Mijn verzekering vergoed het kraampakket niet en dus moet ik het zelf aanschaffen. Nou is het zo dat ik een keizersnede krijg en mijn kindjes de eerste weken in het ziekenhuis zullen liggen dus ik heb niet het complete kraampakket nodig. Heeft iemand van jullie een idee wat ik nou echt aan moet schaffen? Ik vind het namelijk zonde om dan het hele kraampakket te kopen, terwijl ik dat dus niet nodig heb. Bedankt voor de reacties alvast! Staat ie trouwens in het goede onderwerp zo?
Persoonlijk denk ik dat ik dan vooraf niets zou aanschaffen. In de tijd dat je nog in het ziekenhuis verblijft zijn er misschien dingen waarvan je denkt: ja nog handig en dan is dat zo gehaald bij een drogist, apotheek en dergelijke. Misschien van die celstofmatjes mochten je vliezen thuis breken en je moet naar het ziekenhuis, maar verder.. Ik weet het niet haha.
Dat is ook wel weer zo ja, kan het altijd daarna nog door iemand laten halen, mocht het nodig zijn. Oké, die zijn misschien dan wel handig om aan te schaffen. Ga er niet vanuit dat ze thuis breken, maar het kan altijd.
Misschien hier een oproepje doen? Ik had destijds heel veel over van, uiteraard, gewoon hygiënische verpakte producten en misschien dat je dat van iemand kan overnemen.. zonde om straks met spullen te blijven zitten...
Ik heb nog van alles staan van bij mijn dochter! + als ik morgen ingeleid wordt heb ik dit kraampakket ook niet nodig. Wil het wel naar je opsturen als je de verzendkosten alleen betaald....no problem....mag je zo hebben
Heel lief mee gedacht, maar wat heb ik nou dan echt nodig van het kraampakket? Sowieso kraamverband, maar verder? Ik heb echt geen flauw idee! Anders is het nog zonde om de rest van jouw kraampakket over te nemen als ik het nog niet gebruik, dan kan je er beter iemand anders blij mee maken! Gaat het eindelijk gebeuren! Je ukkie heeft er zelf niet zoveel zin in om te komen he, haha!
*kraamverband *alcohol om te ontsmetten *watten *alcohol handgel *gaasjes En volgens mij is de rest nodig voor als je thuis gaat bevallen.
Oké, thnx! Zal het je nog even laten weten en dan kijken we of jij na je bevalling van de week ergens in staat bent om het te versturen of je laat het doen.
Misschien is paracetamol nog een idee als je dat niet in huis hebt? Kraamverband idd, alcohol en watten, thermometers vallen onder de uitzetlijst he? Matjes voor in bed, wordt ook gebruikt bij de controles maar neem aan dat je ook ff in het ziekenhuis blijft? Gaasjes voor de navelstreng heb je neem ik aan niet nodig.
Geen idee wat die losse dingen kosten. Maar heb hem via vgz gekocht en moet hem deze week binnen krijgen. Is 21 euro incl. Verzendkosten. Is wel echt basic maar denk dat het hooguit een paar euro duurder is dan dat je de helft los koopt en ik ga ook in het ziekenhuis bevallen maar goed je weet nooit hoe het loopt dus dacht dan heb ik hem maar in huis. https://www.kraampakket.nl/medisch/
Denk dat je in jou geval niks nodig hebt behalve kraamverband en zelfs dat krijg je in het ziekenhuis (maar heb je thuis uiteraard ook nog nodig. Bij mij volstaan na een paar dagen de Kotex Night) Voor je kleintjes heb je niks nodig, dat krijg/ is allemaal in het zkh. Voor jezelf ook, je krijgt keizersnede dus al die gaasjes enz ook niet nodig. Ook heb je die niet meer nodig als je mannen mee naar huis mogen. Ik zou dus zeggen sla wat kraamverband in en klaar?!
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Bij mn eerste heb ik ook geen kraampakket aangeschaft. Behalve de celstofmatjes , ik vloeide nog best heftig en lekte ook regelmatig door. En alcohol 70% plus de watjes. Verder niks gekocht en niks gemist oh ja en het kraamverband natuurlijk , maar ik heb ook gewoon de kotex night gebruikt...
Wat babyengel zegt is volgens mij inderdaad genoeg! Ik had te weinig aan het kraamverband dat in het pakket zat, volgens mij heb ik daarvan nog minstens 4 pakken zwarte kotex bijgekocht. Ligt er wel een beetje aan of je een keizersnede krijgt (ik weet niet hoe je gaat bevallen van de drieling), volgens mij heb je dan niet zoveel kraamverband nodig. Ow ja en er zitten ook plastic 'matjes' in het pakket waar je met je billen op kunt liggen, zodat er geen bloed in je matras komt. Ik had een waterdichte molton van de action, dus die broeidingen heb ik niet gebruikt!
Ik zou in eerste instantie denken dat je niks hoeft aan te schaffen omdat je de bevalling in het ziekenhuis doet en daar ook nog wel even blijft dus geen kraamzorg thuis krijgt. Tegen de tijd dat je naar huis mag heb je, denk ik, die spullen uit kraampakket niet meer nodig. Tenzij jij na 2 dagen naar huis gaat en de kleintjes nog niet, dan heb je natuurlijk wel wat nodig. Anders kraamzorginstantie eens bellen? Wellicht dat zij je daar beter antwoord op kunnen geven.