Hoi dames. Er is vast al eens zo'n topic geweest. Maar kan het zo even niet terug vinden. Ik heb een leuke vacature gezien waar ik op wil reageren. Heb echt wat meer uitdaging nodig in mijn werk. Nu werk ik in de zomer 20 uur. Nu in de winter 7... .Maar die nieuwe baan zou 36 uur per week zijn.. We willen in januari ook beginnen voor 2e kindje en die baan zou zijn per maart.. Hoe veel uur per week werken jullie? Zou 36 uur per week te combineren zijn met 1 en later 2 kinderen?
16 uur, vinden wij op dit moment de max, de jongste gaat nog niet naar school. Als de jongste naar school gaat ben ik bereid meer te gaan werken. Meer dan 32 uur zal het nooit gaan worden. Ook niet als ze het huis uit zijn.
24. Zonder zorgintensief kind had 36 best gekund in 4 dagen dan. Maar mijn man werkt ook parttime dat scheelt ook natuurlijk
Ik werk 32 uur per week, ‘gewoon’ verdeeld over 4 vaste doordeweekse dagen. Ik vind het wel pittig met twee kinderen, maar financieel niet haalbaar om minder te werken. Man werkt ma tm vr
Ik werk 36 uur per week, drie kinderen. Is omdat het moet; alleenstaand. Zou ik er zelf voor kiezen als ik een partner had? Nee dan zou ik liever 32 uur werken zodat ik 1 dag thuis was. Maar aan veel uren draaien vind ik wel lekker sta je echt een ritme hebt, veel meekrijgt op werk dus alles weet, iedereen kent. En het inkomen natuurlijk. Echt fijn als je geen financiële zorgen meer hebt. Die rust is me ook heel wat waard.
Officieel zou ik om en om 32 en 24 uur per week moeten werken, doordat ik om de week een dag ouderschapsverlof opneem. In de praktijk werk ik toch >32 uur elke week. Ik heb twee kleine kinderen (bijna 2 jaar en net 7 maanden), is aanpoten soms, maar prima te doen
Mijn vriend en ik werkten allebei 32 uur en dat was te combineren met twee kinderen. Nu werken we allebei minder, 28 uur, wonen we dichter bij ons werk en hebben we drie kinderen. Die combinatie is veel beter te doen. We hebben allebei een baan waar onze collega's 40 uur werken. Onze 2 zoons zijn zorgintensief, anders hadden we zeer waarschijnlijk ieder nog 32 uur gewerkt. Dus ik denk dat 36 uur mogelijk is als moeder, maar ik zou proberen te gaan voor 32 uur. Mocht het bedrijf zo inflexibel zijn dat je daarom afgewezen wordt, dan is de baan denk ik niet geschikt voor een moeder met jonge kinderen.
Op dit moment tijdelijk 36 uur inclusief een werkgerelateerde cursus plus nog ongeveer 3 a 4 uur per week huiswerk. Op dit moment vind ik het goed te doen. Maar, mijn man werkt tijdelijk 22 uur en mijn kinderen zijn schoolgaand. Mijn man doet nu het meeste in het huishouden, we hebben een schoonmaakhulp en de boodschappen worden wekelijks bezorgd. Zonder deze voorwaarden zou ik het anders teveel vinden. In mijn geval is het echter een tijdelijke situatie. De cursus is bijna afgelopen en ik heb teveel werk aangenomen in mijn enthousiasme (net voor mezelf begonnen). Vanaf januari ga ik minder werken en mijn man weer een aantal uur meer. Hoe is je situatie verder? Hoeveel werkt je man? Heb je een schoonmaakhulp of van plan een hulp te nemen? Doen jij en je man veel samen qua opvoeding en huishouding of komt alles op jouw schouders terecht naast je baan? Hoe flexibel is de nieuwe baan? Zijn er ook mogelijkheden om thuis te werken en/of tijden (deels) zelf te bepalen? En niet onbelangrijk, hoe leuk is de baan? In een hele gave baan zou ik eerder bereid zijn om tijd te investeren dan in een redelijk leuke baan. Ik zou samen met je man alle voor en tegens op een rij gaan zetten.
Wij werken beide 40 upw en hebben 3 kids (15 - 8 - 2). 40 upw werken icm een baby was voor mij geen probleem, maar niet iedereen kan en/of wil daar mee omgaan natuurlijk
Ik werk 3 om 4 dagen van 8.5 uur. Eerst altijd 4, dus 34 uur, maar vond dat iets te veel. Doordeweeks doe ik alles alleen en dat brak me wat op. Als mijn partner ook gewoon overdag zou werken en dus ook naar kdv kon halen en/of brengen en we het dus samen deden 's avonds, was ik bij standaard 34 gebleven. Als je partner dus ook gewoon mee kan draaien, vind ik 36 niet teveel. Maar ik zou van hem dan ook verwachten dat ie bv een dag vrij is. Heeft mijn partner nu ook de maandag en echt heel fijn voor hem en dochter. Of in elk geval dat je partner ook zn deel doet qua huishouden en halen en brengen naar opvang. Zou dan wel die 36 uur in 4 dagen willen.
Ik werk 28-32 uur per week. Ik vind dit persoonlijk meer dan genoeg met 2 kinderen. Eigenlijk nog teveel. 36 uur zou ik teveel vinden. Maar goed, het is maar net hoeveel je partner werkt en hoe jullie alles qua kinderen en huishouden onderling verdelen. Ik ben alleenstaand dus dat is natuurlijk al weer anders...
K werk momenteel 3 dagen..zou best 4 dagen willen werken ivm leukere banen binnen onze organisatie, maar ze kunnen niet extra terecht op de opvang. 4 dagen is voor mij wel de max
Ik ben begin dit jaar van 24 naar 28 uur gegaan en per komende januari naar 32. Zeker in het begin zal het nog even zoeken zijn naar een nieuw ritme, maar dat gaat vast lukken. Scheelt dat mijn kinderen 9, 10 en 11 zijn.
27 uur. 3x9. Mijn vriend werk 40-50 uur. Dus ik vind 3 dagen voor mijzelf max. Als de jongste 4 is (nog een jaar). Wil ik 3,5 dag gaan werken.
Ik werk 10-12 uur per week en in combi met de uren van mijn man vind ik dat meer dan genoeg. 36 uur zou ik persoonlijk echt veel te veel vinden.
Hier drie kinderen. Ik werk zo'n 12 a 18 uur per week. Onregelmatig en weekenden. Wil absoluut niet mee werken want mijn man werkt zo'n 50+ uur per week