Ik ben net gordijnen gaan bestellen bij Kwantum. Kom ik bij de kassa, noemt dat meisje het hele bedrag op. Dus ik vraag of ik in 1 keer het hele bedrag moet afrekenen, zegt ze ja dat moet nu in 1 keer. Nou vind ik het vreemd om voor gordijnen te gaan betalen die ik nog niet eens heb dus ik zeg dat ik een aanbetaling wil doen maar niet het hele bedrag wil betalen. 'Dan moeten we de bestelling annuleren' zei ze, want hier moet altijd alles meteen betaald worden. Ik vind het beetje vreemd aangezien het toch ook flinke bedragen zijn.. Of ligt het aan mij en m'n hormonen...
Tja ze gaan die gordijnen speciaal voor jou, op jouw maten, maken. Stel dat jij ze niet op komt halen, dan hebben ze een gordijn die ze misschien niet meer kunnen verkopen. Ik vind het niet zo gek dus.
Dat klopt inderdaad. Bij Kwantum moet je alles vooruit betalen. Wij hebben dat met ons tapijt en gordijnen moeten doen. Volgens mij is dat overal zo, omdat je het op maat laat maken.
Ik vind het ook normaal hoor. Misschien voelt het voor jouw raar omdat je iets koopt en niks meekrijgt? Je moet het denk ik zien als een bestelling, doe je op internet ook toch eerst betalen.
"Nooit het volledige bedrag vooruit betalen", dat is toch wat ik altijd geleerd heb. Natuurlijk kunnen ze wel vragen om een serieuze aanbetaling, zeker als de gordijnen op maat moeten worden gemaakt. Maar meer dan 50% zou ik sowieso niet doen. Wat als een zaak failliet gaat? Wat als ze niet leveren? Als ze dus het volledige bedrag ineens betaald willen hebben, dan zou ik eens bij de concurrent gaan kijken. Misschien is die klantvriendelijker. Wij hebben destijds ook niet ons tapijt van tevoren betaald, dat was overigens niet bij de kwantum.
Bij de Leen Bakker doe je een aanbetaling en hoef je niet gelijk het hele bedrag te beatelen. Ik dacht dat dat elke winkel dat deed eerst een aanbetaling en als je het komt ophalen de rest betalen.
Wij hebben zowel bij de Hema,Formido en Kwantum gordijnen besteld en overal eerst een aanbetaling gedaan en bij het halen de rest. Maar misschien dat ze het idd veranderd hebben nu? Mij zou het persoonlijk niet zo uitmaken, ik bedoel zijn ze niet goed ofzo, je hebt de bon en bewijs dat je betaald hebt!
Ik heb bij de Hema gewerkt en daar was het gewoon een aanbetaling, en zelfs die was je nog niet eens verplicht. Mijn moeder heeft gordijnen van de Karwei en dat was ook alleen aanbetaling. Maar wat als ze het gordijn nou niet goed maken, of ik ben er niet tevreden over, dan heb ik hun wel mijn zuur verdiende centjes al gegeven
Officieel mag je niet verplicht worden het hele bedrag vooruit te betalen. Maar ik snap wel dat winkels het doen, omdat er steeds meer mensen zijn die toch niet betalen, (vaak vanwege schulden, maar ook wel doelbewust). Bij de kwantum zou me dat niet zo uitmaken: die leveren echt wel en als zij plotseling failliet zouden gaan, zijn daar volgens mij garantieregelingen voor vanuit overkoepelende organisaties...
Ik ben niet bang dat ze niet leveren maar ik zie graag eerst zien wat ik koop Ik heb de stof daar wel gezien, maar mijn gordijnen zelf niet. En bij een bedrag van 50 euro vind ik het iets anders dan bij een bedrag van honderden euro's. De dame voor mij kon een ruime 600 euro afrekenen voor iets wat ze nog niet heeft gezien/goedgekeurd. En ik zal ook niet iets van een paar honderd euro van het internet betalen als ik het nog niet binnen heb. Naja, ik vind het gewoon vreemd. En dan ook de manier waarop het meisje achter de kassa reageerde. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
hier moesten wij ook de gordijnen bij kwantum meteen vooraf betalen... mn schoonmoeder heeft ze betaald maar ik vond het ook een flinke smak geld om vooraf te betalen.. maar goed gaat volgens mij ook om dezelfde kwantum die hebbe idd meer keus uit stoffen dan de leenbakker enzo... en als je niet tevreden bent klacht indienen.. ik kwam er 2 dagen na ophangen achter dat er een flinke haak zat in de gordijn maar ze hingen dus al dus heb t zo gelaten, we hadden namelijk ruim stof en je ziet het eigenlikj niet omdat ze niet net net passen zeg maar.. dus ik stoor me er niet aan.. maar ik heb er wel van geleerd dat ik de volgende keer bij het ophalen de gordijnen eerst uitpak daar voor hun neus en ze check..
Ik ben er ook niet zo van om het hele bedrag al te betalen zonder iets mee te krijgen. Ik heb al onze gordijnen bij de hema besteld en heb zelfs niets aan hoeven te betalen! Gewoon het hele bedrag betaald toen ik de gordijnen op kwam halen. Een aanbetaling doen vind ik eigenlijk al niet prettig, laat staan het hele bedrag van te voren betalen! Als zo'n winkel failliet gaat kun jij fluiten naar je geld!
Zie: ConsuWijzer - Aanbetalingen Tja, ik ben daar heel simpel in. Wij betalen nooit vooraf. Keuken, auto, kunststof kozijnen; allemaal gewoon netjes geleverd zonder aanbetaling. En zo gaat dat straks ook weer bij de dakkapel. Nooit moeilijkheden mee gehad.
exact, ik ken het stuk ook zonder de link te lezen. Wij doen niet aan aanbetalingen, dus zeker niet alles al betalen zoals jij zei. Vriendlief heeft hier toevallig een heel stuk over gehad bij recht in zn opleiding en je bent nooit verplicht om iets vooruit te betalen.
ik weet niet bij welke kwantum je bent geweest? ik heb mijn gordijnen ook bij kwantum vandaan en moest idd ook het hele bedrag gelijk betalen
nou bij ons hier ook voorruit betalen dus doe je niet aan aanbetaling moet je naar de concurrent ookal is die stukken duurder..... vond hetzelf ook raar maar toch maar gedaan, gelukkig zagen de gordijnen er keurig uit maar snap ergens wel de twijfel die ik ook had!