Nouja, de titel zegt het eigenlijk al, wat zetten jullie op tafel met oud & nieuw? Dit jaar is het feest voor het eerst bij ons thuis en dus zorg ik voor de hapjes/drankjes. Maar ik ben momenteel vrij inspiratieloos, veel verder dan oliebollen en appelbeignets kom ik nog niet . Dusse, tips graag!! Het mag van alles zijn, want er komen kinderen en volwassenen, dus ik wil zoet en hartig een beetje afwisselen, zodat er voor ieder wat wils is!
Dit jaar zijn ook wij aan de beurt, vieren het altijd met de vriendengroep. Ik zet op tafel: salade, gehaktballetjes, kleine burrito's, wraps, stokbrood en dan nog chips en nootjes.
kinderen: - cocktailworstjes op prikkers met evt. kaasblokjes er tussen - spekjes op prikkers volwassenen: - hartige bladerdeeg hapjes (soort minipizza's) - zoete bladerdeeg hapjes - quiche - stokbrood met salades
Ik deed het de afgelopen jaren ook hier thuis maar nu ik hoogzwanger loop of dadelijk rond die tijd met een pas geboren baby zit heb ik dit jaar gezegt niks te doen ga toch optijd mijn bed in denk ik want dat vuurwerk...pffft ik schrik me er nu al wezenloos van elke keer... Wat ik meestal deed was wat chippies en nootjes,zelf gebakken cake (oliebollen e.d. worden hier door bijna niemand gegeten en vaak nam 1 vand e gasten wel een zakje van bijv. 10 stuks mee). Bitterballetjes/gehaktballetjes/snackjes uit de frituur. Moet wel zeggen dat er meestal wel goed gedronken word dus dan heeft hele gangen bereiden toch geen zin...
Wij zijn de laatste 2 jaren thuis gebleven en nu ook weer. Oliebollen en zelgemaakte bladerdeeg appelflapjes Chips/nootjes Toastje met een smeerseltje Bladerdeegsnacks uit de oven Zondag komen m'n schoonouders eten en heb ik 2 smulstenen besteld en daar dan salades etc bij.
Vruchtenbowl heerlijk voor de kids En verder lees ik ff mee want weet ook niet veel meer dan oliebollen appelflappen en natuurlijk vruchtenbowl
Lekker alles in buffetvorm, heb namelijk geen zin om de hele tijd in de keuken te staan. Dus hier: zelfgemaakte rundvleessalade opgemaakt met allerlei rauwkost, gevulde eieren, saté, olijven, broodjes met smeersels, kaasjes, bowl. Wij hebben altijd over..iedereen wil ook nog oliebollen eten...iedereen ligt hier altijd uit te buiken op de bank vanwege het vele eten!
AardappeSalade nudesalade kipkluifjes behaktballetjes gevulde eieren gevulde perzikken met tonijnsalade en stokbrood! Kan je alles van te voren klaar maken. Altijd lekker
wij doen brownies en muffins houden niet van oliebollen en appelflappen. daarnaast gewoon bitterballen, kippenvleugels, toastjes met verschillende tapenades.
Lekkere dingen komen hier voorbij Wij krijgen geen bezoek dus of ik nog iets speciaals op tafel ga zetten, geen idee, maar ik ga in ieder geval wel zelf appelflappen uit de oven (met bladerdeeg) maken. Oliebollen gruwel ik van dus die komen hier niet in huis.
Deze: Recept - Advocaatijstaart - Albert Heijn Heerlijk, maar mag het nu zelf niet uiteraard. Maar maak em wel voor de rest (erg makkelijk!)
leuk etageres met kerstchocolade (kan best nog wel en is nu met korting te koop) Misschien een chocolade fontein neerzetten met zoetigheden zoals marsmellows, cake, fruit, nougat, soesjes etc. cupcakes leuk versieren Party cups met salade, een sweet peppertje, stukje brie Prikkers met ananas/ kaas/ knakworst Prikkers salami/ geitenkaas/ olijf wraps in plakjes met zalm en kip Kipkluifjes de bladerdeeghapjes van AH (16 stuks) , te lekker!! Mini pizza (ook kant en klaar te koop) Gevulde eitjes stokbrood met smeersels evt bij het stokbrood een lekkere (huzaren)salade serveren en leuk opmaken met eitjes, vleeswaren, augurkjes etc Mini sateetjes Mini gehaktballetjes Stukjes worst Stukjes kaas Bittergarnituur (blijft lekker) nootjes/ zoutjes Torilla chips met zelfgemaakte dipsaus Gemarineerde olijven stukje komkommer met tonijsalade
Wij gaan naar vrienden en krijgen daar heel veel lekkere verse vis,vissalades enz (vriend werkt bij een grote vishandel) Oliebollen ga ik wel bakken voor mijn familie maar zelf geef ik er niet veel om.
Nou ik lees ook even mee. We willen het voor het eerst thuis gaan houden en dan kennissen over de vloer. Lijkt me ook leuk om de barbeque aan te zetten en de terrasverwarmer erbij. Maar eerst even vragen wie er allemaal komen. Vanaf hoe laat komen jullie gasten dan?
Hier wordt het een rundvleessalade, gevulde eieren, kippenpootjes, stokbrood, foccacia brood, tonijnsalade, eiersalade, franse kaasjes, wraps hapjes gevuld met zalm, tonijn en kip. Gasten komen hier rond half 9. Dit zodat de kids al even op bed liggen voordat het bezoek komt. Zelf moet ik eerst werken tot 22 / 23 uur.
Als ik al die hapjes voorbij zie komen, heb ik al super zin om Oud - en nieuw bij ons thuis te vieren. Nu zijn onze vrienden al bezet en wilde ik mijn schoonouders vragen en mijn broers en schoonzuster, maar ze hebben behoorlijk aanwezige zoontjes. Dus een goed idee om ze pas uit te nodigen als mijn dochtertje al op bed ligt. Rond 20:30 Anders wil ze echt niet naar bed als ze alle mensen ziet. Wordt er bij jullie in de straat veel vuurwerk afgestoken?