Momenteel wolkenwit van Flexa en witte trapverf van Histor. Ik hoop straks na het schoonmaken weer normale handen te hebben. Bekijk bijlage 584009
Nagels er nu even af laten halen. Ze groeien zo onwijs snel, dat ik elke 1,5 week naar een nagelstyliste moet. Geld groeit ons niet op de rug helaas. Nu eigen nagels en moet zeggen, voor een nagelbijtster ben ik best trots dat ik er nu wel af blijf. Helaas heb ik wel zo af en toe haaltjes, is dat normaal na verwijderen acryl?
Ik heb nooit nagellak op. Mijn nagels breken snel en in mijn werk is het super onhandig om lange nagels te hebben. Ik kan er ook niet tegen. Het voelt ontzettend gek aan met die lakjes erop en zodra de nagel voorbij mijn vinger komt knakken ze constant dubbel. Ik heb ook altijd wondjes of littekens op mijn handen omdat ik mezelf weer ergens open gehaald heb. Nagelriemen die scheuren etc. Kom net uit de tuin dus moet zo nog even weken ermee
Maar niet iedereen met gel of acrylnagels heeft fake nagels. Zoals ik al zei, mijn eigen nagels zijn gewoon deze lengte (Tot nu dan, haha). Maar omdat ik ze zo lang wil houden, zet ik er een laag gel over, als versteviging. En in plaats van nagellak gebruik ik gellak, omdat ik afbladderende of beschadigde nagellak super lelijk vind. Ik zie niet in waarom dat fake is en nagellak niet.
Misschien heb ik het gemist maar wil je een foto van je eigen nagels eens plaatsen... Wil het ook bij mezelf gaan doen... maar twijfel beetje
@Juffrouwminoes dit is een van de foto's. Deze waren gewoon kaal zonder poespas. Beetje oranje glitter. Meestal heb ik wel nailart. Op dit moment dus echt shorties in nude. Mijn nagels zijn waardeloos tijdens zwangerschap en door mn hormonen ook geen zin om bij te houden, haha.
Ook wel een goede inderdaad, gellak. Net wat steviger. Gebruik je dan ook basis coat en topcoat en werk je dan met lamp?
Bekijk bijlage 584118 Mijn afgekloven nagels met rauwe randjes weer even netjes voor de vakantie laten maken.
Is niet zo moeilijk hoor precies hetzelfde als je nagels normaal lakken. je hebt heel veel keuze nu ook. Heb goede dingen gehoord over sensationails. Zelf heb ik alles van alie besteld. In het verleden veel cnd shellac gebruikt. Je hebt ook zo’n set van essence maar die raad ik je echt af. Is best lastig om ermee te werken, en na een paar uur ziet het er alweer lelijk uit. Ik gebruik alleen de primer & cleanser daarvan
Oh wat een leuk onderwerp! Heb lang me eigen nagels altijd gedaan, maar het laatste jaar weinig zin in, tot vorige week. Vorige week set acryl laten zetten met gellak. Mijn eigen nagels zijn normaal van zichzelf lang, maar een paar waren ingescheurd en kort vandaar een set nagels gedaan.
Even in het kort: Je vijlt je nagels op goede lengte Even met een buffer (zo’n vierkante nagelvijl) ga je over je eigen nagels heen Cleanser -primer Foundation gel/base - laten drogen 2x kleur, laten drogen tussendoor Top - laten drogen Klaar! Op YouTube heb je ook heel veel filmpjes met goede uitleg. Wel voorzichtig doen en uitkijken dat gel niet op de huid zit.
Ja lamp is inderdaad wel essentieel. Ik gebruik een primer, dan een base gel, de gellak/color gel en een gel topcoat.
Omdat ik van mezelf een kort nagelbed heb en mijn nagels waren ook helemaal kort ingescheurd. Dus moesten ze kort en dan zit het even zo.
Ieder zijn ding Ik doe ze expres zo zodat ik ze nog kan lakken in een kleur die ik wens en de lengte behoud.