Omdat ik vorig jaar zulke leuke ideeën heb gehaald uit een gelijk topic dacht ik kom we gaan er weer eentje beginnen. Wie heeft er al iets Sint achtigs op het raam?? Ik ga zo even beginnen met wat cadeautjes en misschien al een daadwerkelijke Sint en piet. Wie volgt??
Leuk! Ik ga me er vanaf volgend jaar aan begeven want de kleine snapt dat nu toch nog niet en heb het erg druk. Leuke creaties die voorbij komen ga ik wel alvast opslaan.
Leuk, mijn topic van vorig jaar 😀 Ik wil donderdag beginnen denk ik, zodat ie zaterdag toch zeker klaar is. Zal hem dan ook komen showen!
Ik wil na morgen beginnen, Morgen nog sint maarten hier. Ik ga wel vandaag de ramen lappen alvast haha.. Nu nog mooie plaatjes vinden .
Wat leuk allemaal zeg! Ik heb dat nog nooit gedaan hier zie je dat niet zo veel. Ziet er erg gezellig uit
Welke verf en kwasten gebruiken jullie? Ik wilde een paar weken geleden een paddenstoel op het raam zetten met plakaat verf, maar dat pakte voor geen meter. Dus tips zijn van harte welkom.
Welke verf gebruiken jullie? En doen jullie eerst de zwarte lijnen en dan inkleuren of andersom? Zit er over te denken om dat ook (heel) misschien te doen..
Ik teken eerst met een whiteboard marker de tekening op het raam, dan trek ik dikkere zwarte lijnen met een kwast. Daarna tamponneer/kleur ik de vlakken met verf (plakkaatverf). Naderhand trek ik de zwarte lijnen nogmaals over met een kwast.
Dit O en om het mezelf makkelijk te maken, print ik de tekening die ik wil maken heel groot uit over 8 a 16 a 4 tjes ( met paint) en plak ik aan de buitenkant op het raam, dan trek ik hem binnen over en voila alleen nog maar inkleuren.
Dit doe ik ook. Alleen ik gebruik geen marker maar teken de lijnen met een dunne kwast en zwarte plakaatverf. Inkleuren doe ik tamponeren met kwasten in verschillende diktes
Doe je alles dan direct achter elkaar of alle lagen een tijdje laten drogen voordat je met het volgende begint?