Wanneer menstruatie na positieve ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Iris6weken, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

Jul 4, 2010
    609
    3
    18
    Hallo allemaal,

Ik snap het even niet, ik heb maandag 29 juli een positieve ovulatie test gehad (clearblue digitaal) en ben nu nog steeds niet ongesteld! Gister een zwtest gedaan.. Negatief.. Heb soms wel wat menstruatie achtig gevoel in m'n buik net of het door gaat zetten al vanaf eergisteren nacht.. Maar er komt niks? Ook ontzettend moe en sochtends misselijk.. Durf eigenlijk niet te hopen op een zwangerschap.. Bang voor de teleurstelling..
    Wie weet wanneer ongeveer de menstruatie zou moeten zijn??
    Afgelopen 2 maanden wel een mooie cyclus gehad van 28 dagen

2. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Gemiddeld heb je na de eisprong 14 dagen voordat de menstruatie komt.
    Dus in jouw geval zou dat nu ongeveer kunnen zijn.
    Gewoon over 2 dagen weer testen, misschien heb je een lage hcg waarde in je urine

3. swagartist

swagartist Niet meer actief

Het is gemiddeld 14 dagen na je positieve test. Maar ieder lijf is anders... Ik zou nog even afwachten.

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Wanneer je een positieve ovu-test hebt, spring je ei binnen 24-48 uur. Daarop tel je nog eens 14 dagen, en dan zou je ongeveer ongesteld moeten worden. Dit kan natuurlijk een paar dagen verschillen.

Een positieve ovu-test laat trouwens alleen een piek van het hormoon LH zien. Het garandeert niet dat je ei ook echt springt. Het kan altijd dat je ei later is gesprongen, en je NOD daardoor ook verschoven is.

5. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    LF kan flink verschillen per persoon.. Gem is 14 idd

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Bij mij kwam het wel precies 14 dagen na een positieve ovulatietest

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik wordt altijd pas 17 dagen na de eerste posi ovutest ongi. Dus het kan ook gewoon wat langer duren, als je een langere lf hebt.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Inderdaad eerst twee dagen bij de positieve ovulatietest optellen, omdat je eisprong binnen 24-48 u springt. Dus dat zou ongeveer op 31 juli zijn. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn, dus die moet je daar ook nog eens bij rekenen.

9. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

Jul 4, 2010
    609
    3
    18
    Vandaag nog steeds niks door gebroken en een negatieve test! Ik ga er maar vanuit dat ik 1 deze dagen ongesteld ga worden.. Bedankt voor de reacties! Alleen dan heb ik wel verkeerd geklust.. Hihi op maandag en dinsdag... Dus nu ook steeds minder kans..

10. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

Jul 4, 2010
    609
    3
    18
    En vandaag weer niks! Als ik morgen nog niet ongesteld ben geworden maar weer een testje er tegen aan gooien. Snap alleen niet date och test die maandag positief is geweest dan zou ik uiterlijk die woensdag m'n eisprong gehad hebben?

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik word 15 dagen na een positieve ovulatietest ongesteld. Liever niet natuurlijk, maar dat kwam er bij mij uit. Je zou denken dat je vanaf afgelopen woensdag positief zou kunnen testen, maar misschien maakt je lichaam wat trager hcg aan. Ik hoop met je mee!

12. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

Jul 4, 2010
    609
    3
    18
    Vandaag ongesteld geworden! Klopte m'n ovutest dan wel? 5 dagen erna pas ongesteld..?

Share This Page