebt. Misschien leng je teveel met water aan?
Bedankt voor je antwoord! Ik vind het eigenlijk wel een goeie tip. Ja, ik heb al geprobeerd om aan te lengen met water, maar dan deed ik gelijk al best veel water erbij. Jouw idee om steeds wat meer water erbij in te doen vind ik zo gek nog niet! Ik ga het eens proberen! Bedankt!
Nou, het idee van Romy wilde ik ook opperen. Inderdaad de appelsap aanlengen met water en steeds wat meer water erbij doen.
Aanlengen met 10cc water ... de dag er op of daarop 20cc water en zo opbouwen. Ik heb hier ook een appelsap junkie en die geef ik na twee kleine glazen aangelengt met water (inmiddels half half) en dan drinkt hij normale hoeveelheden ... althans de helft minder sap. Het zal lukken maar neem niet te grote stappen ... met steeds 10 cc zit je na een week al op 70 cc minder sap ... na drie weken is het dan al redelijk in bedwang. Successs
Wat je ook kunt doen is biologische appelsap kopen. Is ook nog eens lekkerder en proeft net wat anderd dan gewone appelsap. Iets minder zoet en zoals bovenstaande steeds met meer water aanlengen.
Troost jezelf dat het teminste appelsap is en geen fris net zoals die aflevering van babys en fastfood . Mijn dochter drinkt hélémaal geen water. Als baby niet, als peuter niet. Ze drinkt verder wel karvan cevitam, appelsap, chocomel, fristi, melk. Jus d'orange, taksi etc. Probeer anders te variëren van drinken, lekker ananassapje, fruitsmoothie, andere smaak ranja. Of die waters met een smaakje..
En met dit weer wat meer fruit geven? Of misschien lust hij wel waterijs, dat kun je natuurlijk zelf maken van allerlei sapjes en siroopjes en zo sterk als je wilt. Ijsblokjes van appelsap door het water?
Ik zou ook geleidelijk aanleggen met water. En niet overstappen op een andere sap, want dan verleg je het probleem alleen maar. Het is heel goed als het kind water leert drinken. Als je dat voor elkaar krijgt zou ik het even volhouden met alleen sap. Daarna beginnen met 1x per dag een Sapje.
Allemaal ongezonde troep dus.. Iedereen moet het zelf weten maar ts laat duidelijk weten continu appelsap ongezond te vinden. Dat heb je er dus niks aan om het kind te gaan wennen aan allerlei andere ongezonde zoete bende Ik zou ook steeds een beetje meer water toevoegen... Moet vast lukken! Hier een kindje van 1 jaar wat alleen water, melk en vers geperste sinaasappelsap drinkt.
Dacht ook aan diksap appel! Vind het er erg op lijken, en dat maakt het misschien ook makkelijker om deze steeds iets wateriger te maken. Mijn kinderen willen ook geen water, maar als ik hele waterige diksap maak (dus niet een 7de deel diksap, maar eerder een 30ste) is het prima. Afbouwen van zoetheid lukt dan hopelijk wel.
Ik wil jullie bedanken voor de antwoorden! Ik kan hier zeker wat mee! Vind de appelsap ijsblokjes ook een erg goed idee! Heb hem vanmiddag 1/3 water en 2/3 appelsap gegeven en dat dronk hij al heel goed leeg. En daar ben ik heel blij om! Ik hoop echt dat hij op een dag gewoon water gaat drinken, en inderdaad maar 1 of 2 x per dag een sapje. Daar voel ik me ook veel beter bij. En diksap appel gaat mee bij de volgende boodschappen ronde!! Bedankt dames!!
Je zou is hier op moeten kijken: al die sappen zijn zo slecht voor je gezondheid, helemaal omdat we er met z'n allen zo veel van drinken. Misleidende limonade | Neee.nu Ik geef mijn zoontje altijd diksap, puur appelsap of water, een tijd geleden kwam ik erachter via mijn schoonzusje dat het E202 en E621 echt zo slecht was en sinds hij dit niet meer drinkt is hij ook niet meer verkouden geweest en kan hij ook een heel stuk beter naar de wc. Dus appelsap is best als het maar puur is zonder 'aroma's zoals ze met een schuilnaam ook wel op het pak staat. Ze verkopen ook vaak van eigen merk appelsap maar dan moet je wel goed kijken op de achterkant wat er in zit. Groetjes
Wat goed dat t werkt. Als je dit zo dagelijks doet heb je op 3 bekers drinken al 1 beker appelsap bespaard! Hier staat standaard een fles water op tafel met dit weer. Ideaal, water is zo makkelijk en goedkoop.
Wij hebben de appelsap van de Aldi. Ik heb net achterop het pak gekeken, maar als ingrediënten staat er alleen maar: Appelsap uit sapconcentraat. Wat houdt dat dan precies in?
Bedankt... Klinkt allemaal best smerig als je het zo leest. Wat een troep zit er toch in onze voeding, niet normaal... Edit: Ik drink zelf ook wel eens de ijsthee van de Aldi. Ik heb net even op het pak gekeken. Ingrediënten: water, suiker, perziksap (3%) uit sapconcentraat, glucose-fructosestroop, thee-extract (0,12%), voedingszuur: E330, zuurteregelaar: E331, aroma, antioxidant: ascorbinezuur. Gatver...
tja dit is allemaal natuurlijk net zo slecht als appelsap en dat wil ts niet meer volgens mij. En alle baby's drinken water als ze kans krijgen om eraan te wennen. Alle baby's lusten dat als ze niks anders krijgen. Heb nl nog nooit van een baby gehoord die geen melk lust
ts, haha nou goed dat je zelf weet hoe slecht het is Ik denk dat steeds meer verdunnen en diksap appel de beste opties zijn.