Wat een heerlijk weertje is het toch!! Gister lekker naar het Amsterdamse bos geweest en ondanks dat ik wel gesmeerd heb (waarschijnlijk toch te weinig) zijn mijn rug en schouders ontzettend verbrand . Vanacht heb ik er nauwelijks van kunnen slapen . Zijn er mensen die goede tips hebben wat je kunt doen als je verbrand bent ipv je alleen maar in smeren met aftersun .
koude douche of natte koude handdoeken erop leggen (als die warm beginnen te worden dan weer even koud maken). En als het gaat jeuken kan mentholpoeder helpen.
2 jaar geleden ben ik in 20 min zo erg verbrand op mijn schouders en in mn nek dat de blaren erop stonden. uiteindelijk heb ik toen van de HAP een zalf gekregen die goed zijn werk zou doen. En ik heb t geweten. in de avond die zalf er voor t eerst op gesmeerd en de volgende dag was de pijn weg en de blaren waren zo goed als genezen je zag ze nog wel zitten maar geen pijn meer en geen blaren meer die straks stonden. Dus als je dat kan regelen via de HAP zou ik dat doen. ik Heb hier nog steeds 2 tubes liggen voor t geval dat in de koeling ik hoor t wel als je de naam wilt weten
Ja hoorde ook iets met komkommer maargoed ben 1 misschien 2 keer flink verbrand geweest en niks hielp ook. maar toen was ik ook wel heel erg verbrand...het enige wat ik elke minuut deed was de aftersun leeg spuiten en zwaaien zodat er wat koude wind op kwam.. volgende keer toch hogere factor of beter insmeren succes met slapen :s dat is vaak een drama
liter water koken en daar ong 200gram zout in oplossen. Af laten koelen en dan een handdoek erin leggen en die dan op je rug leggen. Tip van mn oma en werkt voor mij altijd goed. Ik verbrand al als ik het woord zon hoor
Ik ben vroeger eens in slaap gevallen tijdens het zonnen, echt te dom. Werd wakker gemaakt door een agent die er surveilleerde (schrijf ik dat goed?), dat was helemaal erg. Anyway, toen ik thuis kwam helse pijn natuurlijk. M'n moeder heeft toen theedoeken nat gemaakt en die op m'n rug gelegd. Elke keer als ze warm waren dan wisselde ze ze weer af. Was een tip die ze van de huisarts had gekregen en dat was ook echt heel erg fijn! Scheelt ook dat je er niks bijzonders voor in huis hoeft te hebben.
ik heb hier flammazine in de koelkast liggen dat oa. gebruikt wordt voor brandwonden. ik weet niet of het in NL verkrijgbaar is. Ook een goeie tip is de fles aftersun in de koelkast bewaren. lekker koel op de huid.
Bedankt voor jullie tips heb er zeker wat aan. Ik heb de HA gebeld, maar ze willen er niks voor geven, dus heb ik maar de karnemelk geprobeerd, dit hielp inderdaad wel effe, maar helaas was het de volgende dag weer net zo erg . Nu heb calendulan gehaald, hopen dat dat werkt.
ik heb boegemzalf. Voeding en gezondheid in de media: Brandwondencrème na 13 jaar erkend na 5 minuten is de pijn weg.