Vanaf welke leeftijd op een sport?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bizzy, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Met mijn zoontje van bijna 4 ben ik al verschillende kijk/oefen lesjes af geweest bij verschillende sporten.
    Voetbal vind hij niks
    kleutergym ook niet
    judo vond hij op zich wel even leuk maar toen ik vroeg wil je nog een andere keertje weer gaan was het nee ( na 2 lesjes)
    Toen kwamen we bij Tae Kwando en wat denken jullie me kind was helemaal happy :D
    Hij zit er nu 3 weekjes op en mag 2 keer per week een uurtje trainen geweldig vind hij het haha.
    Ik zelf vind het natuurlijk prima dat hij zijn ding kan doen maar vind het best een heftige sport voor zo'n jong mannetje (al is het zelfverdediging en mogen ze elkaar niet echt echt raken)
    Vanmiddag krijg hij zijn officiele tae kwando outfit
    Vanaf welke leeftijd zaten jullie kids op een sport?
    Hierbij nog een foto van mij kind in actie :)
    Bekijk bijlage 239980
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Dochter vanaf 3 op peuter/kleutergym en als zoon 3 is dan gaat hij er ook op. Ze zijn altijd bij mij dus ik vind het goed voor ze om ook eens zonder mama te zijn en na een juf te moeten luisteren.
     
  3. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nu alleen op zwemles en dat is voor nu ook meer dan genoeg naast school. Als ze haar zwemdiploma heeft gaan we eens kijken wat ze leuk vindt en wil gaan doen. Hier gaat ze in ieder geval een teamsport doen: vind ik erg belangrijk en wat dat dan is maakt me niet zoveel uit.
     
  4. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Wij gaan al vanaf 6 maanden iedere week ouder en kind zwemmen, vanaf komende week gaat ze 'helemaal' alleen.
    Vanaf 20 maanden ongeveer peutergym gedaan, maar daar zijn we met 2,5 mee gestopt, omdat ze toen 3 ochtenden naar de psz ging en de gym niet op een andere dag kon.

    Momenteel vind ik het wel voldoende. Als ze volgend jaar naar school gaat helemaal. Tenzij ze echt behoefte gaat krijgen aan iets van dansen ofzo.
     
  5. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter doet mee aan peutergym op het kdv..
    En ik wil met haar naar ouder en kimd dansen gaan maar volgens mij beginnen de lessen pas weer in september.. Ze doen dat vanaf twee jaar.
     
  6. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Onze oudste zit vanaf haar 3 (en 4 maanden) op korfbal, bij de kangoeroes! Dat zijn de allerkleinste van de vereniging, ze gaan op spelenderwijs om met korfbal. Ze vind het helemaal leuk en wij ook.....wij komen uit het korfbalwereldje dus tja!

    We zien wel of ze het leuk blijft vinden, tot nu toe nog wel!
    Iedere zaterdagochtend om 09.00.
     
  7. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier eerst de zwemdiploma's halen dan mag ze zelf een sport kiezen.
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Vanaf 5 jaar... 4 jaar is het jaar om naar school te gaan en op zwemles te gaan. Daarna is er tijd en ruimte EN energie om ook nog een sport te gaan doen.
    Eerst maar eens leren fietsen zonder zijwieltjes ;-
     
  9. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Zo denk ik er ook over.
     
  10. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier ook zo.
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Eens met Cygnet.

    Hockey en voetbal is hier overigens pas met 6 (had ik al eens nagekeken).

    Ik vind voetbal trouwens echt vreselijk ....:) Heb ooit eens foto's moeten nemen bij de F-jes, die ouders aan de kant, hel!!!:$ Vooral die moeders, die stonden te kijven en sloegen elkaar bijna de hersens in!;)

    Ach; als mijn kind op mij lijkt, blijft ie na zijn zwemdiploma's lekker in dat bad liggen.

    Kleutergym leek me voor nu aardig, maar is tijdens de psz-ochtend.
     
  12. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    zelfde als cygnet
     
  13. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Voetbal is ook vreselijk ;)

    Maar je hebt dat bij alle teamsporten wel hoor, dat sommige ouders zich aan de zijlijn drukker maken dan de kinderen ;)
    Zie dat ook wel bij de volleybal, van die ouders die tegen een beslissing van de scheidsrechter in gaan, zucht.
     
  14. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik heb zelf mijn leven lang gevolleybald, gelukkig zitten die ouders hoog op een tribune. Maar heb daar nooit agressieve ouders gezien, nooit. Ook niet in de tijd dat ik scheidste, telde of coachte.
     
  15. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Met 5 jaar eerst op zwemles, als ze haar diploma(s) heeft, mag ze op iets anders wat ze dan leuk vindt.
     
  16. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Nee? Hm, bij ons staan ze nog wel eens dichtbij te tieren. Niet in alle zalen een hoge tribune ;)
    Agressief trouwens niet hoor, gewoon vervelend.
     
  17. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Moet je voor de grap eens op zaterdagochtend bij de F-jes gaan kijken.:p

    Volleybal jij nu trouwens nog?
     
  18. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier nu met 4 jaar eerst maar eens alleen naar school, dit kost al zoveel energie. Als ze 5 is op zwemles en zodra ze haar diploma`s heeft mag ze op een andere sport.
     
  19. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Nee, dank u ;)
    Ja, ga zo trainen.
     
  20. sebasel4a

    sebasel4a Fanatiek lid

    23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier vanaf 2 op de peutergym. Maar daar ga je als ouder ook mee naar toe. En vanaf 4 jaar is ze op de gewonen gym gegaan. En ze vindt het geweldig.
     

Deel Deze Pagina