baby 6 maanden, altijd om half 6 wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalief, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan er de tijd op gelijk zetten. Hoe doen ze dat toch??
    En nog een betere vraag.. hoe kan ik dit doorbreken?
    Hij krijgt om 11 uur zn laatste fles (slapend). Om half 6 krijgt hij dus weer een flesje. 9 van de 10 keer gaat hij erna wel weer slapen.. maar helemaal tot 8 zou fijn zijn of half 8..

2. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi ,

Is het sinds kort dat hij zo vroeg wakker wordt?
    mijn zoontje van 6, 5 maand sliep eerst altijd tot 8.30 uur en sinds 1,5 week is hij rond half 7 wakker.
    Misschien zit hij in een 6 maanden sprong of tandjes?( wat hier het geval is)

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou eigenlijk mag ik niet klagen. Hij slaapt pas sinds een 2 weken door. Maar de eerste week sliep hij dus tot half 8 a 8 uur, soms zelfs half 9. Na een week dit gedaan te hebben slaapt hij opeens tot half 6.

4. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hier ook normaal nooit voor 8 uur wakker. Ik ben denk ik een beetje verwend met die fijne tijden hhahaa. Ik hoor wel veel om mij heen dat kindjes rond de 6 maanden hier last van hebben, dus misschien is het wel een fase. Ik mag eigenlijk ook niet klagen, maar 8 uur half 9 was zo een fijne tijd hahaha

5. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

ik hoop maar dat het een fase is, ik moet namelijk echt weer op krachten komen van de afgelopen zware 6 maanden. Hij werd maar liefst 4 x per nacht wakker..

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook in het begin tot een uur of half 8/8 en nu is dat nog sporadisch... Vanmorgen was het dan kwart over 5. Maar ik geef hem dan zn speentje en is weer zoet. Denk dat t allemaal fases zijn. Weet niet waardoor t komt maar t kan vanalles zijn natuurlijk...

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als ik het wist zou ik het zeggen!
    Onze baby slaapt wel uit tot 8, maar onze peuter daarentegen! Al sinds ze jong is een uur of 6. En sinds een tijdje (ze is nu 2 jaar en 3 maanden) is het ook steevast half 6... Ik kan de keren dat het 7 uur of later was op 1 hand tellen.... Je kunt alleen maar hopen ben ik bang.

8. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Bij ons was het een fase, meestal in blokken van een dag of 10. Dat betekent dat vroeg-wakker-fases weer voorbijgaan, maar uitslaapfases dus ook 😊

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou ervoor tekenen! Die van ons vind het tussen drie en vier al tijd om op te staan!

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Heeft hij die late fles wel nodig?
    Ik zou proberen die steeds een beetje te vervroegen. Bijvoorbeeld om 22u of 22.30u geven, kijken wat hij dan doet.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik was als kind altijd om die tijd wakker. ;):D
    Denk dat je er niets aan kunt doen. De een is een uitslaper en de ander niet. Zal ook met fases te maken hebben.

Hier een niet doorslaper en een vroegerik. :cool:

12. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Het is jammer dat je het interne wekkertje niet kan zetten haha die van ins staan steevast om 6 uur naast ons bed

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier helpt de fles vervroegen (rond 22.00) eveneens. Verder helpt een klein lampje aan houden. Ik heb een kinderlampje van de Ikea (roze bloem). Het is hoogstwaarschijnlijk zoals de anderen ook zeggen een fase. Er verandert rond 6 maanden veel in de hersenen en ook zou het de tandjesperiode kunnen zijn.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is de jongste ook meestal vroeg wakker. Als het erg vroeg is, reageer ik meestal niet echt. Ze ligt toch naast me en als ze dan gedronken heeft en wakker blijft laat ik haar maar wat kletsen. Uurtje later leg ik haar dan weer aan en slaapt ze soms weer even verder.
    Maar meestal is één van beide wel vroeg wakker en dan wordt de ander vaak ook wakker.

Deel Deze Pagina