kinderwagen oplossing voor baby + kind 14 maanden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sandana, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo dames,

ik neem aan dat er hier meer ervaringen zijn voor de situatie waarin ik nu terecht kom :)

Ik ben zwanger en als ons kindje straks geboren word, dan hebben we een baby en een dreumes van 14 maanden. En aangezien ze niet snel is in haar ontwikkeling houd ik er rekening mee dat ze dan nog niet loopt. Momenteen is ze 6,5 maand en ze draait op de buik, maar nog niet terug.

We hebben nu een maxo cosi mura 4 en zijn hier super tevreden over! Echt super degelijk met grote banden.

Hoe hebben jullie dat opgelost? Mijn man zou een goedkope vouwbuggy erbij halen zei hij. Maar ik heb nu een fijne, degelijke buggy op mijn mura 4 en vindt het dan belachelijk om haar in zo'n prul te zetten. Bovendien als ik alleen met de kinderen weg moet gaat dat niet, dan moet ik 2 wagens duwen.

groetjes en bedankt voor het meedenken!

2. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    Beetje zelfde situatie hier. Ben komende week uitgerekend van de tweede.
    Heb ook de mura 4 ivm die banden.

Er staat nu een easywalker duo te wachten...zelfde soort banden en lekkere vering.
    Verhalen hier op het forum waren allemaalnpositief.

Succes met je zoektocht en zwangerschap!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zou met zo`n klein verschil of gaan voor een duowagen of baby in draagdoek en Naomi in haar eigen wagen.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ ikweetniks
    Wat is de reden dat je nu voor easywalker gaat en niet voor zoiets van maxi cosi zelf?
    Gewoon nieuwsgierig hoor...

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier net de 2e geboren en mn 1e is nu 16 mnd. Wij hebben gekozen voor een duowagen die je ook als enkele kan gebruiken, de bugaboo donkey duo. Met zo weinig leeftijdsverschil zou ik echt voor een duowagen gaan.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zeker voor een duo wagen gaan! Hier hetzelfde probleem en ik wil de ABC zoom gaan halen.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Onze jongens scheelden ook 14maanden, ondanks ik super tevreden was met mijn quinny hebben we gelijk een urban jungle duo wagen gekocht, en dat is geweldig geweest, nooit spijt van gehad!

8. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Bij ons staat de bugaboo donkey ook te wachten:) er zal straks een kleine 17 maanden tussen zitten

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb de ABC Zoom en voor korte stukjes gewoon een buggy en draagzak/doek.

10. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    Hi,

Volgens mij heeft maxi cosi zelf geen duowagen...

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Je hebt een paar keuzes om alleen weg te gaan;
    - Duowagen
    - Draagzak/doek
    - Meerijdplankje/zitje

Alle 3 hebben hun eigen voor en nadelen...

Wij hebben gekozen voor een duowagen (terwijl mijn dochter zelfs al 25 maanden was toen de jongste geboren werd) en die gebruik ik al 3 weken bijna dagelijks! De oudste kan prima een stuk lopen hoor, maar vliegt nog alle kanten op dus als ik naar de winkel wil om boodschappen te doen vind ik het wel zo prettig als ik haar vast kan zetten. Wij hebben een abc zoom design 2e hands gekocht. Super wagen! :)

Ook een draagzak/doek vind ik erg prettig en gebruiken we geregeld. Voor de eerste weken een zachte rekbare doek, daarna gebruik ik de bondolino drager. Ideaal!

12. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Baby in doek en andere in de wagen is een optie maar ik spreek uit ervaring en een duowagen is zeker erg fijn. Tot ze drie zijn zitten ze vooral bij langere uitstaptjes toch nog regelmatig in de wagen. En voor jou ook wel zo prettig om ze in het zicht te houden bij bijv. het shoppen. Ik zou zelf wel voor een wagen kiezen die je van 1 naar 2 en andersom kunt ombouwen. Maar dat is persoonlijk. Hier de donkey en die bevalt erg goed. Al was ik tevredener met mijn Joolz maar die maakt helaas geen tweelingwagens.

13. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Wij hadden hetzelfde met de oudste 2. Gekozen voor een duowagen Jane Powertwin, 3 luchtbanden, duwt erg licht, zitjes achter elkaar (kon zelfs door de kruidvat) Paste in mijn kleine autootje en de oudste heeft er tot ruim 4 jaar ingezeten (en hij is groot!) Ideaal!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook een abc zoom! Heb hem gekocht toen onze zoon werd geboren, die scheelt precies 2 jaar met de oudste, en nu weer in verwachting en zit er 23 mnd tussen. Ben er heel blij mee, hij rijd heerlijk.

15. Wonder88

Wonder88 Lid

23 apr 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is de mountain buggy one+ geen optie. Kun je ook van 1 naar 2 verbouwen. Maar is niet groter dan een 1 wagen. Daarnaast is die niet zo belangrijk zwaar als de meeste wagens :).

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Okee dank je voor de suggesties. Had het idee om een duo wagen kopen en de onze houden, maar wellicht is zo'n om te bouwen wagen van 2 naar 1 en andersom dan toch handiger. Scheelt weer een hoop bergruimte.

Wel vind ik dat een duo wagen de twee kinderen naast elkaar moet hebben. Achter elkaar vind ik echt jammer, als ze later beide in de buggy zitten kan de achterste niets zien.

Maar ik vraag mij af of die abc en die donkey en zo goed klein opvouwbaar zijn? Hoe gaan ze in de auto?

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik begrijp net van google dat om te bouwen kinderwagens altijd de kinderen achter elkaar heeft zitten... eens ff kijken wat we doen dan.

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #18 Sandana, 2 jul 2013
    Laatst bewerkt: 2 jul 2013
    Volgens mij hebben alleen de easywalker en de bugaboo donkey de stevige luchtbanden die ik wil. Van die kleine plastic wielen vind ik verschrikkelijk.
    En van deze kan alleen de donkey van 2 naar 1 omgebouwd worden. Prijsverschil van deze 2 merken in een 2e handse is wel gigantsch...

Misschien verder nog iemand suggesties?

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    klopt niet helemaal hoor.
    De donkey heeft ze naast elkaar, in de mono versie schuif je de wagen in.. in duo zitten ze naast elkaar

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja ben erachter... alleen die wagen is zelfs 2e hands heel duur. De easywalker is dan veel goedkoper.

Dus evt wordt het toch de mura houden en dan die easywalker. Heb in elk geval nog een lange tijd dus kan mp in de gaten houden :)

Deel Deze Pagina