Smal autostoeltje voor baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gijsje, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij hebben een Hyundai H300 bus met een 2,5 zits bank.Weet iemand het smalste autostoeltje wat er te verkrijgen is ik ben namelijk bang dat het niet gaat passen (we hebben geen achterbank)

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Misschien handig om even te vragen in een babyspeciaalzaak? Ik zou het namelijk echt niet weten!
    En je kunt in zo'n zaak ook vragen of je even mag proberen, toch? Dat kan met kinderwagens ook, even kijken of hij wel achterin je auto past. Maar dat zal bij jullie wel niet nodig zijn, denk ik ;)

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja dat gaan we maar doen denk,kan ook geen afmetingen vinden op internet.De bus is pas nieuw (6mnd) en toen zeiden ze in de grage dat het wel moet lukken maar nu zeggen verschillende weer dat het niet met alle stoeltjes past.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik zou me over een autostoeltje nog niet echt druk maken. De kleine zal eerst (ong) 9 maanden in de maxi cosi liggen en volgens mij zijn die allemaal even breed. Wie weet hebben jullie tegen de tijd dat de kleine in de groep 1 stoel moet al wel weer een andere auto. Ik zou nu ook echt nog geen vervolg stoeltje kopen voor je beeb, stel je voor dat je nu 200 euro uitgeeft aan een stoel waarvan jij denkt dat tie goed is en straks gaat je kleine erin zitten en die zit er voor geen meter in ( geloof me is gebeurt bij kennissen van mij) erg vervelend. In de baby winkels adviseren ze ook om de beeb mee te nemen als je voor een vervolgstoeltje gaat kijken.

Heel veel plezier en suc6 de komende maanden.
    Groetjes Kim

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik bedoel ook een maxi cosi of een auto stoeltje voor een baby van 0,zo staan ze iig in die boeken beschreven die ik heb van Babykamerpaleis.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oei, wij hadden vroegah een vrij smal autostoeltje voor de oudste maar die mogen niet meer...(oud keurmerk zegmaar)
    maxi-cosi had eerst ook smallere autostoeltjes dan nu.
    Voor meike hadden we een baby relax autostoeltje maar weet niet of deze nou smaller was.

Heb je trouwens wel een 3 puntsgordel om de middenplek?

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je kijkt op de site van een vliegtuigmaatschappij naar autostoelen van groep 0 zie je een lijst met merken en type autostoelen die mee in het vliegtuig mogen. De reden dat ze mee in het vliegtuig mogen heeft te maken met de breedte van het stsoeltje. De maxi cosi Cabriofix bijvoorbeeld mag niet mee in het vliegtuig. Het nieuwe model van Maxi cosi de Pebble daar in tegen mag wel mee in het vliegtuig want die is wat smaller.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    had dat niet juist met de lengte cq hoogte van de stoeltjes te maken? Die van ons had een te hoge knik waardoor hij niet onder de stoel of in het bagageding pastte.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    We willen zo'n isofix kopen,dan heb je dat niet nodig begreep ik.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

een isofix moet je wel de punten voor hebben anders kun je hem niet bevestigen . dan krijg je een easybase maar dan kom je altijd op een maxi cosi want andere autostoeltjes passen niet op die systheemen

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nou we gaan gewoon maar eens naar een babyspeciaalzaak kunnen we ons laten informeren en passen,want echt ik zie door de bomen het bos niet meer haha

Deel Deze Pagina