Show je peuter/kleuter kamer!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kiss87, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Marktplaats?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wel aal aangedacht, maar tot op heden niks moois tegen gekomen en bovendien zitten we met het probleem dat we de kast niet vervoerd krijgen...

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ok bwn je handig? Je zou een kast van ikea kunnen kopen rechte van hout en due aanpassen
    Dus planken boven op maken met rondingen enz...snap jevwat ik bedoel. . Dus een normale kast romantische maken. ...em dan schilderen.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha, nee, zo handig ben ik nou ook weer niet. Schilderen tot daar aan toe maar verder...

5. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn geen houtkleurige maar witte kasten...

Linnenkast Feline 2-deurs

Linnenkast Roos

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die laatste is te smal, ik heb m in de winkel zien staan. De feline kast is idd nog wel een optie!
    We hebben vandaag bij Karwei nog ene mooie gezien:
    https://www.karwei.nl/assortiment/ruby-draaideurkast-2-deurs-offwhite/p/B248201?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fcategories%3C{catalog01_catkhc12}%2fcategories%3C{catalog01_catkhc12_catkhc12s001}%2fcategories%3C{catalog01_catkhc12_catkhc12s001_catp0340343}%2ffh_item_type%3d{product}%26fh_eds%3d%25C3%259F%26fh_view_size%3d20%26fh_refview%3dlister%26fh_lister_pos%3d8%26fh_start_index%3d0%26fh_secondid%3db_product_b021248201

Ik twijfel alleen een beetje over de degelijkheid. Het materiaal was een beetje dunnig, maar hij is wel het perfecte formaat en de juiste sfeer...:(

Een andere optie is dezelfde kast als voor onze zoon, maar dan in het wit:
    SOFT plus - CSSchmal alleen dan zonder het bovenste gedeelte. Heel erg recht toe recht aan dus, iets te basic en te strak naar mijn zin, maar heb ze in de winkel gezien, ze zijn wel oerdegelijk en stevig. En ik dacht; misschien als ik een leuk landelijk accessoire ophang aan de greep, dat het dan al heel anders toont, kleedje ervoor etc... wat denken jullie?

7. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan de kast van de Karwei niet bekijken?..

Maar de keus is lastig, net waar je je prioriteit stelt: degelijkheid of uitstraling.
    Want ik denk dat je met een versiering nooit een "strakke" kast een echt landelijke uitstraling kan geven..

8. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
  9. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    [/attach]

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    [/attach]

11. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    [/attach]

12. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Dit was het projectje 'speelkamer' van vandaag. Het is de bedoeling dat het echt een speelkamer word, in plaats van een opslaghok van speelgoed. Ik moet alleen nog even bedenken hoe en wat...

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo hee, en dat speelgoed stond eerst los op de grond of iets dergelijks?! Wauw, netjes geordend zo!
    Om de kamer wat sfeer te geven zou ik denk ik nog een kleedje op de grond leggen ( misschien zo'n kleed met straten erop van ikea) en een tafeltje met stoeltje om aan te puzzelen/ knutselen etc.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    We zijn eruit: we gaan toch voor degelijkheid...;) Maar een basic kast alla leen Bakker wordt t niet. Wel een beetje recht toe recht aan, maar ik verwacht dat het met de aankleding van de kamer wel goed komt qua sfeer. ik heb beddengoed alla PIP gekocht, een knalroze hoogpolig kleed had ze al. Verder zoek ik nog wat aankleding voor de kamer ala PIP. Ideeen???? Het landelijke laat ik even los :D

15. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Druif 78, ik heb zo gauw geen ideeën voor je. Misschien pinterest.com?
    Het speelgoed stond eerst verspreid over twee/drie kamers (de slaapkamers van de jongens en een beetje op mijn slaapkamer),maar de jongens willen allebei samen een slaapkamer, dus ik heb al het speelgoed naar de slaapkamer van de jongste gebracht en daar gesorteerd en ingeruimd... De slaapkamer van de oudste is voor de kleding van de jongens en hun bedden. Daar staat ook nog een grote vitrinekast met alle Lego-bouwwerken netjes uitgestald. Ik hoop dat de jongens het nu een beetje netjes kunnen houden;)

16. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Een kleed en een tafel met stoeltjes zijn inderdaad goede ideeën. Ik zal eens kijken op de site van Ikea welke je precies bedoelt. Een autokleed of niet? Verder wil ik nog een magnetische deur met magneetverf en krijtbordverf en nog wat organizers voor aan de muur...

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja, ik heb ook het autokleed van Ikea voor de oudste. Zachter om met de knietjes op te spelen en je kan er idd nog overheem rijden met auto's en treinen, niet zo harig :D
    Schoolbord verf is ook een leuke tip!
    En als je ruimte vrij klein is: werk dan in d ehoogte met planken of kastjes aan de muur. Zo blijft de grond vrij om te spelen maar benut je de ruimte wel.
    Heb van ikea ook stapelbare boxen voor alle losse kleine prullaria, die passen mooi in de hoek van de kamer.

18. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hey, das ook een goede tip, inderdaad. Stapelbare boxen voor losse rommeltjes. Hmm, de oudste had vroeger een autokleed...geen idee waar die gebleven is. Ik ga binnenkort maar eens langs bij Ikea:D

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.567
    3.068
    113
    Hebben jullie tips voor een kleine kinder kamer?

Dachten een alles-in-1 bed.. oftewel half hoogslaper met ingebouwde kleding kast en bureau, maar het is te massief.

Dus nu is het idee om dan een gewoon bed met 2 lades eronder of de ikea bedbank met 3 lades te halen. En dan (als het past) daar haar kleding in te leggen.
    Eventueel een ladekastje als nachtkastje en daar dan ondergoed&sokken in te doen.

En anders als het echt"moet" kan haar kleding nog bij ons in de kast.

Waar laten jullie al het speelgoed?

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    als het kan de hoogte in werken...ik heb hoge kasten opgehangen...dus los van de grond...planken met mandjes. enige minpunt ze kan niets zelf pakken daaruit dus alles is mamaaaaaa.

Deel Deze Pagina