Mijn man heeft een klant hier in Nederland geholpen. Nu moet de factuur hiervoor naar het buitenland worden verstuurd. Kan iemand mij vertellen hoe dat dan precies zit met de btw. Ik heb wel even op de site van de belastingdienst gekeken, het is afhankelijk of er een btwnr is. Omdat het een bedrijf is ga ik daar vanuit (de gegevens krijgen we vandaag of morgen)..
Als je een btw nummer hebt kun je een factuur zonder btw versturen. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar in NL moeten we dan icp (intracommunitaire prestatiesl aangifte doen en daarbij het btw nummers van alle buitenlandse klanten vermelden.
Gewoon je factuur met btw sturen. Jij kan het ook zonder btw versturen en aangeven bij je ob aangifte maar de meeste zorgen in EU zelf dat ze het terug krijgen.
Ik weet natuurlijk niet waar de factuur voor is. Maar wij hebben bv. Klanten die hier in nl werken daar leveren wij producten voor in nl maar hun administratiekantoor zit in het buitenland en daar moet ook de factuur naar toe. Dan moet er gewoon btw op de factuur omdat alles in nl geleverd en gebruikt is.