Wat voor een benodigdheden voor een labrador?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

1 nov krijgen wij onze pup en ben me nu aan het uitleven op zooplus.nl haha. Wat heb je allemaal nodig voor een hond?

Ik heb nu:
    Voer, mand, riem, voedingsbakken.

Iemand?

2. Rono

Rono Niet meer actief

Oja, en wat voor een riem gebruik je bij een pup? Ik wilde eigenlijk een rol riem gaan gebruiken.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik zou zeker een bench nemen, ideaal! Let wel op dat je je hem goed gebruikt/aanleert, even googlen op benchtraining.

4. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    heb voor laska een korthouder genomen, toen ze goed liep pas een rolriem.

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou in het begin geen rolriem gebruiken. Wij hebben ook een labrador en zijn begonnen met een gewone riem. Als je een cursus gaat doen mag je ook geen rolriem gebruiken. En inderdaad een bench is erg handig. En een paar speeltjes voor de hond is ook wel handig

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    touw, bal, poepschepje.. lekkere deken...

7. Rono

Rono Niet meer actief

oh dan ga ik op mp wel op zoek naar een bench!

Heb nu ook een nylon normale riem in mn winkelmandje zitten

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bench is ideaal! Stel je gaat een paar uurtjes weg en je hondje zou dingen aanknauwen, dan is een bench wel een uitkomst. Sowieso is het erg makkelijk voor bijv 's nachts etc

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik zou een gewoon riempje nemen, als ze pup zijn een wat kleiner en lichter exemplaar. Eerst leren zonder te trekken netjes aan zo'n riem te lopen. Daarnaast onthouden dat als je zo'n rolriem neemt, je hem daar nooit uitgetrokken mee naar andere honden laat gaan, al is het om te snuffelen. Die lijnen zijn vlijmscherp en kunnen zelfs door pezen en spieren snijden. Als er iets mis gaat en ze raken verwikkeld in zo'n riem, kunnen ze zich behoorlijk blesseren of gewond raken.
    Ik laat mijn hond sowieso nooit aangelijnd spelen.
    Rollijn nooit gehad.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Een rolriem zou ik zeker niet nemen, hij moet toch eerst leren om netjes naast te lopen en dat lukt met een rolriem niet ;)

en verder...
    -een borstel (zachte om m alvast te laten wennen)
    -een kong
    -andere speeltjes (iepjes, voerballen,)
    -kauwbot
    -beloningssnoepjes
    -voer natuurlijk ;)

maar vooral veel geduld haha

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bench is zeker een aanrader. Onze lab is nogal baldadig en heeft menig pantoffel gesloopt (nu niet meer hoor)..

Ook hebben wij neefjes en nichtjes geleerd dat als de hond in de bench is, dat hij dan wil slapen en dat ze hem met rust moeten laten. Zo creeer je een eigen en veilig plekje voor je hond. Kan natuurlijk ook met een mand maar van een bench kun je het deurtje dicht doen zodat de kleine kindjes er niet alsnog in kunnen kruipen... (wat onze dochter nu dus doet)

12. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    En voor jezelf, tien potten valium, hahaha nee zonder gein, bovenstaande zijn goeie tips!

Leuk! Hebben jullie al een naam?

13. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel liefde..

Een rolriem is idd gern goed idee, wij hebben ook korte riemen voor onze labradors..

Verder wat eerder al genoemd is, bench speelgoed, voerbakken, kleine snoepjes om te trainen/belonen.. kleedje voor in bench op bank en deken voor in auto..
    Zachte knuffel om tegen aan te liggen of oud kussen waar ze lekker tegen aam kunnen rollen/vouwen als ze gaan slapen. . Niet vergeten water bakje voor in bench (er bestaan speciale hangende) die stoten ze niet om..

Oja ik zou kiezen voor een mooie nwe bench, er bestaan met verschillende deuren etc afhankelijk van waar je hem neer zet.. en zon ding staat al gauw jaar in huis fus mooie nette lijkt me wel belangrijk. . Er zijn genoeg nwe op internet te koop,bij online dierenshop.. bij Cranenbroek en jumper of boerenbond zijn ze niet echt duur benches..

Oja tip.. vergeet in het begin niet heeel veel fotos te maken van de verschillende groeifases.. wij hebben 2 prachtige labrador meisjes en veelste weinig fotos van pup tot eerste jaar,..

Geniet ervan. Het zijn prachtige beestjes om te hebben maar alle leeftijdsfase hebben wat speciaals dus geniet vollop..

Oja ook altijd handig leer hem uit klein flesje drinken, er bestaan handige flesjes met opvangbakje,maar gewoon. Uit flesje kunnen ze ook en dat is altijd handig onderweg of in het bos..

Xxx

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wel eerst een kleine bench, in een grote bench gaat ie plassen en poepen, in een kleine bench is hij eerder zindelijk..... je kan ook de bench verkleinen met een een of andere constructie.....

15. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    jep inderdaad!
    ik heb een alaskan malamute (wolfshond) en vond het onzin om in haar puppie tijd een kleine bench te kopen en later weer een grotere... we hebben er toen een grote doos in gezet en als ze ging slapen de bench met een laken afgedekt.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ha ha, dapper van je een baby en nu ook een pup in huis! :$ Maar leuk hoor, zo'n kleine lab...om op te vreten die puppies. *jaloers* :D

Het meeste is al opgenoemd geloof ik. Ik neem aan dat je op cursus gaat met pup en dan willen ze zo'n metalen halsband (slipband) zodat je hem kan corrigeren. Meestal is dan een soepele leren riem erbij het beste.

Verder zou ik goed voer kopen, Hill's/Eukaneuba of eventueel Royal Canin. Het kost wat meer maar je hondje heeft er echt z'n leven lang baat bij. Het verteert veel beter, hondje heeft ook minder en betere ontlasting. De voer-en waterbakken zou ik trouwens in hoogte verstelbaar nemen, in zo'n standaard dus, is echt heel handig en voor pup/grotere hond veel fijner eten en drinken. :)

Veel plezier, post je nog even een foto'tje wanneer je hem hebt?

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Bij ons op honden school wordt dan gevraagd of je aub een normale halsband of tuigje wil aanschaffen... Nergens voor nodig om gelijk een slipketting te gebruiken hoor.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Inderdaad, bij de meeste hondenscholen zijn slipkettingen gelukkig not done!!

Rolriem kan je gebruiken voor erbij, wij hadden er voor onze honden 1 als we echt een eind gingen lopen maar ze niet los konden.

Verder lekker veel speelgoedjes, trektouwtje, rubber kipje, zodat je hem wat anders kan aanbieden als hij aan de tafelpoot wil beginnen :) Kauwbotje wat hij alleen in de bench krijgt.

Leuk hoor, bij mij kriebelt het ook weer nu wij onze 2 stafjes kort na elkaar zijn verloren, we hebben nu alleen een jack maar ik wil er wel wat bij :)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat raar. :( Ik heb verschillende cursussen gedaan op een aantal scholen maar die werken allemaal met slipketting. Anders is het lastig een hond corrigeren, zo niet onmogelijk. Aan een tuigje of gewone halsband kiepert het dier om of je hangt hem zowat op als je hem corrigeert. ;) Terwijl de grotere rassen niks voelen. Dan zou ik de hondenschool even bellen om te vragen welke methode ze gebruiken.

20. Saaya

Saaya Niet meer actief

Iedere cursusgever is anders. Vandaar de verschillen. Ze gebruiken ook ieder zo'n beetje andere methodes.

Voordeel van een normale band gebruiken is dat als je ze netjes naast je leert lopen met verende riem, dat ze dan ook vaak zonder riem netjes naast je kunnen lopen.

tip voor de bench: Ik zag een bench zaterdag bij de karwei, 49 euro ofzo? Zoek er een die geschikt is voor grote honden. Want een lab blijft niet klein.
    En leg er een deken in, dat helpt met het wennen aan de bench. Dan wordt het minder eng om erin te lopen.

Deel Deze Pagina