Ik heb pas een nieuwe oven gekocht. Iemand adviseerde mij zo’n siliconen (bak)matje op de bodem te leggen ter bescherming. Zo bakt niets aan wat evt. per ongeluk op de bodem valt zei ze. Ideaal dacht ik…..maar ik ga nu twijfelen. Ik mag toch niets op de bodem leggen ivm de warmte die van onder komt? Is dit wel veilig? Gebruiken jullie dit ook? Of nog andere tips?
Ik heb het ook, kan geen kwaad maar vet komt er bij ons nog gewoon doorheen dus echt meerwaarde heeft het bij ons in elk geval niet. Misschien wel afhankelijk van het soort mat.
Ik heb nog weleens kruimels van afbakbrood etc Daar lijkt het me ook handig voor maar voor de hitte of het opwarmen/afgeven van warmte kan het dus geen kwaad?
Bij ons zijn er al zeker 3 verbrand/helemaal opgekruld dus ik ben geen fan Al verschillende merken geprobeerd ook. Geen idee wat ik verkeerd doe
Oei dat brengt me aan het twijfelen Lijkt me ook funest voor je eten èn de oven (die je juist wil beschermen)
Elke keer als ik er terug 1 wil kopen zegt man nee, je weet wat er met de vorigen gebeurd zijn Ik wil graag zo een plaat die je op de rooster kan leggen, denk dat dat ook wel beschermd en dat kan tenminste niet aanbranden of vervormen. Binnen een paar weken krijgen we een nieuwe oven, dan ga ik eens op zoek naar zoiets denk ik
Als je de heteluchtstand gebruikt lijkt het me misschien nog kunnen, maar gebruiken bij onder-/bovenwarmte zou ik niet doen. Dan krijgt dat matje directe warmte. Lijkt mij niet de bedoeling.